Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Analitzar problemes ambientals des de la perspectiva jurídica considerant el seu caràter interdisciplinar. |
| A3 |
Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics. |
| A4 |
Analitzar els mecanismes d'articulació de les polítiques ambientals i la incidència del dret en el seu desenvolupament. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el medi ambient. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B4 |
Treballar en equip de forma cooperativa i amb responsabilitat compartida. |
| B6 |
Mostrar sensibilitat en temes ambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Domina els fonaments per a la realització de la investigació en el camp del Dret
Aprèn a raonar i a preguntar a un nivell superior en l'àmbit del dret ambiental
| | A3 |
Domina i aplica les indicacions formals de presentació de resultats d'investigació
Utilitza fonts de documentació jurídica en l'àmbit del dret ambiental
| | A4 |
Valora les diferents aportacions doctrinals a la matèria objecte d'estudi
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Recopila, classifica i interpreta la informació significativa per a la investigació particular
Desenvolupa el pensament crític i creatiu
| | B3 |
Desenvolupa el treball de recerca d'acord amb els criteris formals de presentació de resultats d'investigació
Sap valorar les diferetns aportacions doctrinals a la investigació pròpia
Presenta resultats de la investigació realitzada de froma oral i escrita
| | B4 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
| | B6 |
En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental als treballs i projectes realitzats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
Tema 1 |
Métodos para la realización de trabajos de investigación |
Tema 2 |
Primera etapa de la investigación (aporética) |
Tema 3 |
Segunda etapa de la investigación: búsqueda de información (heurística) |
Tema 4 |
Tercera etapa de la investigación: construcción |
Tema 5 |
Cuarta etapa de la investigación: redacción |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
30 |
31 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
25 |
26 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
25 |
26 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
25 |
26 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
30 |
31 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
3 |
7 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Actividad introductoria a la materia |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto |
Atenció personalitzada |
Atención personalizada para resolver dudas sobre el temario o los ejercicios o actividades a realizar durante el curso |
Descripció |
Atención personalizada para resolver dudas sobre el temario o las actividades evaluativas a relizar. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto , tema 1 |
20% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto , tema 2 |
30% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto , tema 3 |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto , tema 4 |
20% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto , tema 5 |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segunda convocatoria se prevé para la no realización o entrega de alguno de los ejercicios o actividades indicados por los profesores responsables, o su entrega fuera del plazo asignado. |
Bàsica |
|
AZÚA REYES, Sergio; Metodología y Técnicas de la
Investigación jurídica, México, Porrúa, 1990 BEAUD, Michel; L’Art de la thèse. Comment préparer et
rédiger une thèse de doctorat, un mémore de DEA ou de maîtrise ou tout autre
travail universitaire, Paris, Ed. La Découverte, 1988. ECO, Umberto; Cómo se hace una tesis. Técnicas y
procedimientos de investigación, estudio y escritura, Barcelona, Gedisa, 1994.
(Come si fa una tesi di laurea, Tascabili Bompiani, 1977) LARENZ, K.; Methodenlehre der Rechtswissenschaft,
Springer-Verlag, Berlín-Heidelberg, 4ª ed. 1979 (1ª ed. 1960). Trad. cast. M.
Rodríguez Molinero (Metodología de la Ciencia del Derecho),
Barcelona-Caracas-México, Ariel, 1980. ROUVEYRAN, Jean-Claude; Mémoires et Thèses. L’art et les
méthodes, Paris, Maisonneuve et Larose, 1989 TABORGA, Huáscar: Cómo hacer una tesis, México, Grijalbo,
1980 WITKER, Jorge; Cómo elaborar una tesis en Derecho. Pautas
metodológicas y técnicas para el estudiante o investigador del Derecho, Madrid,
Civitas, 1986. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|