Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE5 |
Avaluar diferents polítiques socials en contextos de canvi identificant les oportunitats per a la innovació a partir de la interdisciplinarietat. |
| CE6 |
Planificar projectes per a la intervenció social i educativa en realitats complexes incorporant eines innovadores de transformació social. |
| CE7 |
Dissenyar estratègies innovadores per a la creació d'estructures organitzacionals que propiciïn benestar. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l'autonomia suficient per a treballar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins del seu àmbit temàtic. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE5 |
Identifica en diferents experiències innovadores d'intervenció, estratègies per a la coordinació professional, el treball en equip i el treball en xarxa.
| | CE6 |
Demostra habilitats per promoure el treball amb grups i la comprensió del fenomen grupal.
Aplica i comprèn les tècnqiues més innovadores per a la negociació i gestió de conflictes en el treball en equip.
Incorpora en el disseny de la intervenció social i educativa la perspectiva multidisciplinària en el treball en equips en entorns nous i complexos.
| | CE7 |
Incorpora en el disseny de les estructures organitzacionals tècnqiues de suport col·lectives (intervisió, supervisió, cercles de qualitat...) per a la millora del benestar de l'organització.
Aplica les metodologies i habilitats necessàries per a l'acompanyament en l'espai de supervisió professional.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Planifica i desenvolupa el treball/projecte de forma autònoma, organitzada i científica.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1
El fenómen de grup |
1-El treball en grups contextualització històrica i en relació als fenòmens socials contemporanis
2- Els fenòmens grupals. Estudi de diferents models explicatius.
3- Dinàmiques del processos de grup
4- Intervenció i conducció de grups
5- La coordinació entre els equips socials, educatius. |
Tema 2
El treball en equip
|
1-El treball en equip, com a eina usada en les organitzacions que avancen.
2-Els elements que defineixen un equip.
3-Passar del grup a la comunitat de pràctiques.
4-Com actua un equip. El lideratge, els components, la dinàmica de funcionament i l’organització.
5-Eines que utilitzen els equips.
6-El paper de l’aprenentatge individual i col·lectiu. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
3 |
20 |
23 |
Fòrums de debat |
|
4 |
20 |
24 |
Debats |
|
3 |
25 |
28 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
20 |
23 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Supòsits pràctics/ estudi de casos: És una metodologia de formació basada en la descripció i anàlisi exhaustiva d’una situació. S'analitzant situacions reals i permet una aplicació pràctica. Establint-se un entorn d’aprenentatge multidireccional, en xarxa i en grup, en el qual tots aprenen generant coneixement. Es presenta el cas i identifica els objectius que deuen arribar-se. La finalitat última no és solament l’anàlisi sinó la proposta de solucions viables a la situació plantejada. Els estudiants, de forma individual i col.lectiva estudien el cas i plantegen idees/ solucions per a posteriorment establir una discussió per grups que dugui a una proposta de conjunt i per consens que serà presentada en l’aula. |
Fòrums de debat |
L’objectiu dels fòrums de debat és reflexionar, comprendre i fer conscient els conceptes tractats a l’assignatura. Es tracta d’una activitat individual relacionada amb els continguts exposats a la classe presencial. L’estudiant a de fer aportacions seguint les normes del fòrum i del fòrum twitter.
Es pretén que l’ estudiant mostri la comprensió del conceptes treballats a classe o exposats pels autors i sigui capaç d’identificar-los en la realitat propera.
|
Debats |
Els estudiants hauran de seguir les indicacions d’un debat organitzat, responent a una pregunta de la professora i replicaran a la resposta d’un altre alumne.
De forma grupal els/ les estudiants elaboraran un únic document amb la compilació de les idees clau expressades en cadascun dels fils de debat suggerits en l’activitat. Es tracta de fer un us de l’espai virtual com un eina de treball en grup.
|
Presentacions / exposicions |
Els estudiants treballen en grups col·laborant per l’assoliment d'un objectiu concret i posteriorment ho exposen a classe , tot compartint amb els companys i companyes. |
Atenció personalitzada |
Els o les estudiants sempre reben l’atenció personalitzada de les professores. En l’atenció individual s’ofereix la possibilitat de poder tractar aspectes més personals i s’ofereix la possibilitat d’una relació de treball més pròxima i de confiança mútua . S’ofereix un assessorament continuat que ajudi a descobrir aquells aspectes o coneixements que podran continuar desenvolupant-se al llarg dels estudis i del exercici professional. |
Descripció |
Els últims 20 minuts de cada classe presencial es destinaran a la atenció personalitzada, d’altra banda també es pot realitzar a través de la cita prèvia per correu electrònic a la professora Consulteu correu de cada professora.
L'atenció personalitzada (realitzada de forma presencial o mitjançant les TIC) te com a finalitat el suport al treball i desenvolupament individual de cada estudiant, i al mateix temps, serveix de referent a les professores per orientar la marxa de l'assignatura i realitzar el procés d'avaluació continua. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
S'analitzen situacions i permet una aplicació pràctica.Es presenta un cas o situació i s'identifiquen els objectius de treball. Els estudiants, de forma individual i col.lectiva estudien el cas i plantegen idees/ solucions i propostes que és presenten a l'aula. |
40% |
Fòrums de debat |
|
Activitat individual relacionada amb els continguts exposats a la classe presencial. L’estudiant a de fer aportacions seguint les normes del fòrum i del fòrum twitter |
Forum 1
5 %
Forum 2
5% |
Debats |
|
S'hauran de seguir les indicacions d’un debat organitzat, responent a una pregunta de la professora i replicaran a la resposta d’un altre alumne.
De forma grupal els/ les estudiants elaboraran un únic document amb la compilació de les idees clau expressades en cadascun dels fils de debat suggerits en l’activitat. |
Debat 1
20%
Debat 2
20% |
Presentacions / exposicions |
|
Treball en grups responenet a les indicacions de la professora i posteriorment exposició a classe. |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per la dinàmica de l'assignatura es fa imprescindible la presència dels estudiants a l'aula i així garantir el procés de treball plantejat. L'assistència a les classes presencials és altament recomanable. |
Bàsica |
|
- Acosta, J.M (2011) Trabajo en equipo. Editorial Business&MarketingSchool ESIC. Madrid.
- Bion, W.R. (1980). Experiencias en grupos. Paidós
- Bleger, J. (1999). Temas de psicologia, Entrevista y grupos. Nueva Visión: Buenos Aires
- Puig, C.( 2009). El equipo, las coordinación y la supervisión: construyendo la red. Sistemas de trabajo que contribuyen al trabajo en red. Aportación singular de la supervisión. VII Jornadas de servicios sociales de Atención Primaria. Colegio de educadoras y educadores sociales de Cataluña. ISBN 978-84-613-0785-2. Barcelona
- Pujolàs, P. (2003) Aprendre junts alumnes diferents. Eumo editorial. Vic
|
Complementària |
|
Materials per a aprofundir- Brown, A. (1988) Treball de grup. Editorial Pòrtic. S.A. Barcelona.
- Mercer, N. (2001) Palabras y mentes. Cómo usamos el lenguaje para pensar juntos. Paidós. Barcelona.
- Puig, C. (2015). La supervisión en la acción social. Una oportunidad para el bienestar de los profesionales. Tarragona: Ediciones URV. http://llibres.urv.cat/index.php/purv/catalog/book/211
- Schön, D.A. (1992) La formación de profesionales reflexivos. Ed. Paidós. Barcelona.
|
Assignatures que en continuen el temari |
PREVENCIÓ DEL MALESTAR DELS PROFESSIONALS/15685105 | PRÀCTIQUES EXTERNES/15685401 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
L'ÈTICA EN LA CONFIGURACIÓ DEL BENESTAR PROFESSIONAL/15685202 | TRANSDISCIPLINARIETAT, TREBALL EN XARXA I COMUNITAT/15685205 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
METODOLOGIES INNOVADORES D'INTERVENCIÓ EN PROCESSOS DE CANVI/15685102 | POLÍTIQUES D'ÈXIT I BONES PRÀCTIQUES DES D'UNA PERSPECTIVA GLOBAL/15685204 | INTRODUCCIÓ A LA INTERVENCIÓ SOCIAL I EDUCATIVA/15685201 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|