DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) COMUNICACIÓ ORGANITZATIVA I MARKETING DE LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES Codi 15645201
Ensenyament
Estudis Avançats en Administració i Dret públic (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
OLIVEIRA DOS SANTOS, ANDREA
Adreça electrònica xavier.arnavat@urv.cat
andrea.oliveira@urv.cat
Professors/es
ARNAVAT CARBALLIDO, FRANCESC XAVIER
OLIVEIRA DOS SANTOS, ANDREA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Analitzar els processos d’elaboració de polítiques públiques.
  AC8 Gestionar la comunicació d’una organització pública, entendre i elaborar estratègies de màrqueting públic.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concret.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Objetivo 1 (Comunicación): Conocer los principales conceptos de la comunicación en las organizaciones. AC8
BC1
BC3
BC4
CC3
Objetivo 2 (Comunicación): Conocer los procesos y técnicas de gestión de la comunicación en las organizaciones. AC8
BC1
BC3
BC4
BC5
BC6
CC3
objectiu 3 (marketing): coneixer els principals conceptes relacionats amb el marketing AC1
BC3
BC6
CC2
CC3

Continguts
Tema Subtema
1. COMUNICACIÓN ORGANIZATIVA 1.1 Delimitaciones conceptuales: identidad, imagen, reputación, comunicación.
1.2 Importancia de la comunicación y la imagen en las organizaciones.
1.3 Gestión de la comunicación en las organizaciones.
1.4 Gestión de la comunicación de crisis.
1.5 Ejercicios y ejemplos prácticos.
2. MARKETING DE LES ORGANITZACIONS PÚBLIQUES 2.1 Concepte i fonaments del marketing
2.2 Marketing com a filosofia
2.3 Organització, administración, client i ciutadà
2.4 Diferències entre marketing privat i marketing públic
2.5 l'Administració pública i el marketing públic.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
4 0 4
 
Sessió Magistral
20 16 36
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 15 30
 
Atenció personalitzada
5 0 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de la asignatura y de su funcionamiento.
Sessió Magistral Explicación de los contenidos relativos a la comunicación y el marketing.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Aplicación de los aspectos teóricos a casos y ejemplos prácticos.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Los profesores establecerán el horario de tutoría y atención personalizada en la primera clase de la asignatura.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Se realizarán ejercicios práctcos para evaluar el grado de comprensión de los conocimientos teóricos y de la capacidad de aplicación a situaciones concretas. La evaluación será presencial, en el aula. 100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

CAPRIOTTI, PAUL (2009): Branding Corporativo. Ed. Libros de la Empresa. Santiago (Chile). Disponible online en www.bidireccional.net

Complementària

Aaker, David: Gestión del Valor de la Marca, Díaz de Santos, Madrid, 1991.

Aaker, David: Construir Marcas Poderosas, Gestión 2000, Barcelona, 1996.

Aaker, David: Liderazgo de Marca, Deusto, Bilbao, 2002.

Albrecht, Karl: La Misión de la Empresa, Paidós, Barcelona, 1996.

Arnold, David: Como gestionar una marca, Parramón, Barcelona, 1994.

Bernstein, Daniel: La Imagen de la Empresa y la Realidad, Plaza y Janés, Barcelona, 1986.

Capriotti, Paul: Planificación Estratégica de la Imagen Corporativa, Ariel, Barcelona, 1999.

Capriotti, Paul: La Imagen de Empresa, El Ateneo, Barcelona, 1992.

Cerviño, Julio: Marcas Internacionales, Pirámide, Madrid, 2002.

Chaves, Norberto: La Imagen Corporativa, Gustavo Gili, Barcelona, 1988.

Collins, James y Porras, Jerry: Empresas que perduran, Norma, Bogotá, 1995.

Davis, Jeff: La Marca, Prentice Hall, México, 2002.

Harvard Business Review: Gestión de marcas, Deusto, Bilbao, 2000.

Iacobucci, Dawn: Marketing según Kellogg, Vergara, Buenos Aires, 2002.

Ind, Nicholas:La Imagen Corporativa, Díaz de Santos, Madrid, 1992.

Kapferer, J. : La marca, capital de la empresa, Deusto, Bilbao, 1992.

Kapferer, J. y Thoenig, J.: La Marca, McGraw-Hill, Madrid, 1991.

Levitt, Theodore: “La Miopía del Marketing”, en Dolan, Robert: La Esencia del Marketing, Vol. I, Norma, Bogotá, 1995 (el artículo es de 1961).

Mc Kenna, Regis: Marketing de Relaciones, Paidós, Barcelona, 1991

Olins, Wally: Identidad Corporativa, Celeste, Madrid, 1991.

Pérez, Rafael Alberto: Estrategias de Comunicación, Ariel, Barcelona, 2001.

Regouby, Christian

: La Comunicación Global, Gestión 2000, Barcelona, 1989.

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent