DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) DRET AMBIENTAL COMPARAT Codi 15675108
Ensenyament
Dret Ambiental (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Dret Públic
Coordinador/a
JARIA MANZANO, JORDI
Adreça electrònica jordi.jaria@urv.cat
Professors/es
JARIA MANZANO, JORDI
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE1 Utilitzar correctament les fonts del dret ambiental per a obtenir informació jurídicament rellevant.
 CE2 Analitzar problemes ambientals des de la perspectiva jurídica considerant el seu caràter interdisciplinar.
 CE3 Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics.
 CE4 Analitzar els mecanismes d'articulació de les polítiques ambientals i la incidència del dret en el seu desenvolupament.
 CE5 Argumentar jurídicament en l'àmbit del dret ambiental.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE1 Obté informació jurídica orientada a la preparació de presentacions i informes
 CE2 Compara diferents cultures jurídiques i analitza la seva mútua influència
Valora els elements essencials del dret ambiental com a espai de trobada de diferents cultures jurídiques
 CE3 Utilitza fonts d'informació pròpies del dret ambiental en llengües diferents de la de l'estudiant
 CE4 Valora el Dret com a producte cultural i adquirir una perspectiva crítica en relació amb la idea hegemònica de Dret
 CE5 Comunica coneixements d'un nivell avançat de manera eficient
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema



1. El Derecho ambiental como disciplina y el Derecho ambiental comparado

2. Los grandes sistemas jurídicos occidentales (common law y Derecho continental) y su caracterización en relación con otras culturas jurídicas
3. El constitucionalismo ambiental: una perspectiva general del enfoque de la problemática ambiental en los diferentes sistemas jurídicos estatales
4. Medio ambiente, pluralismo y democracia (i): Suiza
5. Medio ambiente, pluralismo y democracia (ii): Bolivia y Ecuador
6. Medio ambiente, energía y economía capitalista: Estados Unidos
7. Medio ambiente, modelo de sociedad y bienestar: Alemania
8. Medio ambiente, cultura jurídica y estructuras de poder

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CE1
2 2 4
Fòrums de debat
CE2
CE3
CE4
CE5
0 10 10
Pràctiques a través de TIC
CE1
CE2
CE3
CE4
CE5
2 15 17
Treballs
CE1
CE2
CE5
0 40 40
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
CE1
CE3
0 24 24
Atenció personalitzada
CE1
CE3
5 0 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Se presenta la asignatura y su metodología al alumno.
Fòrums de debat Se ofrecen al estudiante unos materiales y se abre una fase de discusión y consulta con el grupo para consolidar los contenidos.
Pràctiques a través de TIC Se proponen dos casos prácticos evaluables a lo largo del curso en relación con aspectos tratados en los materiales y foros de discusión.
Treballs El estudiante selecciona, de acuerdo con el profesor, un aspecto del Derecho o las políticas ambientales y estudia su desarrollo en un determinado sistema comparado.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Los y las estudiantes tienen a su disposición documentacióln relativa a los contenidos de la asignatura, desglosada por temas, en la plataforma virtual del curso.
Atenció personalitzada El profesor asiste al estudiante en relación con los contenidos de la asignatura y el trabajo autónomo que éste realiza.

Atenció personalitzada
Descripció
Se asiste al alumno en relación con los materiales disponibles, las pruebas evaluativas y los contenidos de la asignatura.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a través de TIC
CE1
CE2
CE3
CE4
CE5
Se le planteará al estudiante un supuesto de análisis de sistemas comparados y un supuesto de comentario textual. Se valorará la capacidad de interpretar la información disponible, de complementarla, de articular un discurso pertinente y definido, de utilizar un lenguaje apropiado. 30%, repartidos entre el primer caso (15%) y el segundo (15%)
Treballs
CE1
CE2
CE5
El estudiante realiza un trabajo en relación con algún aspecto comparado del Derecho y las políticas ambientales. Se valorará las fuentes utilizadas, la calidad de la información, el desarrollo argumental, la claridad en la exposición y la pertinencia de las conclusiones. 70%, repartidos entre el proyecto (30%) y el trabajo final (40%)
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segunda convocatoria, en caso de ser necesaria, consistirá en la realización de una prueba equivalente a los ejercicios que el estudiante no haya superado.


Fonts d'informació

Bàsica

Disponibles en el espacio moodle de la asigntura.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent