DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) POLÍTIQUES DE RECURSOS HUMANS Codi 15904115
Ensenyament
Doble titulació de grau en Dret i en Relacions Laborals i Ocupació (2014)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
5 Obligatòria Tercer 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
MARGALEF PEREA, ESTEFANIA
Adreça electrònica nadima.hassan@urv.cat
estefania.margalef@urv.cat
Professors/es
HASSAN MARRERO, NADIMA
MARGALEF PEREA, ESTEFANIA
Web
Descripció general i informació rellevant <div>&nbsp;Abordar la gestió de Recursos Humans mitjançant l'estudi de les principals funcions i polítiques de personal.</div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE2 Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions
 CE4 Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
 CE8 Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral
 CE11 Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans
 CE12 Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...)
 CE13 Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE2 Genèric
 CE4 Genèric
 CE8 Genèric
 CE11 Aplica les polítiques de recursos humans en l’àmbit de les organitzacions
 CE12 Diagnostica les situacions i problemes del mercat de treball vinculant-les a les polítiques de recursos humans
 CE13 Genèric
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Bloc I: La funció de gestionar persones
1. Naturalesa i activitats de la funció de gestionar persones
2. Evolució històrica de la funció de gestionar persones
3. Els agents de la funció de gestionar persones
Bloc II: Polítiques de recursos humans 4. La planificació de recursos humans
5. L'anàlisi, descripció i valoració de llocs de treball
6. Reclutament i selecció
7. Formació i desenvolupament
8. Avaluació de l'acompliment
9. Retribució i compensació
10. Promocions i transferències
11. Desvinculació

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CE2
1 0 1
Sessió Magistral
CE11
CE12
20 20 40
Treballs
CE12
CT4
15 20 35
Debats
CE4
1 0 1
Atenció personalitzada
1 0 1
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CE2
CE11
8 16 24
 
Proves mixtes
CE11
1 22 23
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels continguts de l'assignatura i els seus mètodes d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts principals de l'assignatura per part del professorat amb participació activa dels estudiants.
Treballs Es realitzaran dos treballs en grup al llarg de l'assignatura, que caldrà presentar oralment i per escrit.
Debats Participació activa per part dels estudiants al llarg de tota l'assignatura, tant en les classes teòriques com pràctiques, incloent la valoració dels treballs presentats per altres companys i altres iniciatives que contribueixin a l'aprenentatge col·lectiu de l'assignatura.
Atenció personalitzada Resolució de dubtes als estudiants
Supòsits pràctics/ estudi de casos Activitats, exercicis i casos al llarg de les sessions pràctiques, amb preparació prèvia per part dels estudiants en els casos que se'ls indiqui.

Atenció personalitzada
Descripció
Resoldre dubtes i realitzar consultes respecte als continguts teòrics així com pel que fa als treballs de grup

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
CE12
CT4
Es realitzaran dos treballs en grup al llarg de l'assignatura, que caldrà presentar oralment i per escrit. 30%
Debats
CE4
Participació activa per part dels estudiants al llarg de tota l'assignatura, tant en les classes teòriques com pràctiques, incloent la valoració dels treballs presentats per altres companys i altres iniciatives que contribueixin a l'aprenentatge col·lectiu de l'assignatura. 10%
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CE2
CE11
Activitats, exercicis i casos al llarg de les sessions pràctiques, amb preparació prèvia per part dels estudiants en els casos que se'ls indiqui. 10%
Proves mixtes
CE11
Examen final de l'assignatura. 50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En la primera convocatòria, per fer mitja entre els elements de l'avaluació continuada es requereix un mínim de 4 en cadasqun dels elements (inclòs l'examen).

L'avaluació de la segona convocatòria es determina amb un pes de 50% examen i 50% treballs. Per poder presentar-se a la segona convocatòria, l'estudiant haurà d'entregar, previ a l'examen, els treballs que li indiqui el professorat.


Fonts d'informació

Bàsica Miguel Martínez Lucio, International Human Resource Management: An Employment Relations Perspective, 2014,
Dolan S., Randall, S., Schuler, Valle Cabrera R., La gestión de los recursos humanos, 2007,
Stephen P Robbins, Tim Judge, Comportamiento Organizacional, 2017, Pearson

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent