Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Analitzar els processos d’elaboració de polítiques públiques. |
|
AC7 |
Analitzar les estructures organitzatives i adquirir les eines de negociació i direcció d’equips i organitzacions, utilitzant eficaçment els recursos humans, materials i econòmics disponibles. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general. |
|
BC7 |
Involucar-se en aspectes de la societat contemporània. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Objectius |
Competències |
Analitzar els processos d’elaboració de polítiques públiques desde una perspectiva sociológica. |
AC1
|
|
|
Conocer los modelos sociológicos de organización y modernización de la administración pública |
AC7
|
|
|
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda dels estudis socials i sociológicos. |
|
BC3
|
|
Involucar-se en aspectes de la societat contemporània. |
|
BC7
|
|
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
|
CC1
|
Tema |
Subtema |
1.- Teorías de la organización y de la administración pública
|
|
2.- Cambios sociales y cambios en las administraciones públicas
|
|
3.- Modelos comparados de los sistemas de administración pública
|
|
4.- De la administración burocrática a la nueva gestión pública
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
3 |
6 |
|
Sessió Magistral |
|
6 |
6 |
12 |
Seminaris |
|
7 |
7 |
14 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
6 |
12 |
Treballs |
|
15 |
15 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducción y presentación del curso, temas, evaluación, formas de trabajar, fuentes de información, etc. |
Sessió Magistral |
Exposiciones por el profesor de los elementos básicos clave para la comprensión de cada tema |
Seminaris |
debates y disucusiones sobre alguna cuestión expuesto por un alumno |
Presentacions / exposicions |
preentación por el alumno de alguna cuestión seleccionada junto al profesor de un listado de diferentes temas o cuestiones a tratar, que se presentarál al inicio del curso. |
Treballs |
|
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Dos reuniones de 30 minutos con cada alumno para tratar el desarrolo del curso, trabajos, temas, etc. |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
participación, preparación y contribucion |
20 |
Presentacions / exposicions |
expresión oral y contenido descriptivo y analítico de la cuestion o tema a tratar |
30 |
Treballs |
trabajo individial |
50 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Brunet, I; Belzunegui, A; Pastor, I., Sociología de las Organizaciones, 2011, Editorial Universitas, Madrid
|
Ballart, X. Y C. Ramió 2000. Ciencia de la Administración, Valencia: Tirant lo Blanch.
Bañón, R.. y E. Carrillo eds. 1997. La nueva Administración Pública. Madrid: Alianza
Hughes, O. E. 1998. Public Management and Administration: an Introduction, Basingstoke: Macmillan
NIeto, A. (1996) La «nueva» organización del desgobierno, Ed. Ariel, Barcelona.
Nieto, A. (2008) El desgobierno de lo público, Ed. Ariel, Barcelona.
Maytz, R. (1985) La Sociologia de la Adminsitración Pública, Ed. Alianza, Madrid.
Peters, B.G. (1996) The future of governing. Four emerging models. University of Kansas. |
Complementària |
Paul du Gay, En elogio de la burocracia. Weber, Organización, Ética, 2012, Editorial Siglo XXI, Madrid
|
Al inicio del curso se facilitará una lista de bibliografía y lecturas más específicas para cada uno de los cuatro temas. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|