Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC3 |
Interpretar i aplicar les normes pròpies de l'empresa i dels negocis per a fer front i resoldre la complexitat del tràfic jurídic empresarial |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement |
Objectius |
Competències |
Analizar y estudiar desde la perspectiva jurídica las situaciones de insolvencia que se aplican a los supuestos de crisis empresarial. |
AC3
|
BC3
|
CC3
|
Estudiar el proceso concursal y sus implicaciones |
AC3
|
BC3
|
CC3
|
Tema |
Subtema |
1.- El régimen jurídico de la insolvencia en España y sus modificaciones legislativas |
|
2.- El concurso de acreedores |
|
3.- Los efectos jurídicos de la declaración de concurso |
|
4.- Las masas activa y pasiva del concurso y su problemática jurídica |
|
5.- Las soluciones posibles al concurso de acreedores |
|
6.- Aspectos procesales del concurso |
|
7.- Problemas prácticos del proceso concursal: su vis attractiva, medidas cautelares, etc. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
20 |
40 |
60 |
Treballs |
|
0 |
10 |
10 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
0 |
3 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Los profesores explicarán el funcionamiento y metodología de la asignatura. |
Sessió Magistral |
Antes de la resolución de los problemas y ejercicios, el profesor analizarán las cuestiones teóricas más complejas. |
Resolució de problemes, exercicis |
Los alumnos, de forma individual o conjunta, resolverán los problemas y ejercicios facilitados por el profesor. |
Treballs |
Cada alumno habrán de preparar un trabajo sobre un tema específico de los seleccionados previamente por el profesor. En su preparación, habrán de emplear la legislación, las decisiones judiciales y la doctrina científica. |
Presentacions / exposicions |
Cada alumno habrá de exponer y presentar en público un caso práctico. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
El profesor resolverá las dudas del alumno sobre la asignatura en horario de tutorías. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Los alumnos habrán de resolver los casos prácticos evaluables entregados previamente por el profesor |
60% |
Treballs |
Los alumnos habrán de presentar un trabajo sobre un tema específico de los seleccionados por el profesor |
20% |
Presentacions / exposicions |
El alumno habrá de presentar/exponer un caso práctico |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segunda convocatoria, los alumnos habrán de superar las actividades no superadas |
Bàsica |
Rojo, A./Beltrán, E., Comentarios a la Ley Concursal, última edició,
Uría, R./ Menéndez, A. (Dirs.), Curso de Derecho Mercantil, vol. II, última edició,
Cerdà, F./ Sancho Gargallo, I., Curso de Derecho Concursal, última edició,
Sánchez-Calero, J./Guilarte, V., Comentarios a la legislación concursal, ,
Cordón Moreno , F., Proceso concursal, última edició,
Bercovitz Rodríguez-Cano, R., Comentarios a la Ley Concursal, última edició,
|
|
Complementària |
, Anuario de Derecho Concursal, ,
, Revista de Derecho Concursal y Paraconcursal, ,
AA.VV., Estudios sobre la Ley Concursal. Libro homenaje a M. Olivencia , ,
AA. VV., Estudios de Derecho de Sociedades y de Derecho Concursal. Libro homenaje a R. García Villaverde, ,
Beltrán/García-Cruces (dir.), Enciclopedia de Derecho concursal, ,
Rojo, A. (Dir.), La reforma de la legislación concursal, ,
Pérez-Cruz Martín, A. (Dir.), Estudios de Derecho Concursal, última edició,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|