Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Analitzar críticament els paradigmes de comprensió de la intervenció socioeductiva des d'una perspectiva innovadora. |
| CE2 |
Comprendre l'impacte de la investigació social en l'àmbit de la intervenció socual i educativa com a base per a la innovació social. |
| CE5 |
Avaluar diferents polítiques socials en contextos de canvi identificant les oportunitats per a la innovació a partir de la interdisciplinarietat. |
| CE6 |
Planificar projectes per a la intervenció social i educativa en realitats complexes incorporant eines innovadores de transformació social. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Desenvolupar activitats per gestionar la carrera professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Coneix i comprèn els paradigmes i les relacions entre la teoria i la pràctica en l'àmbit de la intervenció social i educativa.
Relaciona els elements fonamentals de la intervenció social i educativa.
| | CE2 |
Demostra capacitat per a l'anàlisi crítica de l'impacte social de la investigació en l'àmbit social i educatiu.
| | CE5 |
Valora diferents polítiques socials des de diferents perspectives i paradigmes de comprensió de la intervenció social i educativa.
Contempla estratègies de participació per a l'empoderament social i polític en l'àmbit de la intervenció social i educativa.
Identifica i analitza els recursos humans, institucionals, legals, comunitaris existents en un determinat context geogràfic, com també la relació que mantenen entre ells.
| | CE6 |
Identifica experiències en què l'expressió artístic i les seves formes d'aplicació constitueixen un instrument innovador de transformació social i educativa en contextos de canvi social.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
BLOC TEMÀTIC 1. Canvi local i polítiques globals. Estratègies per a la innovació en el marc de la globalització |
|
BLOC TEMÀTIC 2. Relacions entre teoria i pràctica en el desenvolupament de polítiques socioeducatives per a la transformació social |
|
BLOC TEMÀTIC 3. Experiències d’innovació socioeducativa: anàlisi dels components d’èxit per al canvi social |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
6 |
0 |
6 |
Fòrums de debat |
|
1 |
4 |
5 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
6 |
18 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
0 |
2 |
Treballs col·laboratius. |
|
7 |
33 |
40 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
1 |
19 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del temari i organització de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Presentació i desenvolupament dels continguts teòrics. |
Fòrums de debat |
Debat a través del moodle a partir d’un tema de debat introduït per part del professorat.
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Presentació a l'aula d'experiències de bones pràctiques i anàlisi de les mateixes per part de l'alumnat. |
Presentacions / exposicions |
Presentació en grup de les principals conclusions del treball col·laboratiu. |
Treballs col·laboratius. |
Treball col·laboratiu de compilació i anàlisi de projectes /serveis que en la seva pràctica desenvolupin polítiques socioeducatives per a la transformació social. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura d'articles i altra documentació rellevant relacionada amb els continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada presencialment en horari d'atenció del professorat i virtualment a través de correu electrònic i moodle. |
Descripció |
Atenció personalitzada presencialment en horari d'atenció del professorat i virtualment a través de correu electrònic i moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Fòrums de debat |
|
Aquesta activitat es realitzarà de forma individual.
A partir de la introducció d’un tema de debat per part del professor/a en el que s’exposaran algunes preguntes orientatives, l’alumne ha de respondre aquestes i a la reflexió sobre el tema plantejat des d’una perspectiva crítica i on demostri dominar el contingut dels textos dels blocs temàtics on s’introdueix el debat |
10% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Treball individual a partir de l’anàlisi i millora d’una experiència de bona pràctica presentada a l’aula (en el tercer bloc temàtic) en l’àmbit socioeducatiu que s’estigui aplicant.
Les professores repartiran les experiències als estudiants
Caldrà relacionar la teoria dels tres blocs amb l’experiència a analitzar |
35% |
Presentacions / exposicions |
|
Aquesta activitat es realitzarà de forma col·lectiva (deriva de l’activitat avaluativa 3 treball col·laboratiu)
El grup que hagi realitzat el treball farà una presentació dels principals resultats de la mateixa.
Tots els membres del grup hauran de participar.
|
10% |
Treballs col·laboratius. |
|
Treball col·laboratiu de compilació i anàlisi de 3 projectes /serveis que en la seva pràctica desenvolupin polítiques socioeducatives per a la transformació social.
• Descripció dels projectes/serveis. Tots 3 dins el mateix àmbit
• Definició de la política social/educativa
• Comparar i analitzar els 3 projectes/serveis identificant els components d’èxit per a la transformació social ( identificar les millores en l’àmbit d’intervenció, la innovació, la perspectiva global de la intervenció...)
|
45% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Fòrums de debat: Per superar l'activitat s'han de seguir totes les orientacions oferides a la descripció i demostrar coneixement del contingut al que fa referència l'activitat. Estudi de cas: Es valorarà la capacitat anàlisi critica i les argumentacions i propostes que el/la estudiant faci al respecte. Per superar l'activitat s'hauran de seguir les indicacions especificades en la mateixa, respectant tant el contingut com la data d'entrega.Treball col·laboratiu: Aquesta activitat es realitzarà de forma col·lectiva. Els diferents membres del grup (màxim 3 persones) -i amb el vistiplau del/a professor/a- pactaran l'àmbit en el que faran la cerca dels projectes/serveis.Presentacions: Per superar l'activitat s'hauran de seguir les indicacions especificades en la mateixa, respectant tant el contingut com la data d'entrega.Les activitats es lliuraran en les dates establertes. A la segona convocatòria es lliuraran les activitats avaluatives que no s'hagin superat amb l'avaluació continuada. |
Bàsica |
|
BLOC TEMÀTIC 1- Ahmadi,
N. (2003). Globalisation of consciousness and new challenges for international
social work. International Journal of
Social Welfare, 12(1), 14 -23. Recuperat de: https://onlinelibrary-wiley-com.sabidi.urv.cat/doi/full/10.1111/1468-2397.00005
- Botija
Yagüe, M.M. (2013). Trabajo social: pensando en global, interviniendo en local.
Revista Española del Tercer Sector, 25,
103-115. Recuperat de: http://roderic.uv.es/bitstream/handle/10550/57928/106150.pdf?sequence=1&isAllowed=y
- Lyons, K. (2006). Globalization and social work: International and local implications. British journal of social work, 36(3), 365 -380. Recuperat de: https://academic-oup-com.sabidi.urv.cat/bjsw/article/36/3/365/1688814
- Rios, R. (2003). Globalización, trabajo y empleo. elementos reflexivos para el TrabajoSocial. Revista de trabajo social, 71, 83-100. Recuperat de: https://repositorio.uc.cl/bitstream/handle/11534/6061/000350292.pdf?sequence=1&isAllowed=y
BLOC TEMÀTIC 2- Gilgun,
J.F. (2005). The Four Cornerstones of Evidence-Based Practice in Social Work. Research on Social Work Practice, 15(1), 52-61. Recuperat de: http://journals.sagepub.com.sabidi.urv.cat/doi/pdf/10.1177/1049731504269581
- Parton, N. (2000). Some
thoughts on the relationship between theory and practice in and for social work.
The British Journal of Social Work,
30, Issue 4(1), 449–463. Recuperat de: https://academic-oup-com.sabidi.urv.cat/bjsw/article/30/4/449/1718262
- Ríos,
O. (2013). Transformación Sociocultural y Desarrollo. Buenas Prácticas o
Actuaciones de Éxito. Multidisciplinary
Journal of Educational Research, 3(2), 173-199. Recuperat de: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4406911
BLOC TEMÀTIC 3 - Civís Zaragoza, M.; Longás Mayayo, J. (2015). La colaboración interinstitucional como respuesta al desafío de la inclusión socioeducativa. Análisis de 4 experiencias de trabajo en red a nivel local en Cataluña. Educación XX1, 18(1), 213-236. Recuperat de: http://revistas.uned.es/index.php/educacionXX1/article/view/12318
- García Yeste, C.; Lastikka, A.L.; & Petreñas Caballero, C. (2013). Comunidades de Aprendizaje. Scripta Nova. Revista Electrónica de Geografía y Ciencias Sociales, vol. XVII, nº 427 (7). Recuperat de: http://www.ub.edu/geocrit/sn/sn-427/sn-427-7.htm
- Terrion, J.L. (2006). Building Social Capital in Vulnerable Families Success Markers of a School-Based Intervention Program. Youth & Society, 38(2), 155-176. Recuperat de: http://journals.sagepub.com.sabidi.urv.cat/doi/pdf/10.1177/0044118X05282765
|
Complementària |
|
BLOC TEMÀTIC 1- Beck,
U. (1999). ¿Qué es la globalización? Barcelona:
Paidós. Recuperat de: https://ocw.uca.es/pluginfile.php/1496/mod_resource/content/1/beckulrichqueeslaglobalizacion.pdf
- Fundación Esplai. (2010). Ciudadanía y Globalización. Una reflexión desde el Tercer Sector. Recuperat de: http://www.plataformavoluntariado.org/ARCHIVO/documentos/recursos/ciudadania-y-globalizacion-una-reflexion-desde-el-tercer-sector.pdf
- Katiuzhinsky, A. (2014). Human rights, cultural practices, and state policies: Implications for global social work practice and policy. International Journal of Social Welfare, 23(1), 80 -88. Recuperat de: https://onlinelibrary-wiley-com.sabidi.urv.cat/doi/full/10.1111/ijsw.12002
- Little, A. W. (2009). Successful globalisation, education and sustainable development. International journal of educational development, 29(2), 166 -174. Recuperat de: https://www-sciencedirect-com.sabidi.urv.cat/science/article/pii/S0738059308001028?via%3Dihub
BLOC TEMÀTIC 2- Chu, W.C.K. & Tsui, M. (2008). The nature of practice wisdom in social work revisited. International Social Work. Recuperat de:journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0020872807083915
- Davies, H.T.O, Nutley, S.M. & Smith, P.C. (Eds.). (2000). What works?: evidence-based policy and practice in public services. Bristol:The Policy Press. Recuperat de: http://www.bums.ac.ir/dorsapax/filemanager/userfiles/sub_41/22244.pdf; CRAI URV
- Flecha, R. & Molina, S. (2015). Actuaciones educatives de éxito como base de una política basada en evidencias. Avances en Supervisión Educativa, 23. Recuperat de: https://avances.adide.org/index.php/ase/article/view/23/24
- Montaño, C. (2012). Social work theory-practice relationship: Challenges to overcoming positivist and postmodern fragmentation. International social work, 55(3), 306 -319. Recuperat de: http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0020872812437226
- van de Luitgaarden, G.M.J. (2009). Evidence-Based Practice in Social Work: Lessons from Judgment and Decision-Making Theory. The British Journal of Social Work, 39(2), 243–260. Recuperat de: https://doi-org.sabidi.urv.cat/10.1093/bjsw/bcm117
BLOC TEMÀTIC 3- Gielen, A.C. & Green, L.W. (2015). The Impact of Policy, Environmental, and Educational Interventions: A Synthesis of the Evidence From Two Public Health Success Stories. Health Education & Behavior, 42(1S) 20S–34S. Recuperat de: http://journals.sagepub.com.sabidi.urv.cat/doi/pdf/10.1177/1090198115570049
- Rodríguez
Blanco, E.; Carreras, I.; Sureda, M. (2011). Innovar para el cambio social De la idea a la acción. Programa
ESADE-PwC de Liderazgo Social. Recuperat de: http://itemsweb.esade.es/wi/research/iis/publicacions/2012-InnovarParaCambioSocial-web.pdf
- Social Programs that
Work: http://evidencebasedprograms.org/
- SOLIDUS consortium. (2015). Concept paper for Combating Social Exclusion. SOLIDUS. Solidarity
in European societies: empowerment, social justice and citizenship. Recuperat
de: https://solidush2020.eu/wp-content/uploads/2015/06/7.1-Concept-paper.pdf
- SOLIDUS consortium. (2017). Research Report on Inter- and Intragroup Solidarity. SOLIDUS.
Solidarity in European societies: empowerment, social justice and citizenship. Recuperat de: https://solidush2020.eu/wp-content/uploads/2018/03/D3.2-Research-Report.pdf
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|