Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Utilitzar adequadament el dret empresarial i de la contractació com un sistema regulador de les relacions socials, econòmiques i empresarials |
|
AC2 |
Demostrar que es comprèn la reguladió i la problemàtica jurídica de l'empresa, en un context europeu i internacional, des d'una perspectiva social per a resoldre de forma original i multidisciplinària els conflictes amb implicacions legals |
|
AC3 |
Interpretar i aplicar les normes pròpies de l'empresa i dels negocis per a fer front i resoldre la complexitat del tràfic jurídic empresarial |
|
AC4 |
Reconèixer els continguts jurídics de la contractació i les operacions característiques de l'àmbit empresarial, les seves implicacions laborals, tributàries i processals i la seva perspectiva internacional |
|
AC5 |
Dominar les tècniques adequades per dur a terme un assessorament jurídic integral tant en l'àmbit empresarial com en el contractual entre empresaris i empresari-treballador |
|
AC6 |
Gestionar els recursos jurídics necessaris per a poder integrar, desenvolupar i innovar en assumptes concrets propis de l'àmbit del dret de l'empresa i de la contractació |
|
AC7 |
Gestionar processos de negociació entre persones amb interessos diferents, que sorgeixin en el tràfic jurídic intern i internacional de les empreses |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en l'àmbit empresarial i contractual |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits jurídics de caràcter empresarial |
|
BC7 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos en l'àmbit negocial i empresarial |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional |
Objectius |
Competències |
Argumentar, amb criteri jurídic i crític, la posició adoptada per a la resolució de conflictes propis del tràfic jurídic empresarial i dels negocis |
AC1 AC2 AC3 AC4
|
BC1 BC3 BC4 BC6
|
CC3 CC4
|
Ser capaç de participar en la negociació dels conflictes que puguin sorgir en el context jurídic empresarial i dels contractes |
AC2 AC7
|
BC6 BC7
|
CC2 CC3
|
Desenvolupar les eines necessàries per oferir un assessorament jurídic integral en el marc de l'empresa i de la contractació |
AC6
|
BC2 BC4
|
CC2 CC3
|
Ser capaç de presentar diverses opcions alternatives de solució, mostrant els seus possibles riscos i avantatges davant d'una situació complexa pròpia de l'entorn de l'empresa i de la contractació |
AC2 AC3
|
BC2 BC6
|
CC4
|
Ser capaç d'aplicar els coneixements teòrics i les eines jurídiques adquirides per donar resposta a situacions complexes pròpies del tràfico jurídic empresarial i contractual |
AC1 AC3 AC4
|
BC3 BC6
|
CC3
|
Conèixer i aplicar el dret propi de les relacions empresariales i contractuals |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5
|
BC2 BC3
|
CC3
|
Conèixer i utilitzar el llenguatge propi de l'àmbit empresarial, dels negocis i dels contractes |
AC1 AC4
|
BC1
|
CC3 CC4
|
Ser capaç de contextualitzar la complexitat pròpia de l'àmbit empresarial i dels contractes en el marc econòmic-social |
AC1 AC2 AC4
|
BC2 BC3
|
CC2
|
Identificar en el lloc de realització de pràctiques professionals les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmiques-professionals pròpies |
AC6
|
BC1 BC7
|
CC5 CC6
|
Procediments |
El coordinador de les pràctiques externes és el punt d'enllaç entre els estudiants i les entitats col·laboradores per al desenvolupament de les pràctiques.
A efectes administratius i de gestió, el coordinado compta amb la col·laboració de l'Oficina de Suport al Deganat (OSD)
L'assignació de places i desenvolupament de les pràctiques externes es porta a terme d'acord amb els següents procediments:
- Gener/febrer: el coordinador de les pràctiques externes contacta amb les entitats col·laboradores per tal de concretar les caracterísitques dels diferents llocs de pràctiques que s'oferiran als alumnes
- Febrer/març: el coordinador convoca als alumnes a una sessión informativa sobre les pràctiques externes per:
- Explicar el seu funcionamient
- Lliurar el calendari de planificació
- Lliurar tota l'oferta de pràctiques per tal que l'alumne estableixi les seves prioridats. En aquest moment s'indica a l'alumne que la plaça de pràctiques s'atorgarà en funció de l'ordre de prioritat en la selecció i, en cas d'empat, atenent a l'expedient acadèmic de la titulació d'accés
- Indicar el termini perquè l'alumne comuniqui l'elecció efectuada
-Març: El coordinador, amb la col·laboració de l'OSD, assignarà les places. El resultat final s'informarà als alumnes a través de la plataforma virtual moodle, on també s'indicarà el termini que l'alumne disposa per acceptar o renunciar a la plaça que li ha estat assignada
-Març/Abril: l'alumne ha d'acudir a l'OSD per acceptar o renunciar a la plaça assignada, per escrit. En tot cas, la renúncia ha de ser motivada, per tal de procedir a una nova assignació
- Març/Abril: el coordinador comunica a l'entitat col·laboradora l'alumne que li ha estat assignat
- Abril: L'OSD prepara la documentació necessària per al desenvolupament de les pràctiques externes, que es realitzaran durant el segon quadrimestre
- Abril: L'OSD i el coordinador explicaran el contingut de la documentació que es lliurarà als alumnes per al correcte desenvolupament de les pràctiques externes. En aquest moment s'indicarà a l'alumne quina és la documentació que ha de fer arribar a l'entitat que l'acull; la documentació que ell mateix ha de gestionar, i el termini i forma de retorn de la mateixa.
|
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
15 |
0 |
15 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
0.5 |
0 |
0.5 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
1 |
0 |
1 |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
1 |
0.5 |
1.5 |
Treballs de pràctiques externes |
6 |
6 |
12 |
|
Estada de pràctiques |
120 |
0 |
120 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessions informatives sobre el procediment d'elecció i desenvolupametn de les pràctiques externes |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
Seguiment de la realització de les pràctiques per part del tutor extern (de l'entitat col·laboradora) |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
Per assignar la plaça es prioritza l'elecció de l'estudiant. En cas d'empat, s'estarà a l'expedient acadèmic de la titulació d'accés |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
el coordinador de l'assignatura serà l'enllaç entre el lloc de realització de les pràctiques externes i la universitat. Per dur a terma la tasca de coordinació comptarà amb el suport de l'Oficina de Suport al Degant |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
Es realitzaran dues tutories de seguiment (presencials o virtuals) de les pràctiques externes amb el coordinador (tutor intern) |
Treballs de pràctiques externes |
Memòria de l'alumne sobre les pràctiques realitzades
Autoavaluació de l'alumne |
Estada de pràctiques |
Realització de les pràctiques externes a l'entitat col·laboradora, sota la supervisió d'un tutor extern |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
|
Descripció |
- Tutories amb el coordinador (intern) de les pràctiques externes: es preveu la realització mínima de dues tutories presenciales/virtuals
- Entrevistes amb el tutor extern: es preveu un mínim de dues entrevistes (personals, telemàtiques o telefòniques) entre el tutor interno (coordinador) i l'extern
|
|
|
Descripció |
Pes |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
Assistència a totes les sessions informatives i a les tutories amb el tutor/coordinador intern |
10% |
Treballs de pràctiques externes |
Elaboració d'una memòria de pràctiques externes per part de l'alumne
Elaboració d'un informe d'autoavaluació per part de l'alumne |
40% |
Estada de pràctiques |
Realització de les pràctiques externes a l'entitat col·laboradora |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|