Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| CE6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| CE7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Coneix el règim jurídic dels règims especials de la Seguretat Social
| | CE4 |
Genèric
| | CE5 |
Genèric
| | CE6 |
Genèric
| | CE7 |
Comprèn l’acció protectora del sistema espanyol de protecció social, distingint-lo del sistema de dependència
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. ELS RÈGIMS I SISTEMES ESPECIALS DE SEGURETAT SOCIAL |
Tema 1
1. Antecedents històrics
2. La tendència a la reducció del nombre de règims i a la uniformitat de la seva acció protectora.
3. Panorama actual: enumeració i criteris de classificació dels règims existents.
4. Pluriactividad
5. Acció protectora:
5.1. Còmput recíproc de cotitzacions.
5.2. Pluralitat de prestacions
5.3. Determinació del règim cridat a reconèixer.
|
2. EL RÈGIM ESPECIAL DELS TREBALLADORS AUTÒNOMS |
Tema 2
1. Camp d'aplicació
2. Afiliació, altes i baixes.
3. Cotització.
4. Acció protectora |
3. EL SISTEMA ESPECIAL AGRARI |
Tema 3
1. Camp d'aplicació Sistema règim general, sistema règim autònoms
2. Afiliació, altes i baixes.
3. Cotització.
4. Acció protectora
|
4. EL RÈGIM ESPECIAL DELS TREBALLADORS DEL MAR
|
Tema 4
1. Camp d'aplicació
2. Afiliació, altes i baixes.
3. Cotització.
4. Acció protectora |
5. EL SISTEMA ESPECIAL DEL SERVEI DOMÈSTIC
|
Tema 5
1. Camp d'aplicació
2. Afiliació, altes i baixes.
3. Cotització.
4. Acció protectora |
6. ALTRES RÈGIMS ESPECIALS. EL RÈGIM ESPECIAL DE LA MINERIA I EL CARBÓ |
Tema 6
1. El régimen especial de la minería i el carbó.
2. La Seguretat Social dels funcionaris públics.
3. L'Assegurança Escolar.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
32 |
31 |
63 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
32 |
30 |
62 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
8 |
10 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió introductòria destinada a presentar l'assignatura i exposar el seu contingut, metodologia, objectius a aconseguir, bibliografia bàsica i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, de manera presencial o telemàtica. Aquesta activitat requereix la presència síncrona dels estudiants i del professor/a.
Queda prohibit l'enregistrament a través de la imatge i/o so de les classes magistrals.
L'objectiu de les classes magistrales és l'adquisició per l'alumne dels coneixements necessaris per a la seva formació jurídica i la seva capacitació professional en l'àmbit del Dret de la Seguretat Social en general i, en especial, dels seus règims i sistemes especials. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Durant el període acadèmic es realitzaran exercicis pràctics relacionats amb el contingut de l'assignatura amb una freqüència setmanal.
Es recomana l'assistència a classe, sigui presencial o virtual, amb la finalitat que l'alumne/a afermi els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
La tutoria presencial es concertarà prèvia petició de l'alumne. Temps que el professor/a té reservat per a atendre i resoldre els dubtes que el programa de l'assignatura plantegi als alumne/as. |
Descripció |
Durant l'horari de tutoria, que es comunicarà a l'inici del quadrimestre, els professors atendran els dubtes que els alumnes tinguin en relació amb el contingut de les activitats docents de l'assignatura. Aquesta atenció podrà dispensar-se, indistintament, de manera presencial o per mitjà de videoconferència prèvia petició per correu electrònic al/la professor/a. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Durant el quadrimestre, i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzaran dues proves objectives tipus test. Aquestes proves, que formen part de la primera convocatòria, avaluaran la part teòrica de l'assignatura.
Cadascuna de les proves teòriques consistirà en una prova tipus test, integrada per preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. Les preguntes en blanc i les preguntes errònies seran penalitzades. |
70% |
Proves pràctiques |
|
Durant el quadrimestre i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà un examen pràctic - que avaluarà, des d'un punt de vista eminentemente pràctic, la matèria de l'assignatura -. L’examen consistirà en el plantejament d’uns supòsits pràctics sobre els que s’hauran de resoldre unes preguntes o qüestions de tipus pràctic plantejades en diferents formats (preguntes a desenvolupar, preguntes tipus test a escollir la resposta entre vàries opcions, verdader o fals, realitzar càlculs o elaboració de breus informes i dictàmens). Per a la resolució de la prova l’alumne podrà comptar amb legislació, material bibliogràfic o anotacions en paper que consideri escaient. Es valorarà els coneixements i la capacitat d’argumentació jurídica. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
CRITERIS DE L'AVALUACIÓ CONTINUA: Per seguir l'avaluació continua és necessari que l'alumne/a es presenti a totes i cadascuna de les proves avaluatives previstes. La no presentació a una concreta activitat avaluativa implicarà que l'alumne/a no pugui ser avaluat/da d'acord amb el sistema d'avaluació contínua i, en conseqüència, hagi de presentar-se a la segona convocatòria per a superar l'assignatura. Per poder fer mitja de les qualificacions, tan sols es podrà suspendre una de les proves avaluatives que integren l'avaluació continua amb una nota mínima de 4 punts. Si s'han suspès 2 de les 3 proves avaluatives, encara que sigui per sobre del valor mínim de 4 punts, no es procedirà a fer mitjana. La nota final serà la que resulti de la mitjana ponderada de les diferents proves avaluatives. Per a superar l'assignatura serà necessari obtenir un mínim de 5 punts de mitja entre totes elles. Si no es supera aquesta puntuació mitjana, l'alumne/a haurà de presentar-se a segona convocatòria.
AVALUACIÓ EN SEGONA CONVOCATÒRIA: Reservada als estudiants que no hagin seguit l'avaluació contínua o no l'hagin superat amb un mínim de 5 punts de mitjana. L'examen constarà d'una part teòrica, amb un pes del 70% i una part pràctica que suposarà el 30% restant. La nota final serà la que resulti de la mitjana ponderada de les dues parts, sempre que s'hagi superat amb una nota mínima de 4 punts cadascuna de les proves. Per a superar l'assignatura serà necessari obtenir un mínim de 5 punts de mitjana. L'alumne/a que hagi seguit l'avaluació contínua, però no hagi superat alguna de les proves avaluatives realitzades, haurà d'examinar-se només de la part corresponent a la prova o proves no superades. ALTRES QÜESTIONS: Durant la realització de les proves avaluatives l'alumne/a no podrà portar cap mena de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna prova avaluativa tant en suport material com electrònic comportarà la qualificació de suspens en aquesta prova avaluativa. |
Bàsica |
, , ,
|
BIBLIOGRAFIA: - BLASCO LAHOZ, J.F.; LÓPEZ GANDÍA, J: Curso de Seguridad Social, Ed Tirant lo Blanch, València, 2019. - BLASCO LAHOZ, J.F.; LÓPEZ GANDÍA, J i MOMPARLER CARRASSCO, M.A.: Règims especials de la Seguretat Social. Ed Tirant lo Blanch, València, 2019. - MONTOYA MELGAR, A. ( Coordinador): Curs de Seguretat Social. Servei de Publicacions de la Facultat de Dret. Universitat Complutense. Madrid, 2010.
- RODRIGUEZ RAMS, M.J.; GORRELI HERNÁNDEZ, J. I VÍLCHEZ PORRES, M.: Sistemes de Seguretat Social. Tecnos. Madrid, 2019.
- Legislació laboral y de Seguretat Social accessible de forma a gratuïta a www.boe.es. - Repertori jurisprudencial del Consejo General del Poder Judicial accessible de forma gratuïta a www.poderjudicial.es. |
Complementària |
|
Quan procedeixi i en el curs de l'assignatura, es facilitarà la referència a poligrafies, monografies i articles en revistes especialitzades, de forma paral·lela a les explicacions de la disciplina. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL II/15204109 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana consultar el Pla de Treball i seguir el calendari previst des de l'inici del curs per a seguir l'avaluació continuada. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|