DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) INTEGRITAT PÚBLICA I BONA PRAXIS ADMINISTRATIVA Codi 15645113
Ensenyament
Estudis Avançats en Administració i Dret públic (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Públic
Coordinador/a
COCCIOLO ., ENDRIUS ELISEO
Adreça electrònica endrius.cocciolo@urv.cat
Professors/es
COCCIOLO ., ENDRIUS ELISEO
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC5 Entendre els models regulatoris, interpretar i aplicar correctament la normativa.
  AC6 Establir hipòtesis de treball, elaborar teories i investigacions científiques en matèria d’administració i dret públic.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concret.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Interpretar y aplicar la normativa sectorial AC5
AC6
BC3
BC6
CC3
Promover altos estándares de integridad en el sector público AC5
AC6
BC3
BC5
BC6
CC5

Continguts
Tema Subtema
1. Integridad pública y corrupción 1.1. Conceptos de integridad y corrupción
1.2. Causas y consecuencias
2. Regulación e integridad pública 2.1. Concepto de regulación
2.2. "Regulation Inside Government"
2.3. Regulación de la integridad
3. Normativa en materia de integridad y prevención de la corrupción pública. 3.1. Normativa internacional, europea y nacional.
3.2. Conflictos de intereses e incompatibilidades
3.3. Financiación de partidos y campañas
3.4. Otra normativa en materia de ética pública
4. Los organismos de regulación y control de la integridad pública 4.1. Clases de organismos
4.2. El problema de la independencia
5. La regulación de la transparencia y el gobierno abierto 5.1. Transparencia: principio o derecho.
5.2. Procedimientos y órganos.
5.3. De la transparencia al gobierno abierto
6. La experiencia norteamericana 6.1. La integridad pública en el sistema institucional y jurídico de EEUU
6.2. La normativa federal
6.3. La normativa estatal

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
12 12 24
Seminaris
5 10 15
Debats
3 0 3
Presentacions / exposicions
4 4 8
Estudis previs
8 0 8
Mètode del cas (dret)
4 4 8
 
Atenció personalitzada
4 0 4
 
Proves mixtes
2 2 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descripción de los contenidos y metodología de la asignatura
Sessió Magistral Exposición y análisis de los contenidos de la asignatura
Seminaris Estudio reflexivo de temáticas relacionadas con los contenidos de la asignatura mediante el análisis de materiales específicos
Debats Debate de cuestiones de actualidad relacionadas con la integridad pública
Presentacions / exposicions Presentaciones y exposiciones de trabajos realizados por los estudiantes sobre temas asignados por el docente
Estudis previs Estudio de materiales jurídicos (doctrina, jurisprudencia y normativa) para su uso en actividades presenciales (debates, presentaciones, pruebas(
Mètode del cas (dret) Presentación de un caso por parte del profesor; análisis y críticas presencial por parte de los estudiantes bajo la supervisión del docente; elaboración de las conclusiones
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
El profesor atenderá personalmente a los alumnos tanto de forma presencial, al final de la clase o en su despacho, como de forma virtual alimentando con información y asesorando tanto el desarrollo de los trabajos como la participación en los foros y seminarios de discusión, asimismo proporcionará las informaciones y explicaciones necesarias para mejorar el desarrollo de la preparación de la asignatura.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions El alumno hará un breve informe sobre algunas de las cuestiones planteadas por el docente, que presentará por escrito o realizará una exposición oral de un trabajo o con PPT. Con esta actividad se evaluará su claridad expositiva, la calidad de los contenidos y el uso de las TIC como soporte. 50%
Proves mixtes Una prueba final. 30%
Altres

Asistencia en clase (amenos el 80% de de las horas presenciales), participación en los debates y en el fórum de la asignatura

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Avila Rodríguez, C.M. - Gutiérrez Rodríguez, F., El derecho a una buena administración y la ética publica, Tirant, Valencia, 2011.

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Majone, G., “The Rise of the Regulatory State in Europe” in West European Politics, vol. 17, 3, 1994

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Meny, Y., La Corruption de la République, París, Fayard, 1992, p. 60.

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Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent