DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) METODOLOGIA I TÈCNIQUES D'INVESTIGACIÓ JURÍDICA Codi 15675112
Ensenyament
Dret Ambiental (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Dret Públic
Coordinador/a
GALIANA SAURA, ÁNGELES
Adreça electrònica angeles.galiana@urv.cat
Professors/es
GALIANA SAURA, ÁNGELES
Web
Descripció general i informació rellevant Estudio de los métodos y técnicas a emplear para el desarrollo de una investigación en el ámbito jurídico, orientado a la realización del trabajo de fin de máster y/o la tesis doctoral

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Analitzar problemes ambientals des de la perspectiva jurídica considerant el seu caràter interdisciplinar.
 A3 Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics.
 A4 Analitzar els mecanismes d'articulació de les polítiques ambientals i la incidència del dret en el seu desenvolupament.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el medi ambient.
 B3 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B4 Treballar en equip de forma cooperativa i amb responsabilitat compartida.
 B6 Mostrar sensibilitat en temes ambientals.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Domina els fonaments per a la realització de la investigació en el camp del Dret
Aprèn a raonar i a preguntar a un nivell superior en l'àmbit del dret ambiental
 A3 Domina i aplica les indicacions formals de presentació de resultats d'investigació
Utilitza fonts de documentació jurídica en l'àmbit del dret ambiental
 A4 Valora les diferents aportacions doctrinals a la matèria objecte d'estudi
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Recopila, classifica i interpreta la informació significativa per a la investigació particular
Desenvolupa el pensament crític i creatiu
 B3 Desenvolupa el treball de recerca d'acord amb els criteris formals de presentació de resultats d'investigació
Sap valorar les diferetns aportacions doctrinals a la investigació pròpia
Presenta resultats de la investigació realitzada de froma oral i escrita
 B4 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
 B6 En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental als treballs i projectes realitzats
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació

Continguts
Tema Subtema
Tema 1 Métodos para la realización de trabajos de investigación
Tema 2 Primera etapa de la investigación (aporética)
Tema 3 Segunda etapa de la investigación: búsqueda de información (heurística)
Tema 4 Tercera etapa de la investigación: construcción
Tema 5 Cuarta etapa de la investigación: redacción

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A2
1 3 4
Resolució de problemes, exercicis
A2
A3
B6
1 30 31
Resolució de problemes, exercicis
A4
B3
C3
1 40 41
Resolució de problemes, exercicis
B1
C3
1 25 26
Resolució de problemes, exercicis
A3
C3
1 40 41
Atenció personalitzada
A2
4 3 7
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Actividad introductoria a la materia
Resolució de problemes, exercicis Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto
Resolució de problemes, exercicis Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto
Resolució de problemes, exercicis Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto
Resolució de problemes, exercicis Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto
Atenció personalitzada Atención personalizada para resolver dudas sobre el temario o los ejercicios o actividades a realizar durante el curso

Atenció personalitzada
Descripció
Atención personalizada para resolver dudas sobre el temario o las actividades evaluativas a relizar.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
A2
A3
B6
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto , tema 1 20%
Resolució de problemes, exercicis
A4
B3
C3
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto , tema 2 30%
Resolució de problemes, exercicis
B1
C3
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto , temaS 3 Y 4 20%
Resolució de problemes, exercicis
A3
C3
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto , tema 5 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segunda convocatoria se prevé para la no realización o entrega de alguno de los ejercicios o actividades indicados por los profesores responsables, o su entrega fuera del plazo asignado.


Fonts d'informació

Bàsica

AZÚA REYES, Sergio; Metodología y Técnicas de la Investigación jurídica, México, Porrúa, 1990

BEAUD, Michel; L’Art de la thèse. Comment préparer et rédiger une thèse de doctorat, un mémore de DEA ou de maîtrise ou tout autre travail universitaire, Paris, Ed. La Découverte, 1988.

ECO, Umberto; Cómo se hace una tesis. Técnicas y procedimientos de investigación, estudio y escritura, Barcelona, Gedisa, 1994. (Come si fa una tesi di laurea, Tascabili Bompiani, 1977)

LARENZ, K.; Methodenlehre der Rechtswissenschaft, Springer-Verlag, Berlín-Heidelberg, 4ª ed. 1979 (1ª ed. 1960). Trad. cast. M. Rodríguez Molinero (Metodología de la Ciencia del Derecho), Barcelona-Caracas-México, Ariel, 1980.

ROUVEYRAN, Jean-Claude; Mémoires et Thèses. L’art et les méthodes, Paris, Maisonneuve et Larose, 1989

TABORGA, Huáscar: Cómo hacer una tesis, México, Grijalbo, 1980

WITKER, Jorge; Cómo elaborar una tesis en Derecho. Pautas metodológicas y técnicas para el estudiante o investigador del Derecho, Madrid, Civitas, 1986.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent