Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP4 |
Desenvolupar destreses i habilitats per a l'elecció de l'estratègia correcta per a la defensa dels drets dels clients tenint en compte les exigències dels diferents àmbits de la pràctica professional. |
|
AP9 |
Identificar els requeriments de prestació i organització determinants per a l'assessorament jurídic. |
|
AP10 |
Desenvolupar destreses que permetin a l'advocat millorar l'eficiència del seu treball i potenciar el funcionament global de l'equip o institució en què el desenvolupa a través de l'accés a fonts d'informació, al coneixement d'idiomes, a la gestió del coneixement i a l'ús de tècniques i eines aplicades. |
|
AP11 |
Exposar de forma oral i escrita fets i extreure argumentalment conseqüències jurídiques, amb atenció al context i al destinatari al qual s'adrecin, d'acord amb cada cas amb les modalitats pròpies de cada àmbit procedimental. |
|
AP12 |
Desenvolupar treballs professionals en equips específics i interdisciplinaris. |
|
AP14 |
Conèixer les tècniques adreçades a la recerca i a l'establiment dels fets en els diferents tipus de procediment, especialment la producció de documents, els interrogatoris i les proves pericials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Aprendre les habilitats i destreses per a la redacció i argumentació jurídica. |
AP11 AP12 AP14
|
|
|
Aplicar mètodes i tècniques per a la pràctica de les proves i actuacions orals del procés. |
AP4 AP11 AP14
|
|
|
Realitzar simulació de judicis. |
AP4 AP9 AP10 AP11 AP12 AP14
|
|
|
Aplicar els coneixements adquirits a la resolució d'expedients judicials. |
AP4 AP9 AP10 AP12 AP14
|
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: |
Casos pràctics de Deontologia. |
Tema 2: |
Casos pràctics de Torn d’Ofici. |
Tema 3: |
Redacció escrits Jurisdicció Civil (Demanda i contestació a la demanda). |
Tema 4: |
Prova Jurisdicció Civil (Audiència Prèvia i Judici: Simulació). |
Tema 5: |
Redacció escrits: Contracte Arrendament i Compravenda. |
Tema 6: |
Redacció escrits Jurisdicció Penal (Denuncia i querella. Escrit de conclusions provisionals defensa i acusació.). |
Tema 7: |
Judici per delictes lleus (antic judici de faltes). |
Tema 8: |
Judici simulat Jurisdicció Penal. P.A. |
Tema 9: |
Redacció escrits Jurisdicció Social (Reclamació prèvia, papereta conciliació i demanda). |
Tema 10: |
Judici Social (simulació). |
Tema 11: |
Redacció escrits Jurisdicció Contenciós Admo. (Demanda procediment abreujat, demanda procediment ordinari, prova contenciós). |
Tema 12: |
Judici Simulat Contenciós Admo i Resolució Cas pràctic jurisdicció contenciosa administrativa. |
Tema 13: |
Redacció escrits i documents jurídics (Conveni regulador mesures efectes de separació i divorci. Homologació Judicial). |
Tema 14: |
Mediació. Supòsits pràctics i metodologia del advocat mediador. |
Tema 15: |
Resolució cas pràctic jurisdicció penal. |
Tema 16: |
Arbitratge. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
30 |
40 |
Simulació |
|
15 |
14 |
29 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Simulació |
Estratègia que reprodueix en un laboratori o una situació fictícia, situacions laborals reals a les quals els estudiants, assumint el seu rol, han de donar resposta. |
Atenció personalitzada |
Temps per atendre i resoldre dubtes dels estudiants. |
|
Descripció |
Els docents de l'assignatura podran atendre a l’aula els estudiants sobre qualsevol qüestió relacionada amb els continguts que han impartit.
En el cas de dubtes relacionats amb l’assignatura, l’estudiant es pot dirigir a través del correu electrònic al seu coordinador per a la seva resolució. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de casos pràctics |
75% |
Altres |
Assistència i participació activa a l'aula |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es preveu un període per tal que l'estudiant pugui recuperar les activitats que no hagi superat durant el curs. El percentatge obtingut per assistència i participació activa a l'aula no es pot recuperar, si bé, es podrà afegir la nota corresponent a l'assistència obtinguda durant la impartició de l'assignatura. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'estudiant no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
|
LEÓN, F.: Con la venia, manual de oratoria para abogados. Civitas-Aranzadi, 2013.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|