DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) DRET PENAL AMBIENTAL Codi 15675110
Ensenyament
Dret Ambiental (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Dret Públic
Coordinador/a
MARQUÈS BANQUÉ, MARIA
Adreça electrònica maria.marques@urv.cat
Professors/es
MARQUÈS BANQUÉ, MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE2 Analitzar problemes ambientals des de la perspectiva jurídica considerant el seu caràter interdisciplinar.
 CE3 Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics.
 CE5 Argumentar jurídicament en l'àmbit del dret ambiental.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE2 Analitza la incidència d'altres àrees jurídiques i no jurídiques de coneixement en la interpretació dels delictes ambientals
 CE3 Identifica els problemes jurídics i dissenya estratègies de defensa dels interessos de part en el marc d'un procés penal
 CE5 Domina la protecció penal del medi ambient
Demostra tenir consciència de la incidència de la bona argumentació jurídica en la defensa de drets en l'àmbit del dret ambiental
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. El crimen ambiental organizado transnacional
2. La protección del medio ambiente a través del Derecho penal en la Unión Europea
3. Los delitos contra los recursos naturales y el medio ambiente en el Código penal español
4. Cambio climático y Derecho penal

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CE2
CE3
CE5
1 8 9
Fòrums de debat
CE2
1 5 6
Presentacions / exposicions
CE3
1 10 11
Sessió Magistral
CE2
CE3
2 63 65
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de tipus test
CE2
1 6 7
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a la presa de contacte, presentar l'assignatura i recollir informació dels estudiants, mitjançant l'ús de fòrums de presentació, sessions presencials mitjançant webconferència (Adobe Connect), presentacions gravades en vídeo pel professor i / o documentació publicada a l'aula virtual (Moodle) per a la seva lectura pels estudiants.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Fòrums de debat Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret, mitjançant gravació de vídeo o en directe, mitjançant webconferència (Adobe Connect) o altres eines.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura mitjançant webconferència (Adobe Connect), publicació de materials en diversos formats i altres eines de l'aula virtual
Atenció personalitzada Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines.

Atenció personalitzada
Descripció
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CE2
CE3
CE5
Se evaluará el escrito a presentar por el estudiante con relación a un caso práctico. Se valora tanto el acierto en la calificación penal, como la argumentación y uso de los materiales del curso 30%
Presentacions / exposicions
CE3
El esudiante deberá grabar una pesentación oral sobre uno de los temas del programa. Se valora los contenidos, la bibliografía utilizada y la calidad de la presentación oral 30%
Proves objectives de tipus test
CE2
Cuestionario justificado relativo al temario de la asignatura. Se toma en consideración tanto el acierto en la respuesta, como la argumentación 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Es obligatorio entregar las tres actividades evaluativas para poder superar la asignatura. Se establecerán fechas de entrega al inicio del curso.

La segunda convocatoria consistirá en la presentación de las tres actividades evaluativas planteadas durante el curso, en el plazo máximo señalado a inicio del curso.

Eventualmente, puede requerirse al estudiante una videoconferencia adicional con la finalidad de poder contrastar aspectos que requieran de una mayor justificación.


Fonts d'informació

Bàsica

Las fuentes de información se irán indicando en cada uno de los temas a estudiar. Se proporcionará información básica y se espera de los y las estudiantes que completen los recursos de forma colaborativa.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent