Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Analitzar problemes ambientals des de la perspectiva jurídica considerant el seu caràter interdisciplinar. |
| A3 |
Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics. |
| A5 |
Argumentar jurídicament en l'àmbit del dret ambiental. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el medi ambient. |
| B4 |
Treballar en equip de forma cooperativa i amb responsabilitat compartida. |
| B5 |
Comunicar conclusions i coneixements de forma adequada a públics especialitzats i no especialitzats. |
| B6 |
Mostrar sensibilitat en temes ambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Analitza la incidència d'altres àrees jurídiques i no jurídiques de coneixement en la interpretació dels delictes ambientals
| | A3 |
Identifica els problemes jurídics i dissenya estratègies de defensa dels interessos de part en el marc d'un procés penal
| | A5 |
Domina la protecció penal del medi ambient
Demostra tenir consciència de la incidència de la bona argumentació jurídica en la defensa de drets en l'àmbit del dret ambiental
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
| | B4 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva
| | B5 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
| | B6 |
Soluciona els problemes considerant els elements del desenvolupament sostenible i les seves implicacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Los delitos contra los recursos naturales y el medio ambiente |
|
2. Los delitos relativos a la protección de la flora y la fauna |
|
3. Los delitos urbanísticos |
|
4. La responsabilidad penal de los funcionarios en el ámbito ambiental |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
20 |
60 |
80 |
Fòrums de discussió |
|
5 |
0 |
5 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
5 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a la presa de contacte, presentar l'assignatura i recollir informació dels estudiants, mitjançant l'ús de fòrums de presentació, sessions presencials mitjançant webconferència (Adobe Connect), presentacions gravades en vídeo pel professor i / o documentació publicada a l'aula virtual (Moodle) per a la seva lectura pels estudiants. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Fòrums de discussió |
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret, mitjançant gravació de vídeo o en directe, mitjançant webconferència (Adobe Connect) o altres eines. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines. |
Descripció |
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Se evaluará el escrito a presentar por el estudiante con relación a cada uno de los cuatro casos planteados durante el curso. |
60% |
Presentacions / exposicions |
|
El esudiante deberá grabar una pesentación oral de uno de los casos analizados |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Cuestionario relativo a los contenidos analizados en los casos planteados |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segunda convocatoria consistirá en la presentación mejorada de los escritos que lo requieran y su defensa por videoconferencia. |
Bàsica |
|
Las fuentes de información se irán indicando con cada uno de los casos a estudiar. Se proporcionará información básica y se espera de los estudiantes que completen los recursos de forma colaborativa. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|