DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Codi 15655501
Ensenyament
Dret de l'Empresa i de la Contractació (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Pràctiques Externes optatives Primer Jul., Set.
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Coordinador/a
CERRATO GURI, ELISABET
Adreça electrònica elisabet.cerrato@urv.cat
carmen.gomez@urv.cat
Professors/es
CERRATO GURI, ELISABET
GÓMEZ BUENDIA, MARIA DEL CARMEN
Web http://http://www.urv.cat/mudec/
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Utilitzar adequadament el dret empresarial i de la contractació com un sistema regulador de les relacions socials, econòmiques i empresarials
 A2 Demostrar que es comprèn la regulació i la problemàtica jurídica de l'empresa, en un context europeu i internacional, des d'una perspectiva social per a resoldre de forma original i multidisciplinària els conflictes amb implicacions legals
 A3 Interpretar i aplicar les normes pròpies de l'empresa i dels negocis per a fer front i resoldre la complexitat del tràfic jurídic empresarial
 A4 Reconèixer els continguts jurídics de la contractació i les operacions característiques de l'àmbit empresarial, les seves implicacions laborals, tributàries i processals i la seva perspectiva internacional
 A5 Dominar les tècniques adequades per a dur a terme un assessorament jurídic integral tant en l'àmbit empresarial com en el contractual entre empresaris i empresari-treballador
 A6 Gestionar els recursos jurídics necessaris per a poder integrar, desenvolupar i innovar en assumptes concrets propis de l'àmbit del dret de l'empresa i de la contractació
 A7 Gestionar processos de negociació entre persones amb interessos diferents, que sorgeixin en el tràfic jurídic intern i internacional de les empreses
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l'autonomia suficient per a treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit tècnic
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació
 CT3 Resoldre problemes complexos de forma crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexos
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d'audiències
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera profesional
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 És capaç d'aplicar els coneixements teòrics i les eines jurídiques adquirides per donar resposta a situacions complexes pròpies del tràfic jurídic empresarial i contractual
 A2 Argumenta, amb crtiteri jurídic i crític, la posició adoptada per a la resolució de conflictes propis del tràfic jurídic empresarial i dels negocis
 A3 Coneix i aplica el dret propi de les relacions empresarials i contractuals
 A4 És capaç de contextualitzar la complexitat pròpia de l'àmbit empresarial i dels contractes en el marc econòmic-social
 A5 Desenvolupa les eines necessàries per oferir un assessorament jurídic integral en el marc de l'empresa i de la contractació
 A6 Desenvolupa les eines necessàries per oferir un assessorament jurídic integral en el marc de l'empresa i de la contractació
 A7 És capaç de participar en la negociació dels conflictes que puguin sorgir en el context jurídic empresarial i dels contractes
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte
 CT2 Organitza la informació amb les eines adients (en línia o presencials), per garantir-ne l'actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes
 CT3 Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d'afrontar el problema
 CT4 Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofita en benefici de l'equip
 CT5 Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l'auditori
 CT6 Dissenya itineraris professionals específics
 CT7 Aplica els conceptes ètics i deontològics de l'àrea de coneixement des d'un compromís personal i professional
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

El coordinador de les pràctiques externes és el punt d'enllaç entre els estudiants i les entitats col·laboradores per al desenvolupament de les pràctiques.

A efectes administratius i de gestió, el coordinador compta amb la col·laboració de l'Oficina de Suport al Deganat (OSD)

L'assignació de places i desenvolupament de les pràctiques externes es porta a terme d'acord amb els següents procediments:

- Desembre: el coordinador convoca als alumnes a una sessió informativa sobre les pràctiques externes per:

     - Explicar el seu funcionament i concretar-ne la planificació 

- Desembre: els estudiants fan arribar al coordinador les seves preferències, d'acord amb les quals el coordinador buscarà el lloc de pràctiques més adient a les necessitats de cada estudiant, en la mesura que sigui possible. En aquest moment s'indica a l'alumne que la plaça de pràctiques s'atorgarà en funció de l'ordre de prioritat en la selecció i, en cas d'empat, atenent a l'expedient acadèmic de la titulació d'accés

- Gener/febrer: el coordinador de les pràctiques externes contacta amb les entitats col·laboradores per tal de concretar les característiques dels diferents llocs de pràctiques que s'oferiran als alumnes

-Març: El coordinador, amb la col·laboració de l'OSD, assignarà les places. El resultat final s'informarà als alumnes a través de la plataforma virtual moodle

- Març/Abril: el coordinador comunica a l'entitat col·laboradora l'alumne que li ha estat assignat

- Abril: L'OSD prepara la documentació necessària per al desenvolupament de les pràctiques externes, que es realitzaran durant el segon quadrimestre (tot i que es pot variar en funció de les necessitats dels estudiants)

- Abril/maig: L'OSD i el coordinador explicarà el contingut de la documentació que es lliurarà als alumnes per al correcte desenvolupament de les pràctiques externes. En aquest moment s'indicarà a l'alumne quina és la documentació que ha de fer arribar a l'entitat que l'acull; la documentació que ell mateix ha de gestionar, i el termini i forma de retorn de la mateixa.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A3
A4
1 1 2
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
A5
2 2 4
Estada de pràctiques
A2
A3
A6
A7
CT1
CT3
CT4
CT6
CT7
100 33 133
Memòria
A4
0 10 10
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Sessions informatives sobre el procediment d'elecció i desenvolupametn de les pràctiques externes
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes el coordinador de l'assignatura serà l'enllaç entre el lloc de realització de les pràctiques externes i la universitat. Per dur a terme la tasca de coordinació comptarà amb el suport de l'Oficina de Suport al Degant
Estada de pràctiques Realització de les pràctiques externes a l'entitat col·laboradora, sota la supervisió d'un tutor extern
Memòria Elaboració d'una memòria de resultats i d'un autoinforme a través dels quals es posi de relleu l'aprofitament de l'estada de pràctiques

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

- Tutories amb el coordinador (intern) de les pràctiques externes: es preveu la realització mínima de dues tutories presencials/virtuals 

- Entrevistes amb el tutor extern: es preveu una entrevista (personals, telemàtiques o telefòniques) entre el tutor intern (coordinador) i l'extern

- Contacte permanent via mail, presencial o telefònica entre tots els interessats del procés

Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
A5
La coordinació es durà a terme per la responsable de les pràctiques externes, amb la col·laboració de l'oficina de suport al deganat de l'FCJ.
La responsable de les pràctiques externes farà d'enllaç entre l'estudiant i el lloc de pràctiques.
El bon funcionament del desenvolupament de l'estada de pràctiques es garantirà a través de tutories de seguiment
10%
Estada de pràctiques
A2
A3
A6
A7
CT1
CT3
CT4
CT6
CT7
Realització de les pràctiques externes a l'entitat col·laboradora 50%
Memòria
A4
Elaboració d'una memòria de resultats i d'un autoinforme a través dels quals es posi de relleu l'aprofitament de l'estada de pràctiques 40%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent