Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP4 |
Desenvolupar destreses i habilitats per a l'elecció de l'estratègia correcta per a la defensa dels drets dels clients tenint en compte les exigències dels diferents àmbits de la pràctica professional. |
|
AP6 |
Identificar conflictes d'interessos i conèixer les tècniques per a la seva resolució, establir l'abast del secret professional i de la confidencialitat, i preservar la independència de criteri. |
|
AP7 |
Desenvolupar habilitats i destreses interprersonals, que facilitin l'exercici de la professió d'advocat en les relacions amb els ciutadans, amb altres professionals i amb les institucions. |
|
AP8 |
Conèixer les diferents tècniques de composició d'interessos i trobar solucions a problemes mitjançant mètodes alternatius a la via jurisdiccional. |
|
AP9 |
Identificar els requeriments de prestació i organització determinants per a l'assessorament jurídic. |
|
AP13 |
Posseir, comprendre i desenvolupar habilitats que possibilitin aplicar els coneixements acadèmics especialitzats adquirits al Grau a la realitat canviant a la qual s'enfronten els advocats per evitar situacions de lesió, risc o de conflicte en relació amb els interessos encarregats o a l'exercici professional davant dels tribunals o autoritats públiques i a les funcions d'assessorament. |
|
AP14 |
Conèixer les tècniques adreçades a la recerca i a l'establiment dels fets en els diferents tipus de procediment, especialment la producció de documents, els interrogatoris i les proves pericials. |
|
AP15 |
Integrar la defensa dels drets dels clients en l'àmbit dels sistemes de tutela jurisdiccionals nacionals i internacionals. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Conèixer les diferents institucions jurídiques. |
AP4 AP13
|
|
|
Estudiar els diferents processos judicials. |
AP4 AP6 AP7 AP9 AP15
|
|
|
Aprendre els mecanismes alternatius a la tutela judicial. |
AP6 AP8 AP9
|
|
|
Aplicar el dret material als diferents àmbits jurídics. |
AP7 AP13 AP14 AP15
|
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1 |
La Reforma Penal de 2015 |
Tema 2 |
Delictes. Classes de delictes. Dol i imprudència. L’error. Classes d’error. Conseqüències jurídiques |
Tema 3 |
Les causes d’exclusió de l’antijuridicitat: les causes de justificació. Legítima defensa. Estat de necessitat. Obrar en compliment d’un deure o en l’exercici legítim d’un dret, ofici o càrrec |
Tema 4 |
Imputabilitat, culpabilitat i causes que les exclouen. Anomalia o alteració psíquica. Intoxicació plena. Alteracions en la percepció. La minoria d’edat. Por insuperable |
Tema 5 |
La punibilitat. Les excuses absolutòries. Les condicions objectives de punibilitat Circumstàncies atenuants eximents i agreujants. Circumstància mixta de parentesc |
Tema 6 |
Autoria i participació |
Tema 7 |
Formes d’intervenció delictiva. La conspiració, la proposició i la provocació per a delinquir. La temptativa i actes preparatoris. El delicte impossible |
Tema 8 |
Penes i criteris de determinació |
Tema 9 |
Execució de les penes. Alternatives a la pena privativa de llibertat |
Tema 10 |
Mesures de seguretat: duració de la mesura de seguretat d’internament. Concurrència de penes i mesures de seguretat |
Tema 11 |
Extinció de la responsabilitat criminal. La cancel·lació d’antecedents penals |
Tema 12 |
Responsabilitat penal de les persones jurídiques. Responsabilitat civil |
Tema 13 |
El Dret Penal de Menors: Principis informadors de la Ley 5/2000, de 12 de enero, de Responsabilidad Penal del Menor. Responsabilitat penal dels menors i mesures compreses a la llei |
Tema 14 |
Delictes contra les persones |
Tema 15 |
Jutjats de violència sobre la dona. Especialitats processals. Mesures judicials de protecció i de seguretat de les víctimes. |
Tema 16 |
Delictes contra el patrimoni |
Tema 17 |
Delictes contra la salut pública |
Tema 18 |
Delictes contra la seguretat del tràfic |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
22 |
0 |
22 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
16 |
16 |
32 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
33 |
33 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
10 |
11 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Atenció personalitzada |
Temps per atendre i resoldre dubtes dels estudiants. |
|
Descripció |
Els docents de l'assignatura podran atendre a l’aula els estudiants sobre qualsevol qüestió relacionada amb els continguts que han impartit.
En el cas de dubtes relacionats amb l’assignatura, l’estudiant es pot dirigir a través del correu electrònic al seu coordinador per a la seva resolució. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Elaboració i lliurament dels documents jurídics de l'assignatura |
10% |
Pràctiques a través de TIC |
Realització dels test sobre continguts de l'assignatura a través de Moodle |
25% |
Proves objectives de tipus test |
Prova tipus test (les respostes correctes sumen 1 punt i les incorrectes descompten 0,33) |
60% |
Altres |
Assistència a classe: El 5% els estudiants que assisteixin del 80 % al 100 % de les sessions d'una assignatura; el 3.5% els estudiants que assisteixin del 65 % al 79.9 % de les sessions d'una assignatura; i, l'1.5% els estudiants que assisteixin a més d'un 50 % de les sessions |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es preveu un període per tal que l'estudiant pugui recuperar les activitats que no hagi superat durant el curs. El percentatge obtingut per assistència no es pot recuperar, si bé, es podrà afegir la nota corresponent a l'assistència obtinguda durant la impartició de l'assignatura. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'estudiant no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
|
Quintero Olivares, Gonzalo. Partegeneral del Derecho penal . 2a ed., Thomson-Aranzadi, Cizur Menor. 2010. Quintero Olivares, G, CarbonellMateu, J.C., Morales Prats, F., García Rivas, N., F.J. Álvarez García, A.Manjón-Cabeza Olmeda, A. Ventura Püschel et al. Esquemas de teoría jurídica del delito y de la pena . Tirant loblanch. València. 2010. Quintero Olivares, G. (Dir.). Comentarios a la Parte Especial del DerechoPenal . 7a. ed. Thomson-Aranzadi. Cizur Menor, 2011 Quintero Olivares (Dir.), Esquemas de la parte especial del Derechopenal , Tirant lo Blanch, 2011. Muñoz Conde, Francisco - García Arán, Mercedes. Derecho penal. Parte general. 7a ed.,Tirant lo Blanch. València. 2010. Muñoz Conde, F., Derecho Penal. Parte Especial, 16a ed. Tirant lo Blanch. Valencia,2010 Zugaldía Espinar, Marín de Espinosa (Dir.),Derecho penal: parte especial: un estudio a través del sistema de casosresueltos, 3ª ed., Tirant lo Blanch, 2011. Maqueda Abreu, Laurenzo Copello, El Derechopenal en casos: parte general: teoría y práctica, Tirant lo Blanch, 2011. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|