Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Analitzar problemes ambientals des de la perspectiva jurídica considerant el seu caràter interdisciplinar. |
| A3 |
Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics. |
| A5 |
Argumentar jurídicament en l'àmbit del dret ambiental. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el medi ambient. |
| B4 |
Treballar en equip de forma cooperativa i amb responsabilitat compartida. |
| B5 |
Comunicar conclusions i coneixements de forma adequada a públics especialitzats i no especialitzats. |
| B6 |
Mostrar sensibilitat en temes ambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Analitza la incidència d'altres àrees jurídiques i no jurídiques de coneixement en la interpretació dels delictes ambientals
| | A3 |
Identifica els problemes jurídics i dissenya estratègies de defensa dels interessos de part en el marc d'un procés penal
| | A5 |
Domina la protecció penal del medi ambient
Demostra tenir consciència de la incidència de la bona argumentació jurídica en la defensa de drets en l'àmbit del dret ambiental
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
| | B4 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva
| | B5 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
| | B6 |
Soluciona els problemes considerant els elements del desenvolupament sostenible i les seves implicacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Los delitos contra los recursos naturales y el medio ambiente |
|
2. La protección del medio ambiente a través del Derecho penal en la Unión Europea |
|
3. El crimen ambiental organizado transnacional |
|
4. Cambio climático y Derecho penal |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
1 |
1 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
1 |
8 |
9 |
Fòrums de debat |
|
1 |
5 |
6 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
10 |
11 |
Sessió Magistral |
|
2 |
63 |
65 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a la presa de contacte, presentar l'assignatura i recollir informació dels estudiants, mitjançant l'ús de fòrums de presentació, sessions presencials mitjançant webconferència (Adobe Connect), presentacions gravades en vídeo pel professor i / o documentació publicada a l'aula virtual (Moodle) per a la seva lectura pels estudiants. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Fòrums de debat |
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret, mitjançant gravació de vídeo o en directe, mitjançant webconferència (Adobe Connect) o altres eines. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura mitjançant webconferència (Adobe Connect), publicació de materials en diversos formats i altres eines de l'aula virtual |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines. |
Descripció |
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Se evaluará el escrito a presentar por el estudiante con relación a un caso práctico |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
El esudiante deberá grabar una pesentación oral relativo a uno de los temas del programa |
30% |
Proves objectives de tipus test |
|
Cuestionario relativo a los contenidos analizados en los casos planteados |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es obligatorio entregar las tres actividades evaluativas para poder superar la asignatura. La segunda convocatoria consistirá en la presentación de las tres actividades evaluativas planteadas durante el curso. Eventualmente, puede requerirse al estudiante una videoconferencia adicional con la finalidad de poder contrastar aspectos que requieran de una mayor justificación. |
Bàsica |
|
Las fuentes de información se irán indicando en cada uno de los temas a estudiar. Se proporcionará información básica y se espera de los estudiantes que completen los recursos de forma colaborativa. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|