DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) POLÍTIQUES D'ÈXIT I BONES PRÀCTIQUES DES D'UNA PERSPECTIVA GLOBAL Codi 15685204
Ensenyament
Innovació en la Intervenció Social i Educativa (2018)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Pedagogia
Coordinador/a
FORNS FERNÁNDEZ, MARIA VICTÒRIA
Adreça electrònica mariavictoria.forns@urv.cat
marina.claverias@urv.cat
laura.natividad@urv.cat
Professors/es
FORNS FERNÁNDEZ, MARIA VICTÒRIA
CLAVERIAS FERNÁNDEZ, MARINA
NATIVIDAD SANCHO, LAURA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura s’imparteix en dues modalitats. En la modalitat pròpia (semipresencial) i en docència en línia. Podeu consultar els continguts, les competències i els resultats d’aprenentatge, les metodologies i l’avaluació als apartats corresponents de la guia. La planificació prevista a la guia es basa en la modalitat semipresencial.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE1 Analitzar críticament els paradigmes de comprensió de la intervenció socioeductiva des d'una perspectiva innovadora.
 CE2 Comprendre l'impacte de la investigació social en l'àmbit de la intervenció socual i educativa com a base per a la innovació social.
 CE5 Avaluar diferents polítiques socials en contextos de canvi identificant les oportunitats per a la innovació a partir de la interdisciplinarietat.
 CE6 Planificar projectes per a la intervenció social i educativa en realitats complexes incorporant eines innovadores de transformació social.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT5 Desenvolupar activitats per gestionar la carrera professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE1 Coneix i comprèn els paradigmes i les relacions entre la teoria i la pràctica en l'àmbit de la intervenció social i educativa.
Relaciona els elements fonamentals de la intervenció social i educativa.
 CE2 Demostra capacitat per a l'anàlisi crítica de l'impacte social de la investigació en l'àmbit social i educatiu.
 CE5 Valora diferents polítiques socials des de diferents perspectives i paradigmes de comprensió de la intervenció social i educativa.
Contempla estratègies de participació per a l'empoderament social i polític en l'àmbit de la intervenció social i educativa.
Identifica i analitza els recursos humans, institucionals, legals, comunitaris existents en un determinat context geogràfic, com també la relació que mantenen entre ells.
 CE6 Identifica experiències en què l'expressió artístic i les seves formes d'aplicació constitueixen un instrument innovador de transformació social i educativa en contextos de canvi social.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT5 Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
BLOC TEMÀTIC 1. Canvi local i polítiques globals. Estratègies per a la innovació en el marc de la globalització
BLOC TEMÀTIC 2. Relacions entre teoria i pràctica en el desenvolupament de polítiques socioeducatives per a la transformació social
BLOC TEMÀTIC 3. Experiències d’innovació socioeducativa: anàlisi dels components d’èxit per al canvi social

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 1 1
Sessió Magistral
CE1
CE2
1 3 4
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CE1
CE2
CE5
1 17 18
Treballs col·laboratius.
CE1
CE2
CE5
CE6
CT5
0 34 34
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
CE1
CE2
CE5
0 30 30
Debats
CE1
CE2
CE5
0 6 6
Seminaris
CE1
CE2
CE5
2 4 6
Atenció personalitzada
0 1 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del temari i organització de l'assignatura
Sessió Magistral Presentació i desenvolupament dels continguts teòrics.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Anàlisi d'experiències de bones pràctiques per part de l'alumnat.
Treballs col·laboratius. Treball col·laboratiu de compilació i anàlisi de projectes /serveis que en la seva pràctica desenvolupin polítiques socioeducatives per a la transformació social.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura d'articles i altra documentació rellevant relacionada amb els continguts de l'assignatura.
Debats Debats a partir d'un tema introduït per part del professorat.
Seminaris Seminaris al voltant de la presentació d'experiències de bones pràctiques.
Atenció personalitzada Atenció personalitzada presencialment en horari d'atenció del professorat i virtualment a través de correu electrònic i moodle.

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció personalitzada presencialment en horari d'atenció del professorat i virtualment a través de correu electrònic i moodle.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CE1
CE2
CE5
Treball individual a partir de l’anàlisi i millora d’una experiència de bona pràctica en l’àmbit socioeducatiu que s’estigui aplicant.
Caldrà relacionar la teoria dels tres blocs amb l’experiència a analitzar.
50%
Treballs col·laboratius.
CE1
CE2
CE5
CE6
CT5
Treball col·laboratiu de compilació i anàlisi de 3 projectes /serveis que en la seva pràctica desenvolupin polítiques socioeducatives per a la transformació social. Els projectes/serveis poden incloure les experiències analitzades en els supòsits pràctics/estudis de casos.
• Descripció dels projectes/serveis
• Definició de la política social/educativa
• Comparar i analitzar els 3 projectes/serveis identificant els components d’èxit per a la transformació social (identificar les millores en l’àmbit d’intervenció, la innovació, la perspectiva global de la intervenció...)
50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Estudi de cas: Es valorarà la capacitat anàlisi critica i les argumentacions i propostes que el/la estudiant faci al respecte. Per superar l'activitat s'hauran de seguir les indicacions especificades en la mateixa, respectant tant el contingut com la data d'entrega.

Treball col·laboratiu: Aquesta activitat es realitzarà de forma col·lectiva (grups de màxim 3 persones).

Les activitats es lliuraran en les dates establertes. A la segona convocatòria es lliuraran les activitats avaluatives que no s'hagin superat amb l'avaluació continuada.


Fonts d'informació

Bàsica

BLOC TEMÀTIC 1

BLOC TEMÀTIC 2

BLOC TEMÀTIC 3

Complementària

BLOC TEMÀTIC 1

BLOC TEMÀTIC 2

BLOC TEMÀTIC 3
Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent