DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) METODOLOGIA I TÈCNIQUES D'INVESTIGACIÓ JURÍDICA Codi 15675112
Ensenyament
Dret Ambiental (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Dret Públic
Coordinador/a
GALIANA SAURA, ÁNGELES
GALIANA SAURA, VERONICA
Adreça electrònica angeles.galiana@urv.cat
malkaandrea.sanlucas@urv.cat
Professors/es
GALIANA SAURA, ÁNGELES
SAN LUCAS CEBALLOS, MALKA ANDREA
Web
Descripció general i informació rellevant Estudio de los métodos y técnicas a emplear para el desarrollo de una investigación en el ámbito jurídico, orientado a la realización del trabajo de fin de máster y/o la tesis doctoral

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE2 Analitzar problemes ambientals des de la perspectiva jurídica considerant el seu caràter interdisciplinar.
 CE3 Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics.
 CE4 Analitzar els mecanismes d'articulació de les polítiques ambientals i la incidència del dret en el seu desenvolupament.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE2 Domina els fonaments per a la realització de la investigació en el camp del Dret
Aprèn a raonar i a preguntar a un nivell superior en l'àmbit del dret ambiental
 CE3 Domina i aplica les indicacions formals de presentació de resultats d'investigació
Utilitza fonts de documentació jurídica en l'àmbit del dret ambiental
 CE4 Valora les diferents aportacions doctrinals a la matèria objecte d'estudi
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT3 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tema 1 Métodos para la realización de trabajos de investigación
Tema 2 Primera etapa de la investigación (aporética)
Tema 3 Segunda etapa de la investigación: búsqueda de información (heurística)
Tema 4 Tercera etapa de la investigación: construcción
Tema 5 Cuarta etapa de la investigación: redacción

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CE2
1 3 4
Resolució de problemes, exercicis
CE2
CE3
1 30 31
Resolució de problemes, exercicis
CE4
1 40 41
Resolució de problemes, exercicis
CT3
1 25 26
Resolució de problemes, exercicis
CE3
1 40 41
Atenció personalitzada
CE2
4 3 7
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Actividad introductoria a la materia
Resolució de problemes, exercicis Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto
Resolució de problemes, exercicis Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto
Resolució de problemes, exercicis Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto
Resolució de problemes, exercicis Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto
Atenció personalitzada Atención personalizada para resolver dudas sobre el temario o los ejercicios o actividades a realizar durante el curso

Atenció personalitzada
Descripció
Atención personalizada para resolver dudas sobre el temario o las actividades evaluativas a relizar.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
CE2
CE3
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto , tema 1 20%
Resolució de problemes, exercicis
CE4
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto , tema 2 30%
Resolució de problemes, exercicis
CT3
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto , temaS 3 Y 4 20%
Resolució de problemes, exercicis
CE3
Resolución de ejercicios con preguntas respecto al temario propuesto , tema 5 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segunda convocatoria se prevé para la no realización o entrega de alguno de los ejercicios o actividades indicados por los profesores responsables, o su entrega fuera del plazo asignado.


Fonts d'informació

Bàsica

AZÚA REYES, Sergio; Metodología y Técnicas de la Investigación jurídica, México, Porrúa, 1990

BEAUD, Michel; L’Art de la thèse. Comment préparer et rédiger une thèse de doctorat, un mémore de DEA ou de maîtrise ou tout autre travail universitaire, Paris, Ed. La Découverte, 1988.

ECO, Umberto; Cómo se hace una tesis. Técnicas y procedimientos de investigación, estudio y escritura, Barcelona, Gedisa, 1994. (Come si fa una tesi di laurea, Tascabili Bompiani, 1977)

LARENZ, K.; Methodenlehre der Rechtswissenschaft, Springer-Verlag, Berlín-Heidelberg, 4ª ed. 1979 (1ª ed. 1960). Trad. cast. M. Rodríguez Molinero (Metodología de la Ciencia del Derecho), Barcelona-Caracas-México, Ariel, 1980.

ROUVEYRAN, Jean-Claude; Mémoires et Thèses. L’art et les méthodes, Paris, Maisonneuve et Larose, 1989

TABORGA, Huáscar: Cómo hacer una tesis, México, Grijalbo, 1980

WITKER, Jorge; Cómo elaborar una tesis en Derecho. Pautas metodológicas y técnicas para el estudiante o investigador del Derecho, Madrid, Civitas, 1986.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent