Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Entendre els models reguladors, interpretar i aplicar correctament la normativa |
| A6 |
Establir hipòtesis de treball, elaborar teories i investigacions científiques en matèria d'adminsitració i dret públic |
| A7 |
Analitzar les estructures organitzatives i adquirir les eines de negociació i direcció d'equips i organitzacions, utilitzant eficaçment els recursos humans, materials i econòmics disponibles |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en la vanguardia dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general |
| B5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Entén la normativa reguladora del procés contenciós administratiu així com l'especialitat d'aquest.
Aprèn a redactar els escrits que s'han de presentar durant la tramitació d'un procediment contenciós ordinari, i aprèn la dinàmica d'un procediment contenciós abreujat
| | A6 |
Aprèn a redactar els escrits que s'han de presentar durant la tramitació d'un procediment contenciós ordinari, i aprèn la dinàmica d'un procediment contenciós abreujat
| | A7 |
Aprèn a redactar els escrits que s'han de presentar durant la tramitació d'un procediment contenciós ordinari, i aprèn la dinàmica d'un procediment contenciós abreujat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup i promou la resolució constructiva dels conflictes
| | B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Organització i competències de la planta judicial i característiques del procés (acumulació i quantia)
2. Subjectes (capacitat, legitimació, representació) i objecte (activitat impugnable i pretensions)
3. Qüestions comunes al procés (terminis, mesures cautelars, incidents, invalidesa i costes)
4. Procediment en primera o única instància (escrit d’interposició, formulació demanda i contestació demanda, pràctica de prova i conclusions)
5. Procediment abreujat
6. Recursos contra resolucions judicials (recurs reposició, apel·lació i cassació)
7. Sentències i Execució de sentències
8. Procediments especials (protecció dels drets fonamentals, il•legalitat, suspensió administrativa prèvia i contenciós electoral)
9. Qüestions prejudicials i tramitació de l’incident de nul·litat d’actuacions.
10. Resolució alternativa de conflictes amb l’Administració
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
8 |
10 |
Mètode del cas (dret) |
|
2 |
15 |
17 |
Simulació |
|
2 |
16 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
27 |
30 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de l'assignatura, del seu funcionament i avaluación i dels objectius d'aprenentatge |
Mètode del cas (dret) |
Redacció d’escrits (escrit d’interposició, escrit de demanda i contestació i conclusions) sobre la base d’un supòsit pràctic real |
Simulació |
Per grups de 3 o 4 alumnes es faran diferents simulacions de judicis abreujats, cada alumne simularà ser una part processal (par actora o part demandada) i jutge. La simulació de judicis es realitzarà sobre supòsits reals |
Atenció personalitzada |
Tutories mitjançant TICs |
Descripció |
Els alumnes podran resoldre qualsevol qüestió sobre l'assignatura a través del correu electrònic de la URV, les eines de comunicació del campus virtual de la URV creades amb aquest objectiu (com per exemple, el fòrum de dubtes sobre l'assignatura) i de les consultes al despatx del professor en el marc de l'horari d'atenció a l'alumne publicat al taulell d'informació del Departament de Dret Públic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mètode del cas (dret) |
|
Redacció d’escrits (escrit d’interposició, escrit de demanda i contestació i conclusions) sobre la base d’un supòsit pràctic real |
20% |
Simulació |
|
per grups de 3 o 4 alumnes es faran diferents simulacions de judicis abreujats, cada alumne simularà ser una part processal (par actora o part demandada) i jutge. La simulació de judicis es realitzarà sobre supòsits reals. |
30% |
Proves mixtes |
|
superació de l’examen teòric que consistirà en 20 preguntes tipus test (60%) i una pràctica (40%). |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
SÁNCHEZ MORÓN, M., Derecho Administrativo. Parte General, 4ª edición, Tecnos, Madrid, 2013 RUIZ RISUEÑO, F., El proceso contencioso administrativo, Codex, Madrid, 2014 MOLTÓ DARNER, J. Mª., Litigación administrativa, Bosch, Barcelona, 2013 COSCULLUELA MONTANER, Luis, Manual de Derecho Administrativo, Civitas, Madrid, 2013 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|