Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Utilitzar correctament les fonts del dret ambiental per a obtenir informació jurídicament rellevant. |
| CE2 |
Analitzar problemes ambientals des de la perspectiva jurídica considerant el seu caràter interdisciplinar. |
| CE3 |
Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics. |
| CE4 |
Analitzar els mecanismes d'articulació de les polítiques ambientals i la incidència del dret en el seu desenvolupament. |
| CE5 |
Argumentar jurídicament en l'àmbit del dret ambiental. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexos. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Integra la teoria i la pràctica professional
| | CE2 |
Gestiona i intervé en conflictes d'interessos en l'àmbit del dret ambiental
Aprèn de forma interdisciplinar en l'àmbit del dret ambiental
| | CE3 |
Redacta textos jurídics normatius en l'àmbit del dret ambiental
Comunica d'una manera efectiva els resultats d'una investigació de l'àmbit del dret ambiental tant oralment com de forma escrita
| | CE4 |
Aprèn de forma interdisciplinar en l'àmbit del dret ambiental
Integra la teoria i la pràctica professional
| | CE5 |
Integra la teoria i la pràctica professional
Redacta textos jurídics normatius en l'àmbit del dret ambiental
Demostra responsabilitat davant d'un encàrrec professional i motivació per la qualitat
Comunica de manera efectiva els resultats d'una investigació de l'àmbit del dret ambiental tant oralment com de forma escrita
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Planificar i desenvolupar el treball/projecte de forma autònoma, organitzada i científica.
Generar un document científic en estructura i continguts
Presentar i defensar el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM).
| | CT4 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
. Dissenyar itineraris professionals específics.
| | CT7 |
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
La Clínica Jurídica Ambiental no tiene un temario específico. Los casos pueden hacer referencia a cualquier ámbito y aspecto del Derecho ambiental. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
10 |
14 |
Supervisió |
|
20 |
10 |
30 |
Treballs |
|
2 |
176 |
178 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
En la actividad introductoria el estudiante podrá conocer qué es una clínica jurídica y de qué tipo de movimiento internacional social y formativo forma parte. |
Presentacions / exposicions |
Las presentaciones se corresponden con las sesiones plenarias de la clínica, en las que los grupos presentan sus resultados parciales o finales a todos los estudiantes y tutores de la clínica. |
Supervisió |
Las sesiones de supervisión se corresponden con las sesiones grupales de la clínica, en las que cada grupo trabaja con su tutor o tutora en el desarrollo del caso, de acuerdo con los criterios que éstos últimos hayan establecido al inicio del curso. |
Treballs |
El trabajo se corresponde con el informe jurídico final, objeto del encargo que el cliente hace a la Clínica Jurídica Ambiental. |
Atenció personalitzada |
La atención personalizada se corresponde con el tiempo que el tutor o tutora dedica al estudiante para resolver cuestiones individuales. En el marco de esta asignatura, no debe confundirse con las sesiones de supervisión, dedicadas a los aspectos de fondo y de forma del trabajo. |
Descripció |
La atención personalizada se corresponde con el tiempo que el tutor o tutora dedica al/la estudiante para resolver cuestiones individuales. En el marco de esta asignatura, no debe confundirse con las sesiones de supervisión, dedicadas a los aspectos de fondo y de forma del trabajo. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Las presentaciones de los grupos realizadas en las sesiones plenarias de la Clínica son objeto de evaluación ,tanto en los aspectos de fondo como de forma. |
25% |
Supervisió |
|
El aspecto evaluativo de las sesiones grupales de la Clínica, tiene que ver con la capacidad e trabajar en grupo y de forma autónoma. |
25% |
Treballs |
|
El informe jurídico a entregar al cliente es el resultado del trabajo de la Clínica y es objeto de evaluación tanto en sus aspectos formales como materiales.
|
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
De acuerdo con la normativa académica de la URV, por su carácter eminentemente práctico, esta asignatura dispone de una única convocatoria. En la medida que esta asignatura depende del trabajo en equipo y del estricto cumplimiento de los plazos de entrega establecidos por los tutores/as, aquellos/as estudiantes que no sigan las actividades de la asignatura serán calificados con un "No presentado". Para ello, cada cuatro semanas se solicitará a los tutores/as que informen a la coordinación de la asignatura de los/as estudiantes que no siguen la asignatura. Se considerará, a partir de ese momento, que la han abandonado. |
Bàsica |
|
Las fuentes básicas de información son proporcionadas por los tutores y las tutoras en función del caso asignado. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|