DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) PRÀCTICA ADMINISTRATIVA Codi 15665107
Ensenyament
Advocacia (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
8 Obligatòria Primer Juny, Jul., Set.
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Coordinador/a
FUENTES GASÓ, JOSEP RAMON
ESTEVE IZQUIERDO, JUDIT
Adreça electrònica ana.gimenez@urv.cat
josepramon.fuentes@urv.cat
Professors/es
GIMÉNEZ COSTA, ANA
FUENTES GASÓ, JOSEP RAMON
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP4 Desenvolupar destreses i habilitats per a l'elecció de l'estratègia correcta per a la defensa dels drets dels clients tenint en compte les exigències dels diferents àmbits de la pràctica professional.
  AP6 Identificar conflictes d'interessos i conèixer les tècniques per a la seva resolució, establir l'abast del secret professional i de la confidencialitat, i preservar la independència de criteri.
  AP7 Desenvolupar habilitats i destreses interprersonals, que facilitin l'exercici de la professió d'advocat en les relacions amb els ciutadans, amb altres professionals i amb les institucions.
  AP8 Conèixer les diferents tècniques de composició d'interessos i trobar solucions a problemes mitjançant mètodes alternatius a la via jurisdiccional.
  AP9 Identificar els requeriments de prestació i organització determinants per a l'assessorament jurídic.
  AP13 Posseir, comprendre i desenvolupar habilitats que possibilitin aplicar els coneixements acadèmics especialitzats adquirits al Grau a la realitat canviant a la qual s'enfronten els advocats per evitar situacions de lesió, risc o de conflicte en relació amb els interessos encarregats o a l'exercici professional davant dels tribunals o autoritats públiques i a les funcions d'assessorament.
  AP14 Conèixer les tècniques adreçades a la recerca i a l'establiment dels fets en els diferents tipus de procediment, especialment la producció de documents, els interrogatoris i les proves pericials.
  AP15 Integrar la defensa dels drets dels clients en l'àmbit dels sistemes de tutela jurisdiccionals nacionals i internacionals.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer les diferents institucions jurídiques. AP4
AP13
Estudiar els diferents processos judicials. AP4
AP6
AP7
AP9
AP15
Aprendre els mecanismes alternatius a la tutela judicial. AP6
AP8
AP9
Aplicar el dret material als diferents àmbits jurídics. AP7
AP13
AP14
AP15

Continguts
Tema Subtema
Tema I.- Procediment administratiu 1. Procediment administratiu general
2. Recursos administratius
3. Procediment sancionador
4. Els procediments tributaris. La via econòmica administrativa.
Tema II.- Procés contenciós administratiu 1. Organització i competències de la planta judicial i característiques del procés (acumulació i quantia)
2. Subjectes (capacitat, legitimació, representació) i objecte (activitat impugnable i pretensions)
3. Qüestions comunes al procés: terminis, mesures cautelars i incidents, invalidesa i costes.
4. Procediment en primera o única instància
5. Procediment abreujat
6. Recursos contra resolucions judicials
7. Execució de sentències
8. Procediments especials (protecció dels drets fonamentals, il·legalitat, suspensió administrativa prèvia i contenciós electoral)
9. Repàs tot el sector II Procés contenciós administratiu.
Tema III.- Àmbits sectorials de l’activitat administrativa 1. Contractació administrativa
2. Expropiació forçosa
3. Responsabilitat patrimonial
4. Règim jurídic de estrangeria
5. Intervenció administrativa en activitats dels particulars i foment
Tema IV.- Pràctica divendres –dos grups- redacció escrits;

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
44 0 44
Resolució de problemes, exercicis
32 32 64
Pràctiques a través de TIC
0 66 66
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
1 23 24
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Atenció personalitzada Temps per atendre i resoldre dubtes dels estudiants.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Els docents de l'assignatura podran atendre a l’aula els estudiants sobre qualsevol qüestió relacionada amb els continguts que han impartit. En el cas de dubtes relacionats amb l’assignatura, l’estudiant es pot dirigir a través del correu electrònic al seu coordinador per a la seva resolució.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis Elaboració i lliurament dels documents jurídics de l'assignatura. L’assistència a les sessions en què es realitzi document jurídic, sigui o no avaluatiu, és obligatòria.

15%
Pràctiques a través de TIC Realització dels tests sobre continguts de l'assignatura a través de moodle.

L’alumne haurà de resoldre les activitats avaluatives presencialment a classe, motiu pel qual haurà de portar un dispositiu amb accés a internet.

Les proves test aniran en relació al nombre de crèdits de l’assignatura (1 ETC/1 test avaluatiu).
25%
Proves objectives de tipus test Prova tipus test (les respostes correctes sumen 1 punt i les incorrectes descompten 0,33) 60%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Es preveu un període per tal que l'estudiant pugui recuperar les activitats que no hagi superat durant el curs.

A la segona convocatòria, el test tindrà un pes del 85 %, el document jurídic tindrà un pes del 15%.

En el cas d'haver-se aprovat el document jurídic avaluatiu en primera convocatòria la nota d'aquest es mantindrà per la segona convocatòria.

Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'estudiant no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa.


Fonts d'informació

Bàsica

Les fonts d'informació doctrinals, normatives i documentals d'aquesta assignatura es posaran a la disposició dels estudiants a l'espai reservat per aquesta assignatura de l'Entorn Virtual de Formació de la URV.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent