DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) SEMINARIS Codi 15675117
Ensenyament
Dret Ambiental (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Obligatòria Segon AN
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Dret Públic
Coordinador/a
PIGRAU SOLÉ, ANTONIO
Adreça electrònica antoni.pigrau@urv.cat
Professors/es
PIGRAU SOLÉ, ANTONIO
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE2 Analitzar problemes ambientals des de la perspectiva jurídica considerant el seu caràter interdisciplinar.
 CE3 Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics.
 CE5 Argumentar jurídicament en l'àmbit del dret ambiental.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE2 Aprofundeix aspectes complementaris als cursats en altres assignatures del màster
Debat aspectes de l'actualitat del dret ambiental (legal o jurisprudencial) o de les estratègies de litigació ambiental
 CE3 Aprofundeix aspectes complementaris als cursats en altres assignatures del màster
Debat aspectes de l'actualitat del dret ambiental (legal o jurisprudencial) o de les estratègies de litigació ambiental
 CE5 Debat aspectes de l'actualitat del dret ambiental (legal o jurisprudencial) o de les estratègies de litigació ambiental
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes.
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
 CT3 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Aquesta assignatura consisteix en un conjunt de 4 seminaris de continguts variats i de durada d’un mes. Els criteris que se segueixen a l'hora de proposar i programar un seminari sobre un tema concret són principalment dos: per una banda, que el tema sigui actual i complementi àmbits i aspectes poc tractats en altres matèries del Màster, i de l'altra, que tingui d'una perspectiva pràctica de resolució de casos reals. Es poden completar amb altres videoconferències sobre temes puntuals, que no són objecte d’avaluació. L'assignatura de Seminaris és anual.
Tota la informació sobre cada seminari (professorat, calendari, activitats i materials) estarà disponible, amb antelació al dia d'inici, al Campus Virtual (Moodle).

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 1 1
Seminaris
CE2
8 36 44
Treballs
CE2
CE3
CE5
CT3
CT5
0 30 30
Fòrums de debat
CE2
CE3
CE5
CT2
CT5
0 25 25
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a la presa de contacte, presentar l'assignatura i recollir informació dels estudiants, mitjançant l'ús de fòrums de presentació, sessions presencials mitjançant webconferència (Adobe Connect), presentacions gravades en vídeo pel professor i / o documentació publicada a l'aula virtual (Moodle) per a la seva lectura pels estudiants.
Seminaris Treball en profunditat sobre un tema (monogràfic), ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional mitjançant webconferència (Adobe Connect), publicació de materials en diversos formats i altres eines de l'aula virtual.
Treballs Treballs que realitza l'estudiant a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
Fòrums de debat Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb els seminaris.
Atenció personalitzada Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines.

Atenció personalitzada
Descripció
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
CE2
CE3
CE5
CT3
CT5
Alguns dels seminaris programats comprendran un treball final que variarà segons el contingut i el professor responsable del mateix: resolució de casos pràctics, comentaris crítics, opinions, etc.
Cada professor avaluarà els treballs.
Cada estudiant haurà de lliurar tres dels treballs proposats. Cada un d'ells tindrà un pes d'un terç en la qualificació final.
80
Fòrums de debat
CE2
CE3
CE5
CT2
CT5
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes diversos relacionats amb els diferents seminaris. Els estudiants hauran de participar en els diferents fòrums oberts amb el ritme que en cada cas s'estableixi. Elprofessor podrà incloure l'avaluació de la participació en la qualificació final del seminari. 20
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , , ,

Les fonts d'informació corresponents a cadascún dels seminaris seran facilitades en el moment oportú pel professor responsable del respectiu seminari.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent