DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Codi 15655501
Ensenyament
Dret de l'Empresa i de la Contractació (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Pràctiques Externes optatives Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Coordinador/a
CERRATO GURI, ELISABET
Adreça electrònica elisabet.cerrato@urv.cat
Professors/es
CERRATO GURI, ELISABET
Web http://http://www.urv.cat/mudec/
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Utilitzar adequadament el dret empresarial i de la contractació com un sistema regulador de les relacions socials, econòmiques i empresarials
  AC2 Demostrar que es comprèn la reguladió i la problemàtica jurídica de l'empresa, en un context europeu i internacional, des d'una perspectiva social per a resoldre de forma original i multidisciplinària els conflictes amb implicacions legals
  AC3 Interpretar i aplicar les normes pròpies de l'empresa i dels negocis per a fer front i resoldre la complexitat del tràfic jurídic empresarial
  AC4 Reconèixer els continguts jurídics de la contractació i les operacions característiques de l'àmbit empresarial, les seves implicacions laborals, tributàries i processals i la seva perspectiva internacional
  AC5 Dominar les tècniques adequades per dur a terme un assessorament jurídic integral tant en l'àmbit empresarial com en el contractual entre empresaris i empresari-treballador
  AC6 Gestionar els recursos jurídics necessaris per a poder integrar, desenvolupar i innovar en assumptes concrets propis de l'àmbit del dret de l'empresa i de la contractació
  AC7 Gestionar processos de negociació entre persones amb interessos diferents, que sorgeixin en el tràfic jurídic intern i internacional de les empreses
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre
  BC2 Resoldre problemes complexos en l'àmbit empresarial i contractual
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits jurídics de caràcter empresarial
  BC7 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos en l'àmbit negocial i empresarial
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Argumentar, amb criteri jurídic i crític, la posició adoptada per a la resolució de conflictes propis del tràfic jurídic empresarial i dels negocis AC1
AC2
AC3
AC4
BC1
BC3
BC4
BC6
CC3
CC4
Ser capaç de participar en la negociació dels conflictes que puguin sorgir en el context jurídic empresarial i dels contractes AC2
AC7
BC6
BC7
CC2
CC3
Desenvolupar les eines necessàries per oferir un assessorament jurídic integral en el marc de l'empresa i de la contractació AC6
BC2
BC4
CC2
CC3
Ser capaç de presentar diverses opcions alternatives de solució, mostrant els seus possibles riscos i avantatges davant d'una situació complexa pròpia de l'entorn de l'empresa i de la contractació AC2
AC3
BC2
BC6
CC4
Ser capaç d'aplicar els coneixements teòrics i les eines jurídiques adquirides per donar resposta a situacions complexes pròpies del tràfico jurídic empresarial i contractual AC1
AC3
AC4
BC3
BC6
CC3
Conèixer i aplicar el dret propi de les relacions empresariales i contractuals AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
BC2
BC3
CC3
Conèixer i utilitzar el llenguatge propi de l'àmbit empresarial, dels negocis i dels contractes AC1
AC4
BC1
CC3
CC4
Ser capaç de contextualitzar la complexitat pròpia de l'àmbit empresarial i dels contractes en el marc econòmic-social AC1
AC2
AC4
BC2
BC3
CC2
Identificar en el lloc de realització de pràctiques professionals les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmiques-professionals pròpies AC6
BC1
BC7
CC5
CC6

Procediments de selecció
Procediments
El coordinador de les pràctiques externes és el punt d'enllaç entre els estudiants i les entitats col·laboradores per al desenvolupament de les pràctiques.

A efectes administratius i de gestió, el coordinado compta amb la col·laboració de l'Oficina de Suport al Deganat (OSD)

L'assignació de places i desenvolupament de les pràctiques externes es porta a terme d'acord amb els següents procediments:

- Gener/febrer: el coordinador de les pràctiques externes contacta amb les entitats col·laboradores per tal de concretar les caracterísitques dels diferents llocs de pràctiques que s'oferiran als alumnes

- Febrer/març: el coordinador convoca als alumnes a una sessión informativa sobre les pràctiques externes per:
- Explicar el seu funcionamient
- Lliurar el calendari de planificació
- Lliurar tota l'oferta de pràctiques per tal que l'alumne estableixi les seves prioridats. En aquest moment s'indica a l'alumne que la plaça de pràctiques s'atorgarà en funció de l'ordre de prioritat en la selecció i, en cas d'empat, atenent a l'expedient acadèmic de la titulació d'accés
- Indicar el termini perquè l'alumne comuniqui l'elecció efectuada

-Març: El coordinador, amb la col·laboració de l'OSD, assignarà les places. El resultat final s'informarà als alumnes a través de la plataforma virtual moodle, on també s'indicarà el termini que l'alumne disposa per acceptar o renunciar a la plaça que li ha estat assignada

-Març/Abril: l'alumne ha d'acudir a l'OSD per acceptar o renunciar a la plaça assignada, per escrit. En tot cas, la renúncia ha de ser motivada, per tal de procedir a una nova assignació

- Març/Abril: el coordinador comunica a l'entitat col·laboradora l'alumne que li ha estat assignat

- Abril: L'OSD prepara la documentació necessària per al desenvolupament de les pràctiques externes, que es realitzaran durant el segon quadrimestre

- Abril: L'OSD i el coordinador explicaran el contingut de la documentació que es lliurarà als alumnes per al correcte desenvolupament de les pràctiques externes. En aquest moment s'indicarà a l'alumne quina és la documentació que ha de fer arribar a l'entitat que l'acull; la documentació que ell mateix ha de gestionar, i el termini i forma de retorn de la mateixa.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 0.5 0 0.5
 
Relació amb el tutor de pràctiques extern 15 0 15
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes 0.5 0 0.5
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes 1 0 1
Relació amb el tutor de pràctiques intern 1 0.5 1.5
Treballs de pràctiques externes 6 6 12
Estada de pràctiques 120 0 120
 
Memòria 0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sessions informatives sobre el procediment d'elecció i desenvolupametn de les pràctiques externes
Relació amb el tutor de pràctiques extern Seguiment de la realització de les pràctiques per part del tutor extern (de l'entitat col·laboradora)
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes Per assignar la plaça es prioritza l'elecció de l'estudiant. En cas d'empat, s'estarà a l'expedient acadèmic de la titulació d'accés
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes el coordinador de l'assignatura serà l'enllaç entre el lloc de realització de les pràctiques externes i la universitat. Per dur a terma la tasca de coordinació comptarà amb el suport de l'Oficina de Suport al Degant
Relació amb el tutor de pràctiques intern Es realitzaran dues tutories de seguiment (presencials o virtuals) de les pràctiques externes amb el coordinador (tutor intern)
Treballs de pràctiques externes Memòria de l'alumne sobre les pràctiques realitzades

Autoavaluació de l'alumne
Estada de pràctiques Realització de les pràctiques externes a l'entitat col·laboradora, sota la supervisió d'un tutor extern
Memòria

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Relació amb el tutor de pràctiques intern
Descripció
- Tutories amb el coordinador (intern) de les pràctiques externes: es preveu la realització mínima de dues tutories presenciales/virtuals - Entrevistes amb el tutor extern: es preveu un mínim de dues entrevistes (personals, telemàtiques o telefòniques) entre el tutor interno (coordinador) i l'extern

Avaluació
  Descripció Pes
Relació amb el tutor de pràctiques intern Assistència a totes les sessions informatives i a les tutories amb el tutor/coordinador intern 10%
Treballs de pràctiques externes Elaboració d'una memòria de pràctiques externes per part de l'alumne

Elaboració d'un informe d'autoavaluació per part de l'alumne
40%
Estada de pràctiques Realització de les pràctiques externes a l'entitat col·laboradora 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent