DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Codi 15645115
Ensenyament
Estudis Avançats en Administració i Dret públic (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Públic
Coordinador/a
COCCIOLO ., ENDRIUS ELISEO
DE LA VARGA PASTOR, AITANA
Adreça electrònica endrius.cocciolo@urv.cat
Professors/es
COCCIOLO ., ENDRIUS ELISEO
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Analitzar els processos d’elaboració de polítiques públiques.
  AC2 Avaluar polítiques públiques utilitzant la tipologia d’avaluació, els models, els indicadors i els instruments adequats.
  AC5 Entendre els models regulatoris, interpretar i aplicar correctament la normativa.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
  BC7 Involucar-se en aspectes de la societat contemporània.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Analizar de forma crítica y creativa las problemáticas administrativas y jurídicas reales AC1
AC2
AC5
CC5
Conocer el funcionamiento y las actividades de instituciones y organismos del sector público y entidades privadas que operan en relación con el sector público AC1
AC5
BC5
BC7
Conocer y utilizar los medios técnicos más frecuentemente utilizados por los profesionales de las administraciones públicas AC1
BC5
CC2
CC5

Procediments de selecció
Procediments
1. Totes les entitats que vulguin acollir en pràctiques estudiants de la URV han de
formalitzar aquesta col·laboració mitjançant un conveni de cooperació educativa, únic per
a tots els centres i ensenyaments de la URV , signat pel rector o rectora, o persona en qui
delegui. El conveni estableix el règim jurídic, les condicions generals i els drets i deures de
les parts.
2. Les propostes per acollir un o diversos estudiants en pràctiques s'han de presentar a
l’FCJ i han d'incloure el projecte formatiu que l'estudiant ha de desenvolupar. Un cop
autoritzada i validada la proposta, se seleccionen els estudiants segons les seves
preferències i, en cas de que hi hagi concurrència, d’acord amb la nota de l'expedient
acadèmic. En cas de conflicte d’interessos la Coordinació resoldrà convenientment.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 1 0 1
 
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes 1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes 1 0 1
Relació amb el tutor de pràctiques intern 1 0 1
Relació amb el tutor de pràctiques extern 0 4 4
Memòria 0 4 4
 
Estada de pràctiques 0 138 138
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Información relativa a la normativa reguladora de las prácticas externas, la función, el procedimiento de gestión y la evaluación
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes la selección y asignación se lleva a cabo de acuerdo con la normativa reguladora de la facultat de ciències jurídiques
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes El coordinador de las prácticas externas lleva a cabo la coordinación y el seguimiento de las prácticas manteniendo reuniones y contactando con el tutor designado por la entidad colaboradora
Relació amb el tutor de pràctiques intern El coordinador de las prácticas externas actuará como tutor interno y velará por la formación del estudiante en la entidad colaboradora
Relació amb el tutor de pràctiques extern El tutor profesional designado por la entidad, empresa o institución de acogida es la persona responsable de la formación del estudiante en el centro de trabajo.
Memòria Memoria explicativa de las tareas realizadas en la entidad colaboradora y de las competencias adquiridas durante la estancia.
Estada de pràctiques Realización de las tareas correspondientes al lugar de trabajo ocupado en la entidad colaboradora

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Estada de pràctiques
Relació amb el tutor de pràctiques intern
Descripció
El tutor acadèmic és el responsable del seguimient i l'avaluació de les activitats desenvolupades per l'estudiant. El tutor professional designat per l'entitat, empresa o institución acollidora és la persona responsable de la formació de l'estudiant al centre de treball.Les pràctiques externes es poden dur a terme en qualsevol empresa, institució o entitat pública o privada, nacionals, estatals o estrangeres.

Avaluació
  Descripció Pes
Memòria Evaluación interna por parte del tutor de la universidad. El estudiante entregará al tutor de la universidad una breve memoria de prácticas (no superior a 5.000 palabras) 20%
Estada de pràctiques Evaluación externa por parte del tutor de prácticas externas . Al finalizar el periodo de prácticas, el tutor universitario enviará al tutor de la entidad colaboradora un cuestionario de evaluación del estudiante que versará sobre aspectos como: el nivel de cumplimiento de las actividades previstas, la capacidad de aprendizaje, la capacidad técnica, la responsabilidad, la implicación, las capacidades de comunicación, las relaciones con el equipo de trabajo, etc. El tutor externo deberá otorgar una calificación final de 0 a 10.
80%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent