Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Entendre els models reguladors, interpretar i aplicar correctament la normativa |
| A6 |
Establir hipòtesis de treball, elaborar teories i investigacions científiques en matèria d'adminsitració i dret públic |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en la vanguardia dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general |
| B5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Interpreta i aplica la normativa urbanística
| | A6 |
Interpreta i aplica la normativa urbanística
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses i identifica els resultats d'innovació i els seus efectes
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup i promou la resolució constructiva dels conflictes
Té en compte els punts de vista dels altres i interactua amb ells de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
| | B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1
L’urbanisme i l’ordenació del territori. El Dret urbanístic: concepte i naturalesa jurídica. El dret de propietat i la seva regulació civilista. Contingut: règim urbanístic de la propietat del sòl, planejament urbanístic, gestió urbanística i disciplina urbanística. Evolució històrica.
|
|
TEMA 2
El règim urbanístic de la propietat del sol. La classificació del sòl: urbà, no urbanitzable i urbanitzable. La qualificació del sòl. Els drets i deures dels propietaris.
|
|
TEMA 3
El planejament territorial i urbanístic (I). Concepte i naturalesa jurídica del pla. El planejament territorial. El Pla Territorial General de Catalunya. Els plans territorials parcials i sectorials i els plans directors territorials.
|
|
TEMA 4
El planejament territorial i urbanístic (II). El planejament urbanístic general i derivat. El planejament urbanístic general: Pla Director Urbanístic; Pla d’Ordenació Urbanística Municipal; Normes de Planejament Urbanístic; Programa d’Actuació Urbanística Municipal. La reserva per habitatge protegit i les ARE. El planejament urbanístic derivat: Pla de Millora Urbana, Pla Parcial Urbanístic, Pla Parcial Urbanístic de Delimitació i Pla Especial Urbanístic. Els estàndards urbanístics.
|
|
TEMA 5
L’elaboració i aprovació dels plans. Actes preparatoris: la suspensió de l’atorgament de llicències urbanístiques. El procediment d’elaboració i tramitació dels plans. El Programa de Participació Ciutadana. El projecte d’obres d’urbanització bàsiques. Els efectes de l’aprovació definitiva i de la publicació del planejament. Vigència, modificació i revisió dels plans. La participació ciutadana en la formulació del planejament.
|
|
TEMA 6
La gestió urbanística. Requisits previs per a l’execució del planejament. La delimitació de polígons d’actuació urbanística. La tramitació dels instruments de gestió urbanística. Els sistemes d’actuació: reparcel·lació i expropiació. El Projecte de reparcel·lació. El Projecte d’obres d’urbanització complementàries.
|
|
TEMA 7
Els instruments de la política de sòl i d’habitatge. Els PAUM. Els patrimonis públics de sòl i d’habitatge. Dret de superfície. Drets de tanteig i retracte. L’obligació d’urbanitzar i d’edificar.
|
|
TEMA 8
La intervenció en l’edificació i l’ús del sòl i del subsòl. La llicència urbanística. Els actes subjectes a llicència. Competència i procediment d’atorgament. El silenci administratiu. Caducitat de la llicència. Parcel·lacions urbanístiques. Les ordres d’execució. La declaració de ruïna. Les edificacions fora d’ordenació.
|
|
TEMA 9
La protecció de la legalitat urbanística. La restauració de la realitat física alterada. La disciplina urbanística: el Dret urbanístic sancionador. Infraccions i sancions urbanístiques. L’expedient sancionador. La responsabilitat penal derivada de la comissió d’infraccions. Els delictes contra l’ordenació del territori i el principi de “non bis in idem”.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
12 |
0 |
12 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
16 |
20 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
20 |
23 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Aproximación a las cuestiones fundamentales, a los problemas y a la metodología de la asignatura |
Sessió Magistral |
Basada en exposiciones a cargo del profesor de la asignatura o de profesores invitados, y de exposiciones presentadas por los alumnos. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Resolución y estudios de casos planteados de forma presencial por los docentes |
Atenció personalitzada |
El profesor asistirá los alumnos de forma personalizada para la resoluciones de dudas que puedan surgir en la resolución de casos prácticos |
Descripció |
Además de las consultas habituales en cada sesión de clase, el alumno dispondrá de una sesion específica a lo largo del curso, para contrastar, consultar y completar las informaciones que le sean precisas para mejorar el desarrollo de la preparación de la asignatura.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
El alumno tendrá que llevar a cabo estudios de casos prácticos empelando la legislación aplicable y teniendo en cuenta la jurisprudencia y las orientaciones de la doctrina |
30% |
Proves mixtes |
|
Prueba mixta final sobre las competencias adquiridas en relación con el temario de la asignatura |
50% |
Altres |
|
Participación y asistencia en clase |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El estudiante que no pueda realizar alguna de las actividades evaluativas previstas por causas sobrevenidas tendrá que contactar con el docente responsable de la asignatura para acordar el sistema de recuperación. |
Bàsica |
Judith Gifreu Font, L'ordenació urbanistica a Catalunya, Marcial Pons, 2012
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|