Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP4 |
Desenvolupar destreses i habilitats per a l'elecció de l'estratègia correcta per a la defensa dels drets dels clients tenint en compte les exigències dels diferents àmbits de la pràctica professional. |
|
AP6 |
Identificar conflictes d'interessos i conèixer les tècniques per a la seva resolució, establir l'abast del secret professional i de la confidencialitat, i preservar la independència de criteri. |
|
AP7 |
Desenvolupar habilitats i destreses interprersonals, que facilitin l'exercici de la professió d'advocat en les relacions amb els ciutadans, amb altres professionals i amb les institucions. |
|
AP9 |
Identificar els requeriments de prestació i organització determinants per a l'assessorament jurídic. |
|
AP13 |
Posseir, comprendre i desenvolupar habilitats que possibilitin aplicar els coneixements acadèmics especialitzats adquirits al Grau a la realitat canviant a la qual s'enfronten els advocats per evitar situacions de lesió, risc o de conflicte en relació amb els interessos encarregats o a l'exercici professional davant dels tribunals o autoritats públiques i a les funcions d'assessorament. |
|
AP14 |
Conèixer les tècniques adreçades a la recerca i a l'establiment dels fets en els diferents tipus de procediment, especialment la producció de documents, els interrogatoris i les proves pericials. |
|
AP15 |
Integrar la defensa dels drets dels clients en l'àmbit dels sistemes de tutela jurisdiccionals nacionals i internacionals. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
Conèixer les diferents institucions jurídiques |
AP4 AP13
|
|
|
Estudiar els diferents processos judicials |
AP4 AP6 AP7 AP9 AP15
|
|
|
Aplicar el dret material als diferents àmbits jurídics |
AP7 AP13 AP14 AP15
|
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1 |
Demanda ordinaria y sus efectos. |
Tema 2 |
Actitudes demandado: La rebeldía. Declinatoria. Contestación a la demanda y reconvención. |
Tema 3 |
Audiencia previa: fases, hechos nuevos, proposición de prueba. Recursos y protesta a efectos de apelación |
Tema 4 |
La prueba. Carga de la prueba. Disposiciones generales en materia de prueba. Medios de prueba (I): interrogatorio de las partes, de testigos, y reconocimiento judicial |
Tema 5 |
Medios de prueba (II): documentos públicos y privados y su impugnación. Prueba pericial. |
Tema 6 |
Acto del juicio. Conclusiones. Diligencias finales |
Tema 7 |
Contenido y análisis de la sentencia. Notificación y congruencia. Aclaración, rectificación y complementación. Tasación de costas, condena en costas y su impugnación. |
Tema 8 |
Recursos ordinarios: Recurso de reposición, de revisión y queja. Recurso de apelación |
Tema 9 |
Recursos extraordinarios: Recurso de casación. Recurso extraordinario por infracción procesal. Recurso en interés de Ley |
Tema 10 |
Juicio verbal (I): Demanda. Contestación de la demanda. Solicitud de la prueba. Declinatoria. |
Tema 11 |
Juicio verbal (II): Vista y sentencia. |
Tema 12 |
La ejecución dineraria. La subasta. Tercería de dominio y de mejor derecho. |
Tema 13 |
La ejecución provisional y la ejecución no dineraria. Liquidación de daños y perjuicios |
Tema 14 |
La ejecución hipotecaria, el proceso de ejecución de títulos extrajudiciales y judiciales |
Tema 15 |
Procedimiento monitorio. Especial atención al artículo 21 LPH. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
12 |
12 |
24 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
25 |
25 |
Sessió Magistral |
|
15 |
0 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
8 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
|
Descripció |
Els docents de l'assignatura podran atendre a l’aula els estudiants sobre qualsevol qüestió relacionada amb els continguts que han impartit.
En el cas de dubtes relacionats amb l’assignatura, l’estudiant es pot dirigir a través del correu electrònic al seu coordinador per a la seva resolució. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Elaboració i lliurament dels documents jurídics de l'assignatura.
L’assistència a les sessions en què es realitzi document jurídic, sigui o no avaluatiu, és obligatòria. |
15% |
Pràctiques a través de TIC |
Realització dels tests sobre continguts de l'assignatura a través de moodle.
L’alumne haurà de resoldre les activitats avaluatives presencialment a classe, motiu pel qual haurà de portar un dispositiu amb accés a internet.
Les proves test aniran en relació al nombre de crèdits de l’assignatura (1 ETC/1 test avaluatiu). |
25% |
Proves objectives de tipus test |
Prova tipus test (les respostes correctes sumen 1 punt i les incorrectes descompten 0,33) |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es preveu un període per tal que l'estudiant pugui recuperar les activitats que no hagi superat durant el curs. A la segona convocatòria, el test tindrà un pes del 85 %, el document jurídic tindrà un pes del 15%. En el cas d'haver-se aprovat el document jurídic avaluatiu en primera convocatòria la nota d'aquest es mantindrà per la segona convocatòria. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'estudiant no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|