Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Utilitzar correctament les fonts del dret ambiental per a obtenir informació jurídicament rellevant. |
| A2 |
Analitzar problemes ambientals des de la perspectiva jurídica considerant el seu caràter interdisciplinar. |
| A3 |
Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics. |
| A4 |
Analitzar els mecanismes d'articulació de les polítiques ambientals i la incidència del dret en el seu desenvolupament. |
| A5 |
Argumentar jurídicament en l'àmbit del dret ambiental. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Desenvolupar el pensament crític, lògic i creatiu, en especial, en un context d'investigació en dret ambiental. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Comunicar conclusions i coneixements de forma adequada a públics especialitzats i no especialitzats. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Obté informació jurídica orientada a la preparació de presentacions i informes
| | A2 |
Compara diferents cultures jurídiques i analitza la seva mútua influència
Valora els elements essencials del dret ambiental com a espai de trobada de diferents cultures jurídiques
| | A3 |
Utilitza fonts d'informació pròpies del dret ambiental en llengües diferents de la de l'estudiant
| | A4 |
Valora el Dret com a producte cultural i adquirir una perspectiva crítica en relació amb la idea hegemònica de Dret
| | A5 |
Comunica coneixements d'un nivell avançat de manera eficient
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Experimenta amb procediments nous
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
| | B3 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
| | B5 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Fa presentacions interessants i convincents
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
1. El Derecho ambiental como disciplina y el Derecho ambiental comparado
|
|
2. Los grandes sistemas jurídicos occidentales (common law y Derecho continental) y su caracterización en relación con otras culturas jurídicas |
|
3. El constitucionalismo ambiental: una perspectiva general del enfoque de la problemática ambiental en los diferentes sistemas jurídicos estatales |
|
4. Medio ambiente, pluralismo y democracia (i): Suiza |
|
5. Medio ambiente, pluralismo y democracia (ii): Bolivia y Ecuador |
|
6. Medio ambiente, energía y economía capitalista: Estados Unidos |
|
7. Medio ambiente, modelo de sociedad y bienestar: Alemania |
|
8. Medio ambiente, cultura jurídica y estructuras de poder |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
10 |
10 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
15 |
17 |
Treballs |
|
10 |
32 |
42 |
Sessió Magistral |
|
10 |
12 |
22 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Se presenta la asignatura y su metodología al alumno. |
Fòrums de discussió |
Se ofrecen al estudiante unos materiales y se abre una fase de discusión y consulta con el grupo para consolidar los contenidos. |
Pràctiques a través de TIC |
Se proponen dos casos prácticos evaluables a lo largo del curso en relación con aspectos tratados en los materiales y foros de discusión. |
Treballs |
El estudiante selecciona, de acuerdo con el profesor, un aspecto del Derecho o las políticas ambientales y estudia su desarrollo en un determinado sistema comparado. |
Sessió Magistral |
Materiales proporcionados por el profesor más sesiones virtuales de desarrollo. |
Atenció personalitzada |
El profesor asiste al estudiante en relación con los contenidos de la asignatura y el trabajo autónomo que éste realiza. |
Descripció |
Se asiste al alumno en relación con los materiales disponibles, las pruebas evaluativas y los contenidos de la asignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Se le planteará al estudiante un supuesto de análisis de sistemas comparados y un supuesto de comentario textual. Se valorará la capacidad de interpretar la información disponible, de complementarla, de articular un discurso pertinente y definido, de utilizar un lenguaje apropiado. |
40, repartidos entre el primer caso (15%) y el segundo (25%) |
Treballs |
|
El estudiante realiza un trabajo en relación con algún aspecto comparado del Derecho y las políticas ambientales. Se valorará las fuentes utilizadas, la calidad de la información, el desarrollo argumental, la claridad en la exposición y la pertinencia de las conclusiones. |
60%, repartidos entre el proyecto (20%) y el trabajo final (40%) |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Disponibles en el espacio moodle de la asigntura. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|