Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Utilitzar correctament les fonts del dret ambiental per a obtenir informació jurídicament rellevant. |
| A3 |
Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics. |
| A6 |
Analitzar, vaorar i argumentar els problemes que es palntegen en dret ambiental a partir dels informes d'experts en disciplines mediambientals. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Desenvolupar el pensament crític, lògic i creatiu, en especial, en un context d'investigació en dret ambiental. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Classifica les competències de les diferents administracions públiques en matèria d'ordenació del territori i urbanisme i l'evolució normativa en aquest àmbit
Analitza les funcions i la tipologia del planejament territorial
Descriu el règim urbanístic del sòl
Identifica els diferents tipus de plans urbanístics i el seu procediment d'aprovació
| | A3 |
Descriu els sistemes de gestió urbanística, la intervenció administrativa en l'edificació i l'ús del sòl i la disciplina urbanística
| | A6 |
Valora el funcionament de la responsabilitat patrimonial de l'Administració en matèria urbanística
Avalua la contribució de la planificació territorial i urbanística a la protecció del medi ambient
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B3 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
1. Desenvolupament sostenible en el Medi Urba. |
1.1. Noció del desenvolupament sostenible.
1.2. Urbanisme sota els principis del desenvolupament sostenible.
1.3. El desenvolupament sostenible en l'ordenament jurídic urbanístic espanyol.
1.4. Desenvolupament sostenible a la renovació urbana. |
2. Normativa estatal i autonòmica. |
2.1. L'ordenació urbanística. Antecedents històrics. Fonamentació constitucional i estatutària.
2.2. Distribució constitucional de competències.
2.3. Drets i deures dels ciutadans.
2.4. Estatut jurídic de la propietat.
2.5. Principis generals de l'actuació urbanística. |
3. Règim urbanístic del sòl |
3.1. Classificació del sòl.
3.2. Aprofitament urbanístic.
3.3. Estatut de la propietat immobiliària.
3.4. Sistemes urbanístics generals i locals.
3.4. Estàndards urbanístics. |
4. Figures de planejament |
4.1. Planejament territorial.
4.2. Planejament urbanístic |
5. Elaboració i aprovació del planejament. |
5.1. Actes preparatoris.
5.2. Elaboració i aprovació dels plans.
5.3. Efectes de l'aprovació definitiva i de la publicació del planejament.
5.4. Vigència, modificació i revisió dels plans.
5.5. Participació ciutadana en la elaboració del planejament. |
6. Gestió Urbanística |
6.1. Requisits previs per l'execució del planejament.
6.2. Delimitació polígons d'actuació.
6.3. Tramitació dels instruments de gestió urbanística.
6.4. Sistemes d'actuació: reparcel·lació i expropiació. |
7. Intervenció administrativa en l'edificació i ús del sòl. |
7.1. Les llicències urbanístiques i els règims de comunicació.
7.2. Competència i procediment d'atorgament.
7.3. El silenci administratiu.
7.4. La caducitat de la llicència.
7.5. El deure urbanístic de conservació.
7.6. Les llicències d'activitat.
|
8. La protecció de la legalitat urbanística. |
8.1. La restauració de la realitat física alterada o transformada.
8.2. La Disciplina urbanística: El dret urbanístic sancionador.
8.3. Infraccions i sancions.
8.4. El procediment sancionador.
8.5. La tutela judicial de l'urbanisme. El dret penal urbanístic. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
4 |
5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
42 |
44 |
Fòrums de discussió |
|
1 |
6 |
7 |
Treballs |
|
3 |
30 |
33 |
Atenció personalitzada |
|
11 |
0 |
11 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Aproximació a les qüestions fonamentals, als problemes i a la metodologia de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució i estudi de casos assignats pels docents |
Fòrums de discussió |
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes diversos relacionats amb l'àmbit acadèmic i professional. |
Treballs |
Treballs que realitza l'estudiant en un context virtual. Treball que realitza l'estudiant a partir de materials i referències de l'aula virtual i que entrega a través de la mateixa. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor te reservat per atendre i resoldre dubtes dels estudiants, a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, web conferència (adobe connect), xat i altres eines. |
Descripció |
Quan comenci la impartició de l'assignatura, el professor fixarà l'horari destinat a atendre i resoldre dubtes dels estudiants. La resolució de dubtes dels estudiants es realitzarà a través dels diferents fòrums de dubtes de l'assignatura, web conferència (adobe connect), xat i altres eines. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Anàlisi i resolució de casos pràctics relacionats amb l'assignatura. Encara que durant el curs podran realitzar-se més supòsits pràctics, únicament s'avaluaran dos d'ells. Aquests supòsits pràctics es posaran amb antelació suficient a disposició dels alumnes en el moodle. Els casos pràctics avaluatius hauran de lliurar-se per escrit a través del Moodle en la data fixada pel professor. No s'admetran entregues extemporànies. |
70% |
Treballs |
|
Els alumnes han de realitzar un treball de caràcter individual sobre un tema relacionat amb l'assignatura, seguint les directrius formals i de contingut subministrades pel professor. En relació amb el tema escollit per a a la realització del treball, ha d'informar-se prèviament al professor el qual ha de donar la seva conformitat. Per facilitar la elecció del tema es proporcionarà un llistat de possibles temes al principi de curs, tenint en compte que aquest llistat no és vinculant i els alumnes podran proposar altres temes diferents, sempre que estiguin relacionats amb la temàtica de l'assignatura. No podrà haver dos alumnes que treballin el mateix tema. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Amb caràcter general, es seguirà un sistema d'avaluació continuada. Els alumnes seran avaluats a partir de la realització d'una sèrie d'activitats avaluatives , especificades en l'apartat anterior. Els alumnes que no segueixin o no superin el sistema d'avaluació continuada hauran de realitzar una prova final de l'assignatura, que es realitzarà de forma oral. A aquests efectes, s'utilitzarà la webconferencia ( Adobe Connect, disponible a la plataforma Moodle ) o altres eines. --> |
Bàsica |
Judith Gifreu i Font, L'ordenació urbanística a Catalunya, Marcial Pons, 2012
BUSTILLO BOLADO, R.O. y FUENSANTA GÓMENZ MANRESA, M. (Dir), Desarrollo sostenible: análisis jurisprudencial y de políicas públicas., Aranzadi, 2014
, Ventanas en la ciudad. Observaciones sobre las urbes contemporáneas., Barcelona - UOC, 2005
ABEL FABRE, J., , El sistema de compensación urbanística. Una visión a través de la doctrina, la jurisprudencia y la experiencia, Bosch, Barcelona, 2003
AGUDO GONZÁLEZ, J., Incidencia de la protección del medio ambiente en los usos del suelo, Bosch, Barcelona, 2014
AMENÓS ÁLAMO, J., La inspección urbanística: concepto y régimen jurídico, Cedecs, Barcelona, 1999
MARTÍN REBOLLO/BUSTILLOS (Dirs.), Fundamentos de derecho urbanístico, , 2009
|
Al llarg del curs es proporcionarà bibliografia complementària relacionada amb els diversos temes tractats. |
Complementària |
|
Al llarg del curs es proporcionarà bibliografia complementària relacionada amb els diversos temes tractats. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INTERVENCIÓ ADMINISTRATIVA AMBIENTAL/15675107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|