Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Utilitzar correctament les fonts del dret ambiental per a obtenir informació jurídicament rellevant. |
| CE2 |
Analitzar problemes ambientals des de la perspectiva jurídica considerant el seu caràter interdisciplinar. |
| CE3 |
Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics. |
| CE4 |
Analitzar els mecanismes d'articulació de les polítiques ambientals i la incidència del dret en el seu desenvolupament. |
| CE5 |
Argumentar jurídicament en l'àmbit del dret ambiental. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexos. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Integra la teoria i la pràctica professional
| | CE2 |
Gestiona i intervé en conflictes d'interessos en l'àmbit del dret ambiental
Aprèn de forma interdisciplinar en l'àmbit del dret ambiental
| | CE3 |
Redacta textos jurídics normatius en l'àmbit del dret ambiental
Comunica d'una manera efectiva els resultats d'una investigació de l'àmbit del dret ambiental tant oralment com de forma escrita
| | CE4 |
Aprèn de forma interdisciplinar en l'àmbit del dret ambiental
Integra la teoria i la pràctica professional
| | CE5 |
Integra la teoria i la pràctica professional
Redacta textos jurídics normatius en l'àmbit del dret ambiental
Demostra responsabilitat davant d'un encàrrec professional i motivació per la qualitat
Comunica de manera efectiva els resultats d'una investigació de l'àmbit del dret ambiental tant oralment com de forma escrita
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Planificar i desenvolupar el treball/projecte de forma autònoma, organitzada i científica.
Generar un document científic en estructura i continguts
Presentar i defensar el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM).
| | CT4 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
. Dissenyar itineraris professionals específics.
| | CT7 |
Incorporar la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant URV.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
La Clínica Jurídica Ambiental no tiene un temario específico. Los casos pueden hacer referencia a cualquier ámbito y aspecto del Derecho ambiental. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
10 |
14 |
Supervisió |
|
20 |
10 |
30 |
Treballs |
|
2 |
176 |
178 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
En la actividad introductoria el estudiante podrá conocer qué es una clínica jurídica y de qué tipo de movimiento internacional social y formativo forma parte. |
Presentacions / exposicions |
Las presentaciones se corresponden con las sesiones plenarias de la clínica, en las que los grupos presentan sus resultados parciales o finales a todos los estudiantes y tutores de la clínica. |
Supervisió |
Las sesiones de supervisión se corresponden con las sesiones grupales de la clínica, en las que cada grupo trabaja con su tutor o tutora en el desarrollo del caso, de acuerdo con los criterios que éstos últimos hayan establecido al inicio del curso. |
Treballs |
El trabajo se corresponde con el informe jurídico final, objeto del encargo que el cliente hace a la Clínica Jurídica Ambiental. |
Atenció personalitzada |
La atención personalizada se corresponde con el tiempo que el tutor o tutora dedica al estudiante para resolver cuestiones individuales. En el marco de esta asignatura, no debe confundirse con las sesiones de supervisión, dedicadas a los aspectos de fondo y de forma del trabajo. |
Descripció |
La atención personalizada se corresponde con el tiempo que el tutor o tutora dedica al estudiante para resolver cuestiones individuales. En el marco de esta asignatura, no debe confundirse con las sesiones de supervisión, dedicadas a los aspectos de fondo y de forma del trabajo. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Las presentaciones de los grupos realizadas en las sesiones plenarias de la Clínica son objeto de evaluación ,tanto en los aspectos de fondo como de forma. |
25% |
Supervisió |
|
El aspecto evaluativo de las sesiones grupales de la Clínica, tiene que ver con la capacidad e trabajar en grupo y de forma autónoma. |
25% |
Treballs |
|
El informe jurídico a entregar al cliente es el resultado del trabajo de la Clínica y es objeto de evaluación tanto en sus aspectos formales como materiales.
|
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
De acuerdo con la normativa académica de la URV, por su carácter eminentemente práctico, esta asignatura dispone de una única convocatoria. |
Bàsica |
|
Las fuentes básicas de información son proporcionadas por los tutores en función del caso asignado. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|