Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Analitzar críticament els paradigmes de comprensió de la intervenció socioeductiva des d'una perspectiva innovadora. |
| CE2 |
Comprendre l'impacte de la investigació social en l'àmbit de la intervenció socual i educativa com a base per a la innovació social. |
| CE5 |
Avaluar diferents polítiques socials en contextos de canvi identificant les oportunitats per a la innovació a partir de la interdisciplinarietat. |
| CE6 |
Planificar projectes per a la intervenció social i educativa en realitats complexes incorporant eines innovadores de transformació social. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Desenvolupar activitats per gestionar la carrera professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Coneix i comprèn els paradigmes i les relacions entre la teoria i la pràctica en l'àmbit de la intervenció social i educativa.
Relaciona els elements fonamentals de la intervenció social i educativa.
| | CE2 |
Demostra capacitat per a l'anàlisi crítica de l'impacte social de la investigació en l'àmbit social i educatiu.
| | CE5 |
Valora diferents polítiques socials des de diferents perspectives i paradigmes de comprensió de la intervenció social i educativa.
Contempla estratègies de participació per a l'empoderament social i polític en l'àmbit de la intervenció social i educativa.
Identifica i analitza els recursos humans, institucionals, legals, comunitaris existents en un determinat context geogràfic, com també la relació que mantenen entre ells.
| | CE6 |
Identifica experiències en què l'expressió artístic i les seves formes d'aplicació constitueixen un instrument innovador de transformació social i educativa en contextos de canvi social.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
BLOC TEMÀTIC 1. Canvi local i polítiques globals. Estratègies per a la innovació en el marc de la globalització |
|
BLOC TEMÀTIC 2. Relacions entre teoria i pràctica en el desenvolupament de polítiques socioeducatives per a la transformació social |
|
BLOC TEMÀTIC 3. Experiències d’innovació socioeducativa: anàlisi dels components d’èxit per al canvi social |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
1 |
1 |
Sessió Magistral |
|
1 |
3 |
4 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
1 |
17 |
18 |
Treballs col·laboratius. |
|
0 |
34 |
34 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
30 |
30 |
Debats |
|
0 |
6 |
6 |
Seminaris |
|
2 |
4 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
1 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del temari i organització de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Presentació i desenvolupament dels continguts teòrics. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Anàlisi d'experiències de bones pràctiques per part de l'alumnat. |
Treballs col·laboratius. |
Treball col·laboratiu de compilació i anàlisi de projectes /serveis que en la seva pràctica desenvolupin polítiques socioeducatives per a la transformació social. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura d'articles i altra documentació rellevant relacionada amb els continguts de l'assignatura. |
Debats |
Debats a partir d'un tema introduït per part del professorat. |
Seminaris |
Seminaris al voltant de la presentació d'experiències de bones pràctiques. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada presencialment en horari d'atenció del professorat i virtualment a través de correu electrònic i moodle. |
Descripció |
Atenció personalitzada presencialment en horari d'atenció del professorat i virtualment a través de correu electrònic i moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Treball individual a partir de l’anàlisi i millora d’una experiència de bona pràctica en l’àmbit socioeducatiu que s’estigui aplicant.
Caldrà relacionar la teoria dels tres blocs amb l’experiència a analitzar. |
50% |
Treballs col·laboratius. |
|
Treball col·laboratiu de compilació i anàlisi de 3 projectes /serveis que en la seva pràctica desenvolupin polítiques socioeducatives per a la transformació social. Els projectes/serveis poden incloure les experiències analitzades en els supòsits pràctics/estudis de casos.
• Descripció dels projectes/serveis
• Definició de la política social/educativa
• Comparar i analitzar els 3 projectes/serveis identificant els components d’èxit per a la transformació social (identificar les millores en l’àmbit d’intervenció, la innovació, la perspectiva global de la intervenció...)
|
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Estudi de cas: Es valorarà la capacitat anàlisi critica i les argumentacions i propostes que el/la estudiant faci al respecte. Per superar l'activitat s'hauran de seguir les indicacions especificades en la mateixa, respectant tant el contingut com la data d'entrega. Treball col·laboratiu: Aquesta activitat es realitzarà de forma col·lectiva (grups de màxim 3 persones). Les activitats es lliuraran en les dates establertes. A la segona convocatòria es lliuraran les activitats avaluatives que no s'hagin superat amb l'avaluació continuada. |
Bàsica |
|
BLOC TEMÀTIC 1 - Ahmadi, N. (2003). Globalisation of consciousness and new challenges for international social work. International Journal of Social Welfare, 12(1), 14 -23. Recuperat de: https://onlinelibrary-wiley-com.sabidi.urv.cat/doi/full/10.1111/1468-2397.00005
- Aiello, E., Puigvert, L., & Schubert, T. (2018). Preventing violent radicalization of youth through dialogic evidence-based policies. International Sociology, 33(4), 435-453. Recuperat de: https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0268580918775882
- Álvarez-Jiménez, G., & Padrós-Cuxart, M. (2017). How Solidarity Influences Political Actors to Manage the Refugee Crisis: The Case of Proactiva Open Arms. International and Multidisciplinary Journal of Social Sciences, 6(2), 215-229. doi: 10.17583/rimcis.2017.2794 Recuperat de: http://doi.org/10.17583/rimcis.2017.2794
- Fung, A., & Wright, E. O. (2001). Deepening democracy: Innovations in empowered participatory governance. Politics & Society, 29(1), 5-41. Recuperat de: http://terpconnect.umd.edu/~dcrocker/Courses/Docs/Fung&Wright%20-%20Deepening%20Democracy.pdf
- Little, A. W. (2009). Successful globalisation, education and sustainable development. International journal of educational development, 29(2), 166 -174. Recuperat de: https://www-sciencedirect-com.sabidi.urv.cat/science/article/pii/S0738059308001028?via%3Dihub
BLOC TEMÀTIC 2 - Gilgun, J.F. (2005). The Four Cornerstones of Evidence-Based Practice in Social Work. Research on Social Work Practice, 15(1), 52-61. Recuperat de: http://journals.sagepub.com.sabidi.urv.cat/doi/pdf/10.1177/1049731504269581
- Parton, N. (2000). Some thoughts on the relationship between theory and practice in and for social work. The British Journal of Social Work, 30, Issue 4(1), 449–463. Recuperat de: https://academic-oup-com.sabidi.urv.cat/bjsw/article/30/4/449/1718262
- Ríos, O. (2013). Transformación Sociocultural y Desarrollo. Buenas Prácticas o Actuaciones de Éxito. Multidisciplinary Journal of Educational Research, 3(2), 173-199. Recuperat de: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4406911
BLOC TEMÀTIC 3 - Civís Zaragoza, M.; Longás Mayayo, J. (2015). La colaboración interinstitucional como respuesta al desafío de la inclusión socioeducativa. Análisis de 4 experiencias de trabajo en red a nivel local en Cataluña. Educación XX1, 18(1), 213-236. Recuperat de: http://revistas.uned.es/index.php/educacionXX1/article/view/12318
- Etxezarreta, A., Cano, G., & Merino, S. (2018). Las cooperativas de viviendas de cesión de uso: experiencias emergentes en España. CIRIEC-España, revista de economía pública, social y cooperativa, (92), 61-86. https://ojs3.uv.es/index.php/ciriecespana/article/view/9266/11695
- García Yeste, C.; Lastikka, A.L.; & Petreñas Caballero, C. (2013). Comunidades de Aprendizaje. Scripta Nova. Revista Electrónica de Geografía y Ciencias Sociales, vol. XVII, nº 427 (7). Recuperat de: http://www.ub.edu/geocrit/sn/sn-427/sn-427-7.htm
- Giménez Rodríguez, S. (2012). Sinergies en temps de crisi: els centres especials d’ocupació. Quaderns per a la Inclusió Social, 2. http://digital.publicacionsurv.cat/index.php/purv/catalog/download/85/74/174-1?inline=1
- Girbés-Peco, S., Renta, A.I., De Botton, L., & Álvarez, P. (2018). The Montserrat’s neighbourhood dream: involving Moroccan residents in a school-based community development process in urban Spain. Social & Cultural Geography,(Published online). doi: 10.1080/14649365.2018.1509112
- Girbés-Peco, S., Macías, F., & Álvarez, P. (2015). De la Escuela Gueto a una Comunidad de Aprendizaje: Un Estudio de Caso sobre la Superación de la Pobreza a Través de una Educación de Éxito. International and Multidisciplinary Journal of Social Sciences, 4(1), 88–116. doi: 10.17583/rimcis.2015.04 https://hipatiapress.com/hpjournals/index.php/rimcis/article/view/1470/1196
- Gypen, L., et al. (2017). Outcomes of children who grew up in foster care: Systematic-review. Children and Youth Services Review, 76, 74-83. https://kopernio.com/viewer?doi=10.1016/j.childyouth.2017.02.035&route=5
- Jariot, M., Sala, J. & Arnaul, L. (2015). Jovenes tutelados y transicion a la vida independiente: indicadores de éxito. REOP, 26(2), 2º Cuatrimestre, 90 – 103. https://www.researchgate.net/publication/282966430_Jovenes_tutelados_y_transicion_a_la_vida_independiente_indicadores_de_exito_Indicators_of_success_of_young_people_in_care_in_their_transition_into_independent_life
- Matuli?-Domadzi?, V., Munté-Pascual, A., De Vicente-Zueras, I. & León-Jiménez, S. (2020). "Life starts for me again". Social impact of psychology on programs for homeless people: Solidarity networks for the effectiveness of interventions. Frontiers in Psychology. doi: 10.3389/fpsyg.2019.03069 https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2019.03069/full
- Matulic Domandzic, V.; Munté Pascual, A. & De Vicente Zueras, I. (2020). Sinhogarismo Femenino: Una aproximación a la intersección entre género, edad y procesos migratorios. Research on Ageing and Social Policy, 8(1), 57-85. http://dx.doi.org/10.447/rasp.2020.4724
- Sales Campos, A. & Guijarro Edo, L. (2017). Dones Sense Llar: la invisibilització de l’exclusió residencial femenina. Barcelona Societat, 21, 81-89 http://ajuntament.barcelona.cat/dretssocials/sites/default/files/revista/06-dones_sense_llar.pdf
- Terrion, J.L. (2006). Building Social Capital in Vulnerable Families Success Markers of a School-Based Intervention Program. Youth & Society, 38(2), 155-176. Recuperat de: http://journals.sagepub.com.sabidi.urv.cat/doi/pdf/10.1177/0044118X05282765
|
Complementària |
|
BLOC TEMÀTIC 1BLOC TEMÀTIC 2 - Chu, W.C.K. & Tsui, M. (2008). The nature of practice wisdom in social work revisited. International Social Work. Recuperat de:journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0020872807083915
- Davies, H.T.O, Nutley, S.M. & Smith, P.C. (Eds.). (2000). What works?: evidence-based policy and practice in public services. Bristol:The Policy Press. Recuperat de: http://www.bums.ac.ir/dorsapax/filemanager/userfiles/sub_41/22244.pdf; CRAI URV
- Flecha, R. & Molina, S. (2015). Actuaciones educatives de éxito como base de una política basada en evidencias. Avances en Supervisión Educativa, 23. Recuperat de: https://avances.adide.org/index.php/ase/article/view/23/24
- Montaño, C. (2012). Social work theory-practice relationship: Challenges to overcoming positivist and postmodern fragmentation. International social work, 55(3), 306 -319. Recuperat de: http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0020872812437226
- van de Luitgaarden, G.M.J. (2009). Evidence-Based Practice in Social Work: Lessons from Judgment and Decision-Making Theory. The British Journal of Social Work, 39(2), 243–260. Recuperat de: https://doi-org.sabidi.urv.cat/10.1093/bjsw/bcm117
BLOC TEMÀTIC 3 |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|