DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) DRET CONCURSAL Codi 15655103
Ensenyament
Dret de l'Empresa i de la Contractació (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Obligatòria Primer Juny, Jul., Set.
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Coordinador/a
GIRGADO PERANDONES, PABLO
GÓMEZ BUENDIA, MARIA DEL CARMEN
CERRATO GURI, ELISABET
Adreça electrònica carmen.gomez@urv.cat
pablo.girgado@urv.cat
juan.holgado@urv.cat
joseantonio.jimenez@urv.cat
Professors/es
GÓMEZ BUENDIA, MARIA DEL CARMEN
GIRGADO PERANDONES, PABLO
HOLGADO ESTEBAN, JUAN
JIMÉNEZ GONZÁLEZ, JOSÉ ANTONIO
Web http://http://www.urv.cat/mudec/
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Interpretar i aplicar les normes pròpies de l'empresa i dels negocis per a fer front i resoldre la complexitat del tràfic jurídic empresarial
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l'autonomia suficient per a treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit tècnic
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Analitza des de la perspectiva jurídica les situacions d'insolvència que s'apliquen a les situacions de crisi empresarial
Estudia el procés concursal
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte
 CT2 Cerca i obté informació útil per a la creació de coneixement de manera autònoma, d'acord amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1.- El régimen jurídico de la insolvencia en España y sus modificaciones legislativas
2.- El concurso de acreedores
3.- Los efectos jurídicos de la declaración de concurso
4.- Las masas activa y pasiva del concurso y su problemática jurídica
5.- Las soluciones posibles al concurso de acreedores
6.- Aspectos procesales del concurso
7.- Problemas prácticos del proceso concursal: su vis attractiva, medidas cautelares, etc.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A3
9 20 29
Resolució de problemes, exercicis
A3
CT1
5 30 35
Debats
A3
CT2
5 30 35
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Los profesores explicarán el funcionamiento y metodología de la asignatura.
Sessió Magistral Antes de la resolución de los problemas y ejercicios, el profesor analizarán las cuestiones teóricas más complejas.
Resolució de problemes, exercicis Los alumnos, de forma individual o conjunta, resolverán los problemas y ejercicios facilitados por el profesor.
Debats Los alumnos intervendrán en clase y analizarán cuestiones jurídico-prácticas previamente formuladas por el profesor. La formulación de opiniones y posturas debe estar fundamentada jurídicamente.
Atenció personalitzada El profesor resolverá las dudas del alumno sobre la asignatura en horario de tutorías.

Atenció personalitzada
Descripció
El profesor resolverá las dudas del alumno sobre la asignatura en horario de tutorías.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
A3
CT1
Cada estudiante deberá resolver los dos casos facilitados por el profesorado. 40% 40%
Debats
A3
CT2
El profesor evaluará la participación activa del alumno en los debates en clase, según la calidad jurídica de sus análisis y la fundamentación también jurídica de la postura defendida. 20%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

El alumno que, por causa justificada, no pueda participar en al menos ocho de las doce sesiones presenciales tendrá que hacer un trabajo sobre un tema específico según las indicaciones del profesor, como alternativa a la evaluación de los Debates (peso equivalente del 20% de la nota final).

Se prevé un periodo para que el alumno pueda recuperar las actividades que no haya superado durante el curso.

Durante la realización de actividades y pruebas evaluativas en el aula, el alumno no podrá utilizar ningún tipo de dispositivo de comunicación, transmisión y almacenamiento de datos que no esté expresamente autorizado para la prueba. La realización demostrativamente fraudulenta de alguna actividad evaluativa de alguna asignatura tanto en soporte material como virtual y electrónico comporta para el estudiante la nota de suspenso de esta actividad evaluativa.


Fonts d'informació

Bàsica Rojo, A./Beltrán, E., Comentarios a la Ley Concursal, última edició,
Sánchez-Calero, J./Guilarte, V., Comentarios a la legislación concursal, ,
Cachón/ Picó/ Riba/ Ruiz (coords.), Aspectos procesales del concurso de acreedores, Barcelona, 2013,
Sala/ Alonso-Cuevillas/ Machado/ Vila (coords.), Proceso concursal, Barcelona, 2013,
Bercovitz Rodríguez-Cano, R., Comentarios a la Ley Concursal, última edició,
, Revista de Derecho Concursal y Paraconcursal, ,
, Justicia. Revista de Derecho Procesal, ,

Complementària , Anuario de Derecho Concursal, ,
, Revista de Derecho Concursal y Paraconcursal, ,
AA.VV., Estudios sobre la Ley Concursal. Libro homenaje a M. Olivencia , ,
AA. VV., Estudios de Derecho de Sociedades y de Derecho Concursal. Libro homenaje a R. García Villaverde, ,
Beltrán/García-Cruces (dir.), Enciclopedia de Derecho concursal, ,
Rojo, A. (Dir.), La reforma de la legislación concursal, ,
Pérez-Cruz Martín, A. (Dir.), Estudios de Derecho Concursal, última edició,

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent