DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) LITIGACIÓ AVANÇADA CONTENCIOSA ADMINISTRATIVA I RESOLUCIÓ ALTERNATIVA DE CONFLICTES Codi 15645212
Ensenyament
Estudis Avançats en Administració i Dret públic (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Públic
Coordinador/a
ESTEVE IZQUIERDO, JUDIT
Adreça electrònica judit.esteve@urv.cat
Professors/es
ESTEVE IZQUIERDO, JUDIT
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC5 Entendre els models regulatoris, interpretar i aplicar correctament la normativa.
  AC6 Establir hipòtesis de treball, elaborar teories i investigacions científiques en matèria d’administració i dret públic.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concret.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Entendre la normativa reguladora del procés contenciós administratiu així com la especialitat del mateix. AC5
AC6
BC3
CC3
Aprendre a redactar els escrits que s’han de presentar durant la tramitació d’un procediment contenciós ordinari, i aprendre la dinàmica d’un procediment contenciós abreujat. AC5
AC6
BC3
BC6
CC3
CC4

Continguts
Tema Subtema
1. Organització i competències de la planta judicial i característiques del procés (acumulació i quantia)
2. Subjectes (capacitat, legitimació, representació) i objecte (activitat impugnable i pretensions)
3. Qüestions comunes al procés (terminis, mesures cautelars, incidents, invalidesa i costes)
4. Procediment en primera o única instància (escrit d’interposició, formulació demanda i contestació demanda, pràctica de prova i conclusions)
5. Procediment abreujat
6. Recursos contra resolucions judicials (recurs reposició, apel·lació i cassació)
7. Sentències i Execució de sentències
8. Procediments especials (protecció dels drets fonamentals, il•legalitat, suspensió administrativa prèvia i contenciós electoral)
9. Qüestions prejudicials i tramitació de l’incident de nul·litat d’actuacions.
10. Resolució alternativa de conflictes amb l’Administració

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
8 0 8
Mètode del cas (dret)
10 10 20
Simulació
10 15 25
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
3 15 18
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de l'assignatura, del seu funcionament i avaluación i dels objectius d'aprenentatge
Sessió Magistral Bloc teòric que s’impartirà durant les primeres setmanes de l’assignatura i on s’explicaran tots els continguts teòrics de l’assignatura
Mètode del cas (dret) Redacció d’escrits (escrit d’interposició, escrit de demanda i contestació i conclusions) sobre la base d’un supòsit pràctic real
Simulació Per grups de 3 o 4 alumnes es faran diferents simulacions de judicis abreujats, cada alumne simularà ser una part processal (par actora o part demandada) i jutge. La simulació de judicis es realitzarà sobre supòsits reals
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Mètode del cas (dret)
Simulació
Descripció
Els alumnes podran resoldre qualsevol qüestió sobre l'assignatura a través del correu electrònic de la URV, les eines de comunicació del campus virtual de la URV creades amb aquest objectiu (com per exemple, el fòrum de dubtes sobre l'assignatura) i de les consultes al despatx del professor en el marc de l'horari d'atenció a l'alumne publicat al taulell d'informació del Departament de Dret Públic.

Avaluació
  Descripció Pes
Mètode del cas (dret) Redacció d’escrits (escrit d’interposició, escrit de demanda i contestació i conclusions) sobre la base d’un supòsit pràctic real 20%
Simulació per grups de 3 o 4 alumnes es faran diferents simulacions de judicis abreujats, cada alumne simularà ser una part processal (par actora o part demandada) i jutge. La simulació de judicis es realitzarà sobre supòsits reals. 30%
Proves mixtes superació de l’examen teòric que consistirà en 20 preguntes tipus test (60%) i una pràctica (40%). 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

SÁNCHEZ MORÓN, M., Derecho Administrativo. Parte General, 4ª edición, Tecnos, Madrid, 2013

RUIZ RISUEÑO, F., El proceso contencioso administrativo, Codex, Madrid, 2014

MOLTÓ DARNER, J. Mª., Litigación administrativa, Bosch, Barcelona, 2013

COSCULLUELA MONTANER, Luis, Manual de Derecho Administrativo, Civitas, Madrid, 2013

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent