Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| CE7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| CE8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
| CE12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| CE14 |
Intervenir, assessorar i gestionar la prevenció de riscos laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE4 |
Genèric
| | CE6 |
Genèric
| | CE7 |
Genèric
| | CE8 |
Planifica i gestiona de forma integrada els recursos humans
| | CE12 |
Genèric
| | CE14 |
Gestiona eines de mesura de la qualitat de vida laboral dels recursos humans
Desenvolupa habilitats i competències del treballador en l’àmbit de la prevenció dels riscos laborals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1.- Aproximació històrica i models de la Psicologia dels Recursos Humans: Desafiaments dels recursos humans en el segle XXI. |
|
Tema 2.- Planificació i gestió integrada de Recursos Humans. |
|
Tema 3.- El reclutament, selecció i socialització del treballador. |
|
Tema 4.- Formació i desenvolupament d’habilitats i competències del treballador. |
|
Tema 5.- Planificació i desenvolupament de carrera. |
|
Tema 6.- La qualitat de vida laboral dels Recursos Humans: experiència de l’empleat. |
|
Tema 7.- Sistemes de compensació: Salari emocional |
|
Tema 8.- Noves tecnologies aplicades a la gestió de Recursos Humans. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
32 |
48 |
80 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
16 |
26 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura a l’alumne, bàsicament, els seus continguts, objectius, metodologia i criteris d’avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura. Relacionant-los amb les sessions anteriors, posant èmfasi amb les idees importants i posant exemples clarificadors dels conceptes tractats. L’exposició anirà recolzada amb recursos audiovisuals que es considerin convenients per la correcta realització de la classe (ex. presentacions en powerpoint, kahoot, etc.). |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Plantejament d’un cas real o simulat que l’estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre preguntes o realitzar una reflexió global. En algunes ocasions, aquestes activitats poden donar lloc a un debat a l'aula o presentacions orals dels alumnes, molt valorable pel professor/a.
Normalment, serà una activitat que es realitzarà en petits grups i el resultat s'haurà de presentar per escrit al professor/a.
|
Atenció personalitzada |
L'alumne podrà sol·licitar tutoria personalitzada amb el professor mitjançant el correu electrònic, per tal de resoldre els dubtes que tingui de l'assignatura (teoria i seminaris). Aquestes tutories podran realitzar-se de forma online (videoconferència) o presencial. |
Descripció |
El professor/a de
l'assignatura podrà fer tutories amb els estudiants per analitzar l'evolució de
l'aprenentatge de cadascun i atendre i resoldre dubtes en relació a un tema en
concret. Aquestes tutories se podran realitzar de forma virtual o presencial en
horari de tutories, havent concertat una cita prèvia per correu electrònic amb
el professor/a. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució dels casos pràctics |
Aquesta part tindrà un valor del 50% (5 punts) sobre la nota global de l’assignatura (10 puntos). |
Proves mixtes |
|
Examen teòric, que consistirà en una prova objectiva tipus test amb múltiple resposta. |
Aquesta prova tindrà un valor del 50% (5 punts) sobre la nota global de l'assignatura (10 punts). |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per superar l'assignatura s'han de superarles pràctiques (seminaris) i el examen teòric de forma independent. La nosuperació d'algun d'aquest parts comportarà la no superació de l'assignatura; iper tant, haurà de realitzar l'avaluació de la/les part/s suspeses en segonaconvocatòria. Per tal de poder superar l'assignatura éscondició necessària: - Haver obtingut un 5 en el examen teòric. Si la nota és inferior a5, no es farà la mitjana amb les pràctiques i l'assignatura estarà suspesa.
- Haver obtingut un 5 demitjana en las sessions pràctiques (seminaris). Si la nota és inferior a 5, noes farà la mitjana amb el examen teòric i l'assignatura estarà suspesa. Cal remarcarque per superar aquesta part, s'exigeix una qualificació mínima del 25% (2,5punts) en cadascun dels casos pràctics
- Haver assistit al 80% deles sessions pràctiques (seminaris)
Altres Condicions i directrius clau per a la superació de l'assignatura: - Es valorarà positivament l'assistència i participació (lliurament) dels exercicis proposats a les classes teòriques.
- La no presentació o el lliurament amb retard injustificat de qualsevol dels treballs implica suspendre l'assignatura.
- Per poder aprovar l'assignatura es necessita obtenir com a mínim un 4 en l'examen final.
- Els alumnes han de participar activament en els sessions pràctiques. És important que cada alumne es comprometi amb la resta dels membres del seu grup a aportar equitativa i puntualment el treball als seus companys.
- Si un alumne/a abandona el treball en grup ha d'avisar al professor/a i als seus companys amb temps suficient per poder suplir la seva baixa. Si un alumne no compleix el compromís amb el seu grup, la resta dels membres podran seguir l'activitat sense comptar amb ell/a, notificant-ho a l'professor/a.
- Els treballs seran aportacions pròpies i originals de l'alumne. Per això, un treball plagiat, entesa com la còpia d'un altre treball o la còpia literal de les fonts, equivaldrà a un suspens del treball.
- D'acord amb la normativa vigent el/la professor/a podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part dels estudiants.
- Una actitud inadequada dels alumnes o el fet que estiguin realitzant altres activitats no corresponents a l'assignatura puc comportar la seva exclusió de classe.
L'avaluació en segona convocatòria es realitzarà de la forma següent: Els alumnes que no han superat l'examen teòric hauran de realitzar un altre examen, amb les mateixes condicions que les citades a proves mixtes i amb el mateixos criteris d'avaluació. Els alumnes que no han superat les pràctiques hauran de realitzar un cas similar a las activitat de resolució de problemes de forma individual. Els alumnes que no han superat ni l'examen teòric ni les pràctiques hauran de realitzar tant l'examen teòric com una activitat de resolució de problemes de forma individual. |
Bàsica |
Pereda Marín, Santiago i Berrocal Berrocal, Francisca, Dirección y Gestión de Recursos Humanos por Competencias, 2011, Editorial Universitaria Ramón Areces
PUCHOL, L. , Dirección y gestión de recursos humanos. , 2007, Diaz de Santos
PEREDA,S. Y BERROCAL, F. , Gestión de Recursos Humanos por competencias., 1999, Centro de Estudios Ramón Areces
Llaneza Álvarez, Francisco Javier, Ergonomía y psicosociología aplicada: manual para la formación del especialista., 2009, Lex Nova
Raquel González Sabín , Nuevas Tecnologías Aplicadas A La Gestión De Los Recursos Humanos, 2005, IdeasPropias Editorial
GAN,F. , Manual de programas de Recursos humanos., 1996, Apostrofe
Alastruey Garcia, Rosaura, Empleo 2.0, 2011, UOC
, El Plan de Formación en la Empresa, 1999, Fundación Confemetal
Pereda Marín, Santiago i Berrocal Berrocal, Francisca, Técnicas de Gestión de Recursos Humanos por Competencias, 2011, Editorial Universitaria Ramón Areces
Rodríguez Fernández, Andrés, Psicologia de los Recursos Humanos, 2008, Piramide
Goleman, Daniel, Inteligencia emocional, 1996, Kairos
Valls, Antonio, Inteligencia emocional en la empresa, 1997, Gestion 200
Goleman, Daniel, Inteligencia social, 2006, Kairos
|
Rubió, T. (2016). Recursos Humanos. Dirección
y Gestión de Personas en las Organizaciones. Barcelona: Octaedro.
De La Calle, M.C. y Ortiz, M. (2018).
Fundamentos de Recursos Humanos. Madrid: Pearson Prentice Hall
Gracia, F.J., Martínez-Tur, V. y Peiró, J.M.
(2001). Tendencias y controversias en el futuro de la gestión y del desarrollo
de los recursos humanos. En E. Agulló y A. Ovejero (Coord.), Trabajo, individuo
y sociedad. Perspectivas psicosociológicas sobre el futuro del trabajo, pp.
165-201. Madrid: Pirámide.
Bonache, J., y Cabrera, A (Dirs.) (2006).
Dirección de persones. Evidencias y perspectives para el siglo XXI. Madrid:
Pearson Education
Grupo Harper y Lynch (1992). Análisis y
descripción de puestos: evaluación del rendimiento. Ed. Gaceta de los Negocios
Pereda, S. y Berrocal, F. (2001). Gestión de
Recursos Humanos por competencias. Centro de Estudios Ramón Areces.
Gracia, F. (2003). La necesidad de
revitalizar la evaluación del desempeño en la gestión actual de recursos
humanos. Estudios Financieros, 238, 131-164.
Puchol, L. (1995). Dirección y gestión de
recursos humanos. ESIC.
Martínez, I.M., Menguel, I y Mezquita, L.
(2014). Psicología de los Recursos Humanos. Valencia: Psylicom Ediciones.
Luis Puchol (2007). Nuevos casos en dirección
y gestión de recursos humnaos: 25 casos de recursos humanos acompañados de las
soluciones propuestas por sus autores (7ª edición). Madrid: Díaz de Santos,
D.L.
Aguado, D (2018). HR Analytics: Teoría y
pràctica para una analítica de recursos humanos con impacto. Madrid: ESIC
Andrés Reina, MP (2005). Gestión de la
formación en la empresa (2ª edición). Madrid: Piramide
Guía de buenas prácticas en reclutamiento y
seleciión del COlegio Oficial de Psicólogos de Madrid
Lunas Arocas, R. (2017). Gestión del Talento:
de los recursos humanos a la dirección de empresas basada en el talento (DPT).
Madrid: Pirámide
Gómez-Mejía, Luis R. (2016). Gestión de recursos humanos (8ª edición).
Madrid [etc.]: Pearson Educación, D.L. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
QUALITAT DE VIDA LABORAL/15204209 | SELECCIÓ DE RECURSOS HUMANS/15204206 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PSICOLOGIA DEL TREBALL I DE LES ORGANITZACIONS/15204010 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|