Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Utilitzar correctament les fonts del dret ambiental per a obtenir informació jurídicament rellevant. |
| A2 |
Analitzar problemes ambientals des de la perspectiva jurídica considerant el seu caràter interdisciplinar. |
| A6 |
Analitzar, vaorar i argumentar els problemes que es palntegen en dret ambiental a partir dels informes d'experts en disciplines mediambientals. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Mostrar sensibilitat en temes ambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Diferencia entre risc natural i impacte ambiental
Descriu la composició dels diferents medis: atmosfèric, aquàtic i edafològic
| | A2 |
Identifica les diferents etapes en la relació entre espècie humana i medi ambient
Explica la necessitat d'aplicar una aproximació multidisciplinar i interdisciplinar a les qüestions ambientals
Utilitza bases de dades ambientals
| | A6 |
Descriu els conceptes bàsics relacionats amb el medi ambient
Analitza el funcionament dels diferents sistemes que conformen el medi ambient, tenint en compte l'elevat grau d'interrelació entre tots ells
Valora els efectes dels contaminants sobre els éssers vius i els ecosistemes
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
| | B6 |
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
Comprèn la sostenibilitat des d'una perspectiva interdisciplinar, considerant la situació global i els reptes que planteja
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental als treballs i projectes realitzats
Comprèn la diferent percepció que els humans han tingut del medi ambient al llarg del a història
Demostra tenir consciència de la importància de la gestió de residus
Analitza les bases de la biotecnologia moderna, la seva utilitat i el seu impacte ambiental
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
1. Introducción |
1.1. Aspectos conceptuales
1.2. Desarrollo humano y cambio ambiental
1.3. Ordenación del territorio: clave para un desarrollo sostenible
1.4. Compuestos químicos de interés ambiental |
2. Componentes del medio ambiente: desequilibrios en los sistemas |
2.1 El relieve
2.2 El clima y la atmósfera
2.3 El agua
2.4 El suelo
2.5 Ecosistemas, biodiversidad y socieoecología.
2.6 Los espacios antropizados
2.7 El cambio climático
2.8 La gestión de los residuos |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
1 |
1 |
Sessió Magistral |
|
0 |
100 |
100 |
Treballs |
|
0 |
25 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
Fòrums de debat |
|
4 |
14 |
18 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de la asignatura: contenidos, bibliografía básica, trabajos y actividades a realizar y sistema de evaluación. |
Sessió Magistral |
Exposición de contenidos. |
Treballs |
Trabajos individuales relacionados con el temario, que serán especificados por los profesores. |
Atenció personalitzada |
Atención personalitzada de acuerdo a las necesidades de los estudiantes. |
Fòrums de debat |
Foros de discusión relacionados don el temario de la asignatura |
Descripció |
Atención personalizada de acuerdo con las necesidades de los estudiantes.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Ya indicados en la descripción de la metodología. Se realizarán tres trabajos que equivalen a un 40% de la nota. |
40% |
Fòrums de debat |
|
Se realizarán foros de discusión sobre temas propuestos por el profesorado |
25% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prueba que incluye preguntas cerradas con diferentes alternativas de respuesta y el estudiante ha de escoger una. |
35% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durante la realización de actividades y pruebas evaluativas, el alumno no podrá utilizar ningún tipo de dispositivo de comunicación, transmisión y almacenamiento de datos que no esté expresamente autorizado para la prueba. La realización demostrativamente fraudulenta de alguna actividad evaluativa de alguna asignatura tanto en soporte material como virtual y electrónico comporta para el estudiante la nota de suspenso de esta actividad evaluativa. Para la segunda convocatoria se evaluarán los trabajos escritos y se realizará una prueba objetiva tipo test. |
Bàsica |
Baird, C., Química ambiental, 2014, Reverté, Barcelona
, Cátedra Dow/URV de Desarrollo Sostennible, , http://www.desenvolupamentsostenible.org/index.php
Diamond, J., Colapso. Por qué unas sociedades perduran y otras desaparecen, 2006, Debate, Barcelona
García, E., Medio ambiente y sociedad, 2005, Alianza Editorial, Madrid
López Bonillo, D., El medio ambiente, 1997, Catedra, Madrid
Peterson, W. R. , Fundamentos de Nomenclatura Química., 2012, Reverté; Barcelona
Saladié, O. y Oliveras, J., Desenvolupament sostenible, 2010, Publicacions URV, Tarragona
Vegara, J.M.; Barracó, H.; Colldeforns, M.; Relea, F. y Rodríguez, P. , Introducción al medio ambiente y a la sostenibilidad, 2004, Vicens Vives, Barcelona.
Baley, R. A.; Clerck, H. M.; Ferris, J. P.; Krause, S.; Strong, R. L., Chemistry of the Environment, 2002, Academic Press
|
|
Complementària |
|
Se facilitará oportunamente. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|