DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) PRÀCTICA ADMINISTRATIVA Codi 15665107
Ensenyament
Advocacia (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
8 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Coordinador/a
FUENTES GASÓ, JOSEP RAMON
ESTEVE IZQUIERDO, JUDIT
Adreça electrònica ana.gimenez@urv.cat
francescjosep.artero@urv.cat
josepramon.fuentes@urv.cat
lucia.casado@urv.cat
Professors/es
GIMÉNEZ COSTA, ANA
ARTERO JUAN, FRANCESC JOSEP
FUENTES GASÓ, JOSEP RAMON
CASADO CASADO, LUCÍA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP4 Desenvolupar destreses i habilitats per a l'elecció de l'estratègia correcta per a la defensa dels drets dels clients tenint en compte les exigències dels diferents àmbits de la pràctica professional.
  AP6 Identificar conflictes d'interessos i conèixer les tècniques per a la seva resolució, establir l'abast del secret professional i de la confidencialitat, i preservar la independència de criteri.
  AP7 Desenvolupar habilitats i destreses interprersonals, que facilitin l'exercici de la professió d'advocat en les relacions amb els ciutadans, amb altres professionals i amb les institucions.
  AP8 Conèixer les diferents tècniques de composició d'interessos i trobar solucions a problemes mitjançant mètodes alternatius a la via jurisdiccional.
  AP9 Identificar els requeriments de prestació i organització determinants per a l'assessorament jurídic.
  AP13 Posseir, comprendre i desenvolupar habilitats que possibilitin aplicar els coneixements acadèmics especialitzats adquirits al Grau a la realitat canviant a la qual s'enfronten els advocats per evitar situacions de lesió, risc o de conflicte en relació amb els interessos encarregats o a l'exercici professional davant dels tribunals o autoritats públiques i a les funcions d'assessorament.
  AP14 Conèixer les tècniques adreçades a la recerca i a l'establiment dels fets en els diferents tipus de procediment, especialment la producció de documents, els interrogatoris i les proves pericials.
  AP15 Integrar la defensa dels drets dels clients en l'àmbit dels sistemes de tutela jurisdiccionals nacionals i internacionals.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer les diferents institucions jurídiques. AP4
AP13
Estudiar els diferents processos judicials. AP4
AP6
AP7
AP9
AP15
Aprendre els mecanismes alternatius a la tutela judicial. AP6
AP8
AP9
Aplicar el dret material als diferents àmbits jurídics. AP7
AP13
AP14
AP15

Continguts
Tema Subtema
Tema I.- Procediment administratiu 1. Procediment administratiu general
2. Recursos administratius
3. Procediment sancionador
4. Els procediments tributaris. La via econòmica administrativa.
Tema II.- Procés contenciós administratiu 1. Organització i competències de la planta judicial i característiques del procés (acumulació i quantia)
2. Subjectes (capacitat, legitimació, representació) i objecte (activitat impugnable i pretensions)
3. Qüestions comunes al procés: terminis, mesures cautelars i incidents, invalidesa i costes.
4. Procediment en primera o única instància
5. Procediment abreujat
6. Recursos contra resolucions judicials
7. Execució de sentències
8. Procediments especials (protecció dels drets fonamentals, il·legalitat, suspensió administrativa prèvia i contenciós electoral)
9. Repàs tot el sector II Procés contenciós administratiu.
Tema III.- Àmbits sectorials de l’activitat administrativa 1. Contractació administrativa
2. Expropiació forçosa
3. Responsabilitat patrimonial
4. Règim jurídic de estrangeria
5. Intervenció administrativa en activitats dels particulars i foment
Tema IV.- Pràctica divendres –dos grups- redacció escrits;

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
44 0 44
Resolució de problemes, exercicis
32 32 64
Pràctiques a través de TIC
0 66 66
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
1 23 24
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Atenció personalitzada Temps per atendre i resoldre dubtes dels estudiants.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Els docents de l'assignatura podran atendre a l’aula els estudiants sobre qualsevol qüestió relacionada amb els continguts que han impartit. En el cas de dubtes relacionats amb l’assignatura, l’estudiant es pot dirigir a través del correu electrònic al seu coordinador per a la seva resolució.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis Elaboració i lliurament dels documents jurídics de l'assignatura. L’assistència a les sessions en què es realitzi document jurídic, sigui o no avaluatiu, és obligatòria.

15%
Pràctiques a través de TIC Realització dels tests sobre continguts de l'assignatura a través de moodle.

L’alumne haurà de resoldre les activitats avaluatives presencialment a classe, motiu pel qual haurà de portar un dispositiu amb accés a internet.

Les proves test aniran en relació al nombre de crèdits de l’assignatura (1 ETC/1 test avaluatiu).
25%
Proves objectives de tipus test Prova tipus test (les respostes correctes sumen 1 punt i les incorrectes descompten 0,33) 60%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Es preveu un període per tal que l'estudiant pugui recuperar les activitats que no hagi superat durant el curs.

A la segona convocatòria, el test tindrà un pes del 85 %, el document jurídic tindrà un pes del 15%.

En el cas d'haver-se aprovat el document jurídic avaluatiu en primera convocatòria la nota d'aquest es mantindrà per la segona convocatòria.

Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'estudiant no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa.

Si a causa de les circumstàncies sanitàries provocades per la COVID-19, s'hagués d'interrompre la docència presencial del màster, es realitzaran les adaptacions necessàries al sistema d'avaluació de l'assignatura, de forma consensuada amb la coordinació del màster, les quals es comunicaran als estudiants a través de Moodle amb antelació suficient.


Fonts d'informació

Bàsica

Les fonts d'informació doctrinals, normatives i documentals d'aquesta assignatura es posaran a la disposició dels estudiants a l'espai reservat per aquesta assignatura de l'Entorn Virtual de Formació de la URV.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent