Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC7 |
Analitzar les estructures organitzatives i adquirir les eines de negociació i direcció d’equips i organitzacions, utilitzant eficaçment els recursos humans, materials i econòmics disponibles. |
|
AC8 |
Gestionar la comunicació d’una organització pública, entendre i elaborar estratègies de màrqueting públic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concret. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Prendre consciència de la importància de les habilitats directives com a capacitats i competències a aprendre i desenvolupar al llarg de la vida dels gestors de persones del sector públic. |
|
BC3
|
CC5
|
Conèixer el catàleg d'habilitats directives que haurien de dominar els gestors de persones del sector públic. |
|
BC3
|
CC5
|
Desenvolupar les habilitats específiques proposades al temari per tal d’utilitzar-les en l’àmbit professional. |
AC7 AC8
|
BC5 BC6
|
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció a les habilitats directives |
1.1. Importància de les habilitats directives en el sector públic
1.2. Habilitats directives: intuïció o aprenentatge?
1.3. El catàleg de les habilitats directives |
2. Motivació i recompenses |
2.1. Definició de motivació
2.2. Les teories del contingut de la motivació
2.3. Les teories del procés de la motivació
2.4. Motivació i recompenses
2.5. Tipus de recompenses
2.6. El sistema retributiu |
3. Grups i equips |
3.1. Què és un grup? Què és un equip?
3.2. Tipus de grups
3.3. Eficiència i ineficiència dels equips
3.4. Rols en els grups |
4. Negociació |
4.1. La negociació com a presa de decisions
4.2. Tipus de negociació
4.3. Tècniques i tàctiques
4.4. El procés de negociació |
5. Estils de direcció i lideratge |
5.1. Què és un líder? Qui és un líder?
5.2. Conceptes al voltant del lideratge
5.3. Per què observar els estils de direcció?
5.4. Catàleg d'estils
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
3 |
5 |
|
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Treballs |
|
14 |
14 |
28 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Discussió sobre els coneixements i experiències prèvies dels estudiants en la temàtica de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
S’introdueixen els continguts conceptuals de l’assignatura. Són de tipus participatiu, i s’espera que l’estudiant aprofundeixi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal fora de l’entorn de l’aula. |
Treballs |
Es proposarà una sèrie d’activitats pràctiques relacionades amb el contingut de l’assignatura. Algunes d'aquestes activitats es faran a l’aula durant les hores de classe. Són activitats experiencials, que reprodueixen situacions del context organitzatiu. Per tant, cal la participació activa de cada estudiant. D'altres requereixen la preparació prèvia fora de classe. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a aquesta assignatura contactar per email amb mireia.valverde@urv.cat per convenir dia i hora. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Seguiment de les instruccions dels treballs.
Aplicació dels conceptes teòrics claus a la pràctica.
Professionalitat.
Resultats de les activitats portades a terme a l’aula.
Participació activa al llarg de les classes magistrals, en les activitats experiencials proposades a l'aula, i en la valoració dels treballs dels altres grups.
|
70% |
Proves mixtes |
Prova final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura.
Cal obtenir almenys un 40% (4/10) en la nota d'aquest examen per tal de que faci mitja amb la resta d'elements de l'avaluació.
|
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
David A. Whetten, Kim S. Cameron , Desarrollo de habilidades directivas , Mèxic: Pearson Education, 2005
Robin Evenden; Gordon Anderson, Management Skills: Making the most of people, Anglaterra: Addison-Wesley, 1992
W. David Rees; Christine Porter, Habilidades de Dirección, Madrid: Thomson, 2003
Juan Luis Urcola Tellería, Dirigir personas: fondo y formas, Madrid: ESIC, 2010
Rodd Wagner; James K. Hart, 12: the elements of great managing, NY, EUA: Gallup Press, 2006
Jon Warner, 32 destrezas del mando: iniciación a la gestión por competencias: skill builders, Madrid : Centro de Estudios Ramón Areces: HRD Press, 2008
Nancy Stevenson, La motivación del personal de su empresa, Madrid: Prentice-Hall, 2000
Alfred Font Barrot, Curso de negociación estratégica, Barcelona: UOC, 2007
Alan Bryman, The SAGE handbook of leadership , Anglaterra: SAGE, 2011
|
|
Complementària |
|
•
Casado, José Manuel (2000) El directivo del siglo XXI.
Barcelona: Gestión 2000. •
Clegg, Brian (2000) Instant Motivation. London: Kogan
Page. •
Commarmond, Gisèle; Exiga, Alain (1999) Cómo fijar
objetivos y evaluar resultados. Bilbao: Deusto. •
Costa, Miguel; López, Ernesto (1997) Los secretos de la
dirección: manual práctico para dirigir organizaciones y equipos. Madrid:
Pirámide • Fernández
López, Sergio (2007) Cómo gestionar la comunicación en
organizaciones públicas y no lucrativas. Madrid: Narcea, 2007. • Fisher, Roger; Ury, William; Patton, B. (2011) Obtenga el sí: el arte de negociar sin ceder. Barcelona: Gestión 2000. • Keenan, Kate (1997) Claves de la eficacia directiva.
Barcelona: Bestselia. •
Muchielli, Roger (1977) La dinámica de los grupos.
Madrid: Iberico Europea de Ediciones. •
Nelson, Bob (2005) 1001 formas de motivar. Barcelona:
Gestión 2000. •
Nelson, Bob; Spitzer; Dean (2005) 1001 formas de
recompensar el trabajo bien hecho: cómo gratificar y fidelizar empleados.
Barcelona: Gestión 2000. •
Shani, A.B.; Lau, James B. (2000) Behavior in
Organizations: an experiential approach (7th ed.). Boston: McGraw-Hill. •
Steers, Richard M.; Porter, Lyman W. (1991) Motivation
and work behavior. London: McGraw-Hill. •
Stewart, Jacqueline; Couper, David
(2004) Desarrollo de habilidades directivas. Madrid: Abetas. • Ury, William (2000) ¡Supere el no!: cómo negociar con personas que adoptan posiciones inflexibles. Barcelona: Gestión 2000. •
Valls, Antonio (1998) Las 12 habilidades directivas
clave. Barcelona: Gestión 2000. • Weiss, Tracey (2003). Coaching competencies and corporate leadership. FL, USA: St. Lucie Press, cop. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|