DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) PRÀCTICA PROFESSIONAL I TÈCNIQUES DE COMUNICACIÓ I PROBATÒRIES Codi 15665102
Ensenyament
Advocacia (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Coordinador/a
GIMÉNEZ COSTA, ANA
Adreça electrònica ana.gimenez@urv.cat
francescjosep.artero@urv.cat
montse.mosquera@urv.cat
franciscojavier.escoda@urv.cat
sergi.guillen@urv.cat
albert.peri@urv.cat
cristina.penalba@urv.cat
elisabet.mas@urv.cat
Professors/es
GIMÉNEZ COSTA, ANA
ARTERO JUAN, FRANCESC JOSEP
MOSQUERA PÀMIES, MONTSE
ESCODA ROYO, FRANCISCO JAVIER
GUILLÉN GARCÍA, SERGI
PERI VALLVERDÚ, ALBERT
PENALBA SÁNCHEZ, CRISTINA
MAS CASAMARTINA, ELISABET
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP4 Desenvolupar destreses i habilitats per a l'elecció de l'estratègia correcta per a la defensa dels drets dels clients tenint en compte les exigències dels diferents àmbits de la pràctica professional.
  AP9 Identificar els requeriments de prestació i organització determinants per a l'assessorament jurídic.
  AP10 Desenvolupar destreses que permetin a l'advocat millorar l'eficiència del seu treball i potenciar el funcionament global de l'equip o institució en què el desenvolupa a través de l'accés a fonts d'informació, al coneixement d'idiomes, a la gestió del coneixement i a l'ús de tècniques i eines aplicades.
  AP11 Exposar de forma oral i escrita fets i extreure argumentalment conseqüències jurídiques, amb atenció al context i al destinatari al qual s'adrecin, d'acord amb cada cas amb les modalitats pròpies de cada àmbit procedimental.
  AP12 Desenvolupar treballs professionals en equips específics i interdisciplinaris.
  AP14 Conèixer les tècniques adreçades a la recerca i a l'establiment dels fets en els diferents tipus de procediment, especialment la producció de documents, els interrogatoris i les proves pericials.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aprendre les habilitats i destreses per a la redacció i argumentació jurídica. AP11
AP12
AP14
Aplicar mètodes i tècniques per a la pràctica de les proves i actuacions orals del procés. AP4
AP11
AP14
Realitzar simulació de judicis. AP4
AP9
AP10
AP11
AP12
AP14
Aplicar els coneixements adquirits a la resolució d'expedients judicials. AP4
AP9
AP10
AP12
AP14

Continguts
Tema Subtema
Tema 1: Casos pràctics de Deontologia.
Tema 2: Casos pràctics de Torn d’Ofici.
Tema 3: Redacció escrits Jurisdicció Civil (Demanda i contestació a la demanda).
Tema 4: Prova Jurisdicció Civil (Audiència Prèvia i Judici: Simulació).
Tema 5: Redacció escrits: Contracte Arrendament i Compravenda.
Tema 6: Redacció escrits Jurisdicció Penal (Denuncia i querella. Escrit de conclusions provisionals defensa i acusació.).
Tema 7: Judici per delictes lleus (antic judici de faltes).
Tema 8: Judici simulat Jurisdicció Penal. P.A.
Tema 9: Redacció escrits Jurisdicció Social (Reclamació prèvia, papereta conciliació i demanda).
Tema 10: Judici Social (simulació).
Tema 11: Redacció escrits Jurisdicció Contenciós Admo. (Demanda procediment abreujat, demanda procediment ordinari, prova contenciós).
Tema 12: Judici Simulat Contenciós Admo i Resolució Cas pràctic jurisdicció contenciosa administrativa.
Tema 13: Redacció escrits i documents jurídics (Conveni regulador mesures efectes de separació i divorci. Homologació Judicial).
Tema 14: Mediació. Supòsits pràctics i metodologia del advocat mediador.
Tema 15: Resolució cas pràctic jurisdicció penal.
Tema 16: Arbitratge.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Sessió Magistral
4.5 0 4.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
10 30 40
Simulació
15 14 29
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Simulació Estratègia que reprodueix en un laboratori o una situació fictícia, situacions laborals reals a les quals els estudiants, assumint el seu rol, han de donar resposta.
Atenció personalitzada Temps per atendre i resoldre dubtes dels estudiants.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Els docents de l'assignatura podran atendre a l’aula els estudiants sobre qualsevol qüestió relacionada amb els continguts que han impartit. En el cas de dubtes relacionats amb l’assignatura, l’estudiant es pot dirigir a través del correu electrònic al seu coordinador per a la seva resolució.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de casos pràctics 75%
Altres

Assistència i participació activa a l'aula

25%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Es preveu un període per tal que l'estudiant pugui recuperar les activitats que no hagi superat durant el curs. El percentatge obtingut per assistència i participació activa a l'aula no es pot recuperar, si bé, es podrà afegir la nota corresponent a l'assistència obtinguda durant la impartició de l'assignatura.

Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'estudiant no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa.

Si a causa de les circumstàncies sanitàries provocades per la COVID-19, s'hagués d'interrompre la docència presencial del màster, es realitzaran les adaptacions necessàries al sistema d'avaluació de l'assignatura, de forma consensuada amb la coordinació del màster, les quals es comunicaran als estudiants a través de Moodle amb antelació suficient.


Fonts d'informació

Bàsica

LEÓN, F.: Con la venia, manual de oratoria para abogados. Civitas-Aranzadi, 2013.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent