Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| CE6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| CE7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Genèric
| | CE4 |
Genèric
| | CE5 |
Argumenta i raona sobre el sistema de protecció social i les seves institucions bàsiques
| | CE6 |
Genèric
| | CE7 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
I. CONCEPTE, EVOLUCIÓ I FONTS DEL DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL
|
Lliçó 1 Caracterització del Dret de la Seguretat Social
1.Concepte de Dret de la Seguretat Social
2. Caràcters del Dret de la Seguretat Social
3. Evolució històrica de les tècniques de protecció dels riscs socials
4. El Dret de la seguretat Social en la Constitució
5. La llei General de la Seguretat Social.
|
II. EL SISTEMA DE LA SEGURETAT SOCIAL.
|
Lliçó 2. Camp d'aplicació de la Seguretat Social
1. Àmbit subjectiu
1.2 Criteris personals i territorials
1.3 Criteris profesionals: estructura del sistema
1.4 Camp d'aplicació del Règim General
1.5 Camp d'aplicació dels Règims Especials.
Lliçó 3.Subjectes protegits i actes d'enquadrament
1.Els subjectes protegits pel Règim General
1.2. La inscripció d'empreses
1.3. L'afiliació de persones treballadores
1.4. Les altes i baixes
1.5.Els actes d'enquadrament.
Lliçó 4. Cotització
1. Concepte
2. Subjectes
3. Objecte: la quota
4. Dinàmica de l'obligació de cotitzar, naixement, i extinció
5. Supòsits especials de cotització
6. Recaptació de quotes.
|
III. ACCIÓ PROTECTORA
|
Lliçó 5. Acció protectora, contingències protegides i prestacions
1. Acció protectora: concepte
2. Contingències protegides
3. Contingències professionals
3.1. L'accident de treball
3.2. La Malaltia professional
4. Contingències comunes.
|
IV. LES PRESTACIONS |
Lliçó 6. Condicions generals
1. Requisits
2.Quantia: mínims i topes
3. Pensió única e incompatibilitats.
Lliçó 7. Garantia de les prestacions
1. Garanties per a evitar la pèrdua de les prestacions
2. Garanties enfront de la revocació de les prestacions concedides
3. El reintegrament de prestacions indegudes
4. El reintegrament de les prestacions per desocupació.
Lliçó 8. La responsabilitat empresarial en cas d'incumpliment
1. Per incompliment de les obligacions d'afiliació i alta
2. Per incompliment de l'obligació de cotitzar
3. Suposits d'extensió de la responsabilitat empresarial
4. Principi d'automaticitat de les prestacions
5. Recàrrec de prestacions per falta de mesures de seguretat i salut laboral
6. Relacions entre responsabilitats de Seguretat Social, inclosos els recàrrecs i la responsabilitat civil
7. Relació entre prestacions de Seguretat Social i responsabilitat per actes de tercer.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
29 |
29 |
58 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
27 |
48 |
75 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
4 |
6 |
Proves pràctiques |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió introductòria destinada a presentar l'assignatura i exposar el seu contingut, metodologia, objectius a aconseguir, bibliografia bàsica i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, de manera presencial o telemàtica. Aquesta activitat requereix la presència síncrona del alumnat i del professorat.
Queda prohibit l'enregistrament a través de la imatge i/o so de les classes magistrals. |
Resolució de problemes, exercicis |
Durant el període acadèmic es realitzaran exercicis pràctics relacionats amb el contingut de l'assignatura amb una freqüència setmanal.
Es recomana l'assistència a classe, sigui presencial o virtual, amb la finalitat que l'alumnat afermi els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que el professorat té reservat per a atendre i resoldre els dubtes que el programa de l'assignatura plantegi a l'alumnat.
|
Descripció |
Durant l'horari de tutoria, que es comunicarà a l'inici del quadrimestre, el professorat atendrà els dubtes que l'alumnat tingui en relació amb el contingut de les activitats docents de l'assignatura. Aquesta atenció podrà dispensar-se, indistintament, de manera presencial o per mitjà de videoconferència prèvia petició per correu electrònic al personal docent corresponent. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Durant el quadrimestre, i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzaran dues proves objectives tipus test. Aquestes proves, que formen part de la primera convocatòria, avaluaran la part teòrica de l'assignatura.
Cadascuna de les proves teòriques consistirà en una prova tipus test, integrada per preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta.
Les respostes errònies seran penalitzades. |
70% |
Proves pràctiques |
|
Durant el quadrimestre i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà un examen pràctic tipus test, compost per preguntes tancades de caràcter pràctic, amb diferents alternatives de resposta.
Les respostes errònies penalitzaran. |
30% |
Altres |
|
Per a fer mitjana entre les diferents proves es requereix que l'alumne o l'alumna hagi suspès una sola prova i la puntuació obtinguda en la prova suspensa sigui com a mínim de quatre (4,00)punts. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
SEGONA CONVOCATÒRIA. Reservat a l'alumnat que no hagi seguit el sistema previst per a la primera convocatòria, o que havent-lo realitzat no hagi superat amb un mínim de 5 punts l'avaluació final. Per seguir l'Avaluació contínua cal que l'alumne o l'alumna es presenti a totes les proves avaluatives proposades. La no presentació a una concreta activitat avaluativa implicará que l'alumne o l'alumna no pugui ser avaluat d'acord amb el sistema d'Avaluació contínua i en conseqüencia hagi de presentar-se a la Segona convocatòria per superar tota l'assignatura. A segona convocatòria, l'alumne o l'alumna que hagi seguit l'Avaluació contínua s'haurá de examinar només de la prova o proves no superades. La qualificació obtinguda en la prova superada es conservará fins a la finalització de les proves que integren la segona convocatòria. Per procedir a realitzar la nota mitjana de les qualificacions només es podrà suspendre amb una nota mínima de quatre (4,00) punts una de les proves que integren aquesta assignatura. Si s'han supès 2 de les 3 proves avaluatives amb un valor mínim de cuatre punts no es procedirà a fer mitjana. La nota final serà la que resulti de la mitjana ponderada de les dues parts. Per a superar l'assignatura serà necessari obtenir un mínim de 5 punts. L'alumnat que hagi seguit l'Avaluació Contínua, haurà d'examinar-se només de la prova o proves no superades. Durant la realització de les proves avaluatives l'alumnat no podrà portar ni consultar cap mena de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna prova avaluativa tant en suport material com electrònic comportarà la qualificació de suspens. |
Bàsica |
BLASCO LAHOZ,José; LÓPEZ GANDÍA, Juan, Curso de Seguridad Social, 12ª,
|
BIBLIOGRAFIA BLASCO LAHOZ, JOSÉ F. I LÓPEZ GANDÍA, JUAN. Curso de Seguridad Social.Tirant lo Blanch, Valencia,2020. ISBN 9788413559162. BLASCO LAHOZ,JOSÉ F. i LÓPEZ GANDÍA, JUAN: Curso de Seguridad Social.Tirant lo Blanch, Valencia, última edición (recurso electrónico) SALCEDO BELTRÁN, Mª CARMEN; BLASCO LAHOZ, JOSÉ F. Introducción a la protección social, Tirant lo Blanch, Valencia, 2017 (recurso electrónico) AAVV. Memento Práctico Seguridad Social 2021. Lefebvre-El Derecho. ISBN 9788418405587 FERRER LÓPEZ, MIGUEL ÁNGEL. Cómo confeccionar nóminas y seguros sociales 2021. Deusto, Barcelona, 2021. ISBN 9788423432493. |
Complementària |
Blasco Lahoz, José F., Las contingencias profesionales de la Seguridad Social, 1ª edició (2019), Tirant lo Blanch
Llompart Bennàssar, Magdalena, La cotización de la Seguridad Social, 1ª edición (2019), Tirant lo Blanch
Rodríguez González, Sarai; Grau Pineda, Carmen, Conciliación y Seguridad Social, 1ª ed., Tirant lo Blanch
Escribá Pérez, Ana Nieves, Universalidad e Igualdad en el Derecho a la Seguridad Social: aplicación a los extranjeros en España, 2021, Tirant lo Blanch
Sánchez-Rodas Navarro, Cristina, Sostenibilidad y protección social, 2018, Tirant lo Blanch
|
Instituto de las Mujeres (IMs). Es un organismo autónomo adscrito al Ministerio de Igualdad, que tiene como funciones Impulsar y desarrollar la aplicación transversal del principio de igualdad de trato y de oportunidades entre mujeres y hombres, así como elaborar, en cooperación con otros Departamentos, los informes de aplicación de las Directivas de la Unión Europea, en las que el Instituto es el Organismo de fomento de la igualdad. https://www.inmujeres.gob.es/elInstituto/conocenos/home.htm |
Assignatures que en continuen el temari |
DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL II/15204109 | DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL III/15204110 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana consultar el Pla de Treball i seguir el calendari previst des de l'inici del curs per a seguir l'avaluació continuada. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|