Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC5 |
Entendre els models regulatoris, interpretar i aplicar correctament la normativa. |
|
AC6 |
Establir hipòtesis de treball, elaborar teories i investigacions científiques en matèria d’administració i dret públic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concret. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Objectius |
Competències |
Entendre la normativa reguladora del procés contenciós administratiu així com la especialitat del mateix. |
AC5 AC6
|
BC3
|
CC3
|
Aprendre a redactar els escrits que s’han de presentar durant la tramitació d’un procediment contenciós ordinari, i aprendre la dinàmica d’un procediment contenciós abreujat. |
AC5 AC6
|
BC3 BC6
|
CC3 CC4
|
Tema |
Subtema |
1. Organització i competències de la planta judicial i característiques del procés (acumulació i quantia)
2. Subjectes (capacitat, legitimació, representació) i objecte (activitat impugnable i pretensions)
3. Qüestions comunes al procés (terminis, mesures cautelars, incidents, invalidesa i costes)
4. Procediment en primera o única instància (escrit d’interposició, formulació demanda i contestació demanda, pràctica de prova i conclusions)
5. Procediment abreujat
6. Recursos contra resolucions judicials (recurs reposició, apel·lació i cassació)
7. Sentències i Execució de sentències
8. Procediments especials (protecció dels drets fonamentals, il•legalitat, suspensió administrativa prèvia i contenciós electoral)
9. Qüestions prejudicials i tramitació de l’incident de nul·litat d’actuacions.
10. Resolució alternativa de conflictes amb l’Administració
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
8 |
0 |
8 |
Mètode del cas (dret) |
|
10 |
10 |
20 |
Simulació |
|
10 |
15 |
25 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
15 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de l'assignatura, del seu funcionament i avaluación i dels objectius d'aprenentatge |
Sessió Magistral |
Bloc teòric que s’impartirà durant les primeres setmanes de l’assignatura i on s’explicaran tots els continguts teòrics de l’assignatura |
Mètode del cas (dret) |
Redacció d’escrits (escrit d’interposició, escrit de demanda i contestació i conclusions) sobre la base d’un supòsit pràctic real |
Simulació |
Per grups de 3 o 4 alumnes es faran diferents simulacions de judicis abreujats, cada alumne simularà ser una part processal (par actora o part demandada) i jutge. La simulació de judicis es realitzarà sobre supòsits reals |
Atenció personalitzada |
|
|
Mètode del cas (dret) |
Simulació |
|
Descripció |
Els alumnes podran resoldre qualsevol qüestió sobre l'assignatura a través del correu electrònic de la URV, les eines de comunicació del campus virtual de la URV creades amb aquest objectiu (com per exemple, el fòrum de dubtes sobre l'assignatura) i de les consultes al despatx del professor en el marc de l'horari d'atenció a l'alumne publicat al taulell d'informació del Departament de Dret Públic. |
|
|
Descripció |
Pes |
Mètode del cas (dret) |
Redacció d’escrits (escrit d’interposició, escrit de demanda i contestació i conclusions) sobre la base d’un supòsit pràctic real |
20% |
Simulació |
per grups de 3 o 4 alumnes es faran diferents simulacions de judicis abreujats, cada alumne simularà ser una part processal (par actora o part demandada) i jutge. La simulació de judicis es realitzarà sobre supòsits reals. |
30% |
Proves mixtes |
superació de l’examen teòric que consistirà en 20 preguntes tipus test (60%) i una pràctica (40%). |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
SÁNCHEZ MORÓN, M., Derecho Administrativo. Parte General, 4ª edición, Tecnos, Madrid, 2013 RUIZ RISUEÑO, F., El proceso contencioso administrativo, Codex, Madrid, 2014 MOLTÓ DARNER, J. Mª., Litigación administrativa, Bosch, Barcelona, 2013 COSCULLUELA MONTANER, Luis, Manual de Derecho Administrativo, Civitas, Madrid, 2013 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|