DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) SOCIOLOGIA DE LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES Codi 15645112
Ensenyament
Estudis Avançats en Administració i Dret públic (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
BELZUNEGUI ERASO, ANGEL GABRIEL
Adreça electrònica angel.belzunegui@urv.cat
rafael.zavaro@urv.cat
Professors/es
BELZUNEGUI ERASO, ANGEL GABRIEL
BÖCKER ., RAFAEL
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Analitzar els processos d’elaboració de polítiques públiques.
  AC7 Analitzar les estructures organitzatives i adquirir les eines de negociació i direcció d’equips i organitzacions, utilitzant eficaçment els recursos humans, materials i econòmics disponibles.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general.
  BC7 Involucar-se en aspectes de la societat contemporània.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Analitzar els processos d’elaboració de polítiques públiques desde una perspectiva sociológica. AC1
Conocer los modelos sociológicos de organización y modernización de la administración pública AC7
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda dels estudis socials i sociológicos. BC3
Involucar-se en aspectes de la societat contemporània. BC7
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. CC1

Continguts
Tema Subtema
1.- Teorías de la organización y de la administración pública
2.- Cambios sociales y cambios en las administraciones públicas

3.- Modelos comparados de los sistemas de administración pública
4.- De la administración burocrática a la nueva gestión pública

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 3 6
 
Sessió Magistral
6 6 12
Seminaris
7 7 14
Presentacions / exposicions
6 6 12
Treballs
15 15 30
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducción y presentación del curso, temas, evaluación, formas de trabajar, fuentes de información, etc.
Sessió Magistral Exposiciones por el profesor de los elementos básicos clave para la comprensión de cada tema
Seminaris debates y disucusiones sobre alguna cuestión expuesto por un alumno
Presentacions / exposicions preentación por el alumno de alguna cuestión seleccionada junto al profesor de un listado de diferentes temas o cuestiones a tratar, que se presentarál al inicio del curso.
Treballs
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Dos reuniones de 30 minutos con cada alumno para tratar el desarrolo del curso, trabajos, temas, etc.

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris participación, preparación y contribucion 20
Presentacions / exposicions expresión oral y contenido descriptivo y analítico de la cuestion o tema a tratar 30
Treballs trabajo individial 50
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Brunet, I; Belzunegui, A; Pastor, I., Sociología de las Organizaciones, 2011, Editorial Universitas, Madrid

Ballart, X. Y C. Ramió 2000. Ciencia de la Administración, Valencia: Tirant lo Blanch.

Bañón, R.. y E. Carrillo eds. 1997. La nueva Administración Pública. Madrid: Alianza

Hughes, O. E. 1998. Public Management and Administration: an Introduction, Basingstoke: Macmillan

NIeto, A. (1996) La «nueva» organización del desgobierno, Ed. Ariel, Barcelona.

Nieto, A. (2008) El desgobierno de lo público, Ed. Ariel, Barcelona.

Maytz, R. (1985) La Sociologia de la Adminsitración Pública, Ed. Alianza, Madrid.

Peters, B.G. (1996) The future of governing. Four emerging models. University of Kansas.

Complementària Paul du Gay, En elogio de la burocracia. Weber, Organización, Ética, 2012, Editorial Siglo XXI, Madrid

Al inicio del curso se facilitará una lista de bibliografía y lecturas más específicas para cada uno de los cuatro temas.

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent