Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Utilitzar correctament les fonts del dret ambiental per a obtenir informació jurídicament rellevant. |
| CE3 |
Adquirir i aplicar el llenguatge especialitzat propi de l'àmbit del dret ambiental utilitzat en la redacció i la interpretació de textos jurídics. |
| CE5 |
Argumentar jurídicament en l'àmbit del dret ambiental. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Defineix l'objecte d'estudi en un àmbit específic del dret ambiental
Selecciona, interpreta i utilitza la informació jurídicament pertinent
Adquireix la metodologia d'anàlisi correcta per a desenvolupar la investigació o el treball de camp
| | CE3 |
Defineix l'objecte d'estudi en un àmbit específic del dret ambiental
Adquireix la metodologia d'anàlisi correcta per a desenvolupar la investigació o el treball de camp
Exposa per escrit i oralment, de manera coherent i raonada, el resultat d'una investigació teòrica o d'un treball de camp
| | CE5 |
Defineix l'objecte d'estudi en un àmbit específic del dret ambiental
Exposa per escrit i oralment, de manera coherent i raonada, el resultat d'una investigació teòrica o d'un treball de camp
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Planificar i desenvolupar el treball/projecte de forma autònoma, organitzada i científica.
Generar un document científic en estructura i continguts
Presentar i defensar el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM).
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes.
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
| | CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
<p>L’estudiant ha de proposar un tema objecte d’estudi en el marc dels continguts del Master.S’haurà de consultar ambel coordinador l’adequació del tema als contingutsformatius dels estudis.El coordinador és el Dr. Antoni Pigrau, e-mail: antoni.pigrau@urv.cat.En la mesura que sigui possible es procurarà acabar aquesta fase abans d’acabar el primer curs del màster.<br />Un cop decidit el tema objecte del treball, el coordinador de la matèria designarà el director o directora del treball i ho comunicarà a l’estudiant per tal que es puguin posar en contacte.En la mesura que sigui possible es procurarà finalitzar aquesta fase abans d’acabar el primer curs del màster.</p> |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
9 |
10 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
12 |
24 |
36 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
242 |
242 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
10 |
11 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a la presa de contacte, presentar l'assignatura i recollir informació dels estudiants, mitjançant l'ús de fòrums de presentació, sessions presencials mitjançant webconferència (Adobe Connect), presentacions gravades en vídeo pel professor i / o documentació publicada a l'aula virtual (Moodle) per a la seva lectura pels estudiants. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Selecció i assignació de la temàtica del treball de fi de master a desenvolupar. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Entrevistes que l’estudiant manté amb el seu tutor de treball de fi de grau / màster en diferents moments del desenvolupament del treball a través de webconferència (Adobe Connect) o altres eines de comunicació síncrones i asíncrones. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del master. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Defensa oral i pública per part dels estudiants del treball de fi de màster de manera presencuial o a través de webconferència (Adobe Connect) o altres eines TAC. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
<p>El seguiment del treball es basa en la relació entre l'estudiant i el supervisor del treball.<br />Des de la coordinació de l'assignatura es garantirà una supervisió general del procés d'elaboració dels diferents treballs de fi de màster.</p> |
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del master. |
90 |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Defensa oral i pública per part dels estudiants del treball de fi de màster de manera presencial o a través de webconferència (Adobe Connect) o altres eines TAC. |
10 |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els treballs es presenten, de manera presencial o per video-conferència, en acte públic davant d'una Comissió formada per tres professors universitaris o experts en la matèria i consisteix en una exposició durant un màxim de 20 minuts per part de l'alumne de les característiques bàsiques del treball (objecte d'estudi, metodologia d'anàlisi utilitzada, estructura del treball i principals conclusions). A continuació, els membres de la Comissió realitzen les consideracions que considerin oportunes i es torna a donar la paraula a l'alumne per a que procedeixi a respondre. Per a l'exposició oral, l'alumne pot utilitzar recursos de recolzament com presentacions amb power point. Si no hi ha autorització expressa de la persona que dirigeix el TFM en un sentit diferent, el termini de presentació pública dels treballs correspon a les dates indicades per a la primera convocatòria.La qualificació, que serà numèrica, es farà sobre un màxim de 10 punts. La Comissió, prèvia deliberació a porta tancada, comunicarà la qualificació a l'autor o a l'autora del treball en el mateix acte. Amb autorització expressa de la persona que dirigeix el TFM, la defensa es pot realitzar en el mes de setembre, en les dates establertes per a la segona convocatòria. |
Bàsica |
|
Les fonts d'informacio hauran de ser cercades en el marc de l'elaboració del treball. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|