Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| CE12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE4 |
Genèric
| | CE9 |
Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
| | CE12 |
Analitza els problemes econòmics i tributaris del treball i de l’empresa
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Pensar com un economista |
1.1. Què sabem i què no sabem
1.2. Les dades d'una economia
1.3. Els models econòmics |
Tema 2. La Microeconomia: com funcionen els mercats? |
2.1. La demanda i l'oferta
2.2. L'autoregulació del mercat
2.3. Les fallades del mercat |
Tema 3. La Macroeconomia: com superar una crisi econòmica? |
3.1. La crisi de 1929
3.2. La crisi de 1973
3.3. La crisi de 2009 |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
5 |
6 |
Sessió Magistral |
|
40 |
36 |
76 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
20 |
20 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
8 |
12 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
14 |
15 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l´assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l´assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Sessions de treball per resoldre els problemes específics de cada alumne |
Descripció |
Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. | |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Es tindrà en compte l'exactitud en les respostes. Es realitzaran dues proves pràctiques; una de la primera part (Microeconomia); i una altra de la segona part (Macroeconomia). |
20%
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es tindrà en compte l'exactitud en les respostes. |
40%
|
Altres |
|
Plantejar-se una pregunta sobre un determinat problema quotidià i utilitzar la lògica econòmica per intentar explicar-ho. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En 1a convocatòria, l'avaluació constarà de les següents proves: - Pràctiques virtuals: es realitzaran 2 proves a través de l'Moodle, cadascuna d'elles amb un pes de l'20% a la nota. Les preguntes consistiran en interpretar determinades notícies o problemes econòmics en base als conceptes explicats a classe.
- Examen a l'aula: consistirà en una sèrie de preguntes teòriques i pràctiques sobre els continguts de l'assignatura, representant un 40% de la nota de "Economia".
- Assaig: consistirà en plantejar-se una pregunta sobre un determinat problema quotidià i utilitzar la lògica econòmica per intentar explicar-ho. L'extensió no serà superior a les 2 pàgines i valdrà un 20% de la nota de "Economia". Es valorarà: l'originalitat de el problema econòmic plantejat, la utilització de l'major nombre possible de conceptes econòmics i la capacitat de relacionar-los, així com la no obvietat de la resposta.
La 2ª convocatòria consistirà en realitzar un examen amb preguntes de tipus teòric, problemes, resolució de casos,... En tot cas, aquesta guia docent és només orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). |
Bàsica |
Gregory Mankiw, Principios de economía, 2017, Cengage Learning Editores
Krugman, Wells, Graddy, Fundamentos de economía, 2015, Ed. Reverté
Juan Tugores Ques, Economía internacional: globalización e integración regional, 2006, Ed. McGraw Hill
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|