El correcte desenvolupament i funcionament de les pràctiques externes
del màster precisen d'un important treball previ de preparació,
coordinació i informació als estudiants. Per a això, el màster preveu un
coordinador de les pràctiques externes que va a ser el punt d'enllaç
entre els estudiants i les entitats col·laboradores per al
desenvolupament de les pràctiques. A efectes administratius i de gestió,
es contempla així mateix la col·laboració de l'Oficina de Suport al
Deganat (d'ara endavant OAD) amb el coordinador de les pràctiques
externes, que conjuntament elaboraran un calendari de planificació de
les pràctiques externes i que seguirà l'estructura que es detalla: -
Gener/febrer: El coordinador de les pràctiques externes (d'ara
endavant, coordinador) ha de posar-se en contacte amb les entitats que
van a col·laborar, a fi de concretar els diferents aspectes del seu
desenvolupament (concreció d'activitats a realitzar per part de
l'estudiant, moment de realització, horaris,…) -
Febrer/març: El coordinador convoca als estudiants a una sessió
informativa en línia, a través de l'espai virtual Moodle, sobre les
pràctiques externes para: o Explicar funcionament de les mateixes o Informar i publicar el calendari de planificació de les pràctiques externes o
Informar sobre tota l'oferta de pràctiques perquè l'alumne
estableixi les seves prioritats. En aquest moment s'indica a l'alumne
que la plaça de pràctiques s'atorgarà en funció de l'ordre de prioritat
en la selecció i, en cas de ser necessari, atenent a l'expedient
acadèmic de la titulació d'accés o Indicar el termini per comunicar l'elecció efectuada o
Es potenciarà la realització de pràctiques externes
internacionals, a través de les beques Erasmus o MOU. En aquest sentit,
el coordinador de mobilitat informarà als estudiants d'aquesta
possibilitat.
- Març: El coordinador, amb la
col·laboració de la OAD, procediran a l'assignació de places. El
resultat final s'informarà als alumnes a través de la plataforma virtual moodle indicant, així mateix, el termini que l'alumne disposa per
acceptar o renunciar a la plaça que li ha estat assignada -
Març/Abril: L'alumne té confirmar en línia, però per escrit, al
coordinador de les pràctiques l'acceptació o renúncia a la plaça
assignada. En tot cas, la renúncia ha d'estar motivada, a l'efecte de
procedir a una nova assignació - Març/Abril: El coordinador comunica a l'entitat col·laboradora l'alumne que li ha estat assignat -
Abril: El coordinador de les pràctiques, juntament amb la OAD, prepara la documentació necessària per al desenvolupament de les
pràctiques externes, que es realitzaran durant el segon quadrimestre,
tret que l'alumne justifiqui la impossibilitat de realitzar-les durant
aquest període, en aquest cas es preveurà un calendari específic
alternatiu per facilitar-li la realització de les pràctiques. -
Abril: La OAD i el coordinador explicaran el contingut de la
documentació necessària per al correcte desenvolupament de les
pràctiques externes i la lliuraran, a través de moodle, als alumnes. En
aquest moment s'indica a l'alumne la documentació que ha de fer arribar
a l'entitat que li acull per realitzar les pràctiques externes, la
documentació que ell mateix ha de gestionar, i el termini i forma de
devolució de la mateixa al final de les pràctiques, que en tot cas es
farà arribar a la OAD. |