DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) PRÀCTICA PROFESSIONAL I TÈCNIQUES DE COMUNICACIÓ I PROBATÒRIES Codi 15665102
Ensenyament
Advocacia (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Coordinador/a
GONZÁLEZ BONDIA, ALFONSO
Adreça electrònica ana.gimenez@urv.cat
francescjosep.artero@urv.cat
alfonso.gonzalez@urv.cat
montse.mosquera@urv.cat
franciscojavier.escoda@urv.cat
cristina.penalba@urv.cat
elisabet.mas@urv.cat
vicent.sagrera@urv.cat
Professors/es
GIMÉNEZ COSTA, ANA
ARTERO JUAN, FRANCESC JOSEP
GONZÁLEZ BONDIA, ALFONSO
MOSQUERA PÀMIES, MONTSE
ESCODA ROYO, FRANCISCO JAVIER
PENALBA SÁNCHEZ, CRISTINA
MAS CASAMARTINA, ELISABET
SAGRERA VILAPLANA, VICENT
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP4 Desenvolupar destreses i habilitats per a l'elecció de l'estratègia correcta per a la defensa dels drets dels clients tenint en compte les exigències dels diferents àmbits de la pràctica professional.
  AP9 Identificar els requeriments de prestació i organització determinants per a l'assessorament jurídic.
  AP10 Desenvolupar destreses que permetin a l'advocat millorar l'eficiència del seu treball i potenciar el funcionament global de l'equip o institució en què el desenvolupa a través de l'accés a fonts d'informació, al coneixement d'idiomes, a la gestió del coneixement i a l'ús de tècniques i eines aplicades.
  AP11 Exposar de forma oral i escrita fets i extreure argumentalment conseqüències jurídiques, amb atenció al context i al destinatari al qual s'adrecin, d'acord amb cada cas amb les modalitats pròpies de cada àmbit procedimental.
  AP12 Desenvolupar treballs professionals en equips específics i interdisciplinaris.
  AP14 Conèixer les tècniques adreçades a la recerca i a l'establiment dels fets en els diferents tipus de procediment, especialment la producció de documents, els interrogatoris i les proves pericials.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aprendre les habilitats i destreses per a la redacció i argumentació jurídica. AP11
AP12
AP14
Aplicar mètodes i tècniques per a la pràctica de les proves i actuacions orals del procés. AP4
AP11
AP14
Realitzar simulació de judicis. AP4
AP9
AP10
AP11
AP12
AP14
Aplicar els coneixements adquirits a la resolució d'expedients judicials. AP4
AP9
AP10
AP12
AP14

Continguts
Tema Subtema
Tema 1: Casos pràctics de Deontologia.
Tema 2: Casos pràctics de Torn d’Ofici.
Tema 3: Redacció escrits Jurisdicció Civil (Demanda i contestació a la demanda).
Tema 4: Prova Jurisdicció Civil (Audiència Prèvia i Judici: Simulació).
Tema 5: Redacció escrits: Contracte Arrendament i Compravenda.
Tema 6: Redacció escrits i documents jurídics (Conveni regulador mesures efectes de separació i divorci. Homologació Judicial)
Tema 7: Redacció escrits Jurisdicció Penal (Denuncia i querella. Escrit de conclusions provisionals defensa i acusació).
Tema 8: Judici per delictes lleus.
Tema 9: Redacció escrits Jurisdicció Social (Reclamació prèvia, papereta conciliació i demanda).
Tema 10: Judici Social (simulació).
Tema 11: Redacció escrits Jurisdicció Contenciós Admo. (Demanda procediment abreujat, demanda procediment ordinari, prova contenciós).
Tema 12: Judici Simulat Contenciós Admo i Resolució Cas pràctic jurisdicció contenciosa administrativa.
Tema 13: Judici simulat Jurisdicció Penal. P.A.
Tema 14: Mediació. Supòsits pràctics i metodologia del advocat mediador.
Tema 15: Assistència al Detingut (nocions pràctiques)
Tema 16: Presentacions telemàtiques.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Sessió Magistral
4.5 5 9.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
16 32 48
Simulació
8 8 16
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Simulació Simulació d'un judici que reprodueix a l'aula una situació fictícia en la que els estudiants assumeixen un rol determinat.
Atenció personalitzada Temps per atendre i resoldre dubtes dels estudiants.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Els docents de l'assignatura podran atendre a l’aula els estudiants sobre qualsevol qüestió relacionada amb els continguts que han impartit. En el cas de dubtes relacionats amb l’assignatura, l’estudiant es pot dirigir a través del correu electrònic al seu coordinador per a la seva resolució.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de casos pràctics 75%
Altres

Assistència i participació activa a l'aula

25%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En segona convocatòria, el percentatge obtingut per assistència i participació activa a l'aula no es pot recuperar, si bé, es podrà afegir la nota corresponent a l'assistència obtinguda durant la impartició de l'assignatura.

Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'estudiant no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa.


Fonts d'informació

Bàsica

Ja sigui per els casos pràctics, com per la redacció de tot tipus d’escrits així com per la simulació de judicis els corresponents docents facilitaran al alumnes el supòsit pràctic i els materials per dur-ho a terme.

LEÓN, F.: Con la venia, manual de oratoria para abogados. Civitas-Aranzadi, 2013.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent