Codi |
|
A5 |
Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut |
A7 |
Derivar de les dades informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comprometres amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
Objectius |
Competències |
Entendre i aprendre els conceptes bàsics de l'estadística descriptiva, la Regressió linial simple, els Números índex i les taxes de variació, i de la probabilitat |
A5 A7
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció |
S’introdueix el concepte i contingut de l’estadística des d’un punt de vista global, donant una visió genèrica dels continguts de les assignatures d’estadística. S’introdueixen conceptes bàsics com variable, població, mostra, individu... |
Tema 2. Anàlisi descriptiva de les dades |
Es treballa en l’obtenció, ordenació, representació, síntesi de dades corresponents a una única variable quantitativa sobre un conjunt d’individus. S'estudia les característiques més destacades de la distribució. |
Tema 3. Tractament descriptiu bidimensional |
S’amplia l’anàlisi del tema 2 a l’anàlisi de dues variables quantitatives obtingudes per al mateix grup d’individus. L’anàlisi bidimensional permet mostrar possibles relacions entre les variables considerades (correlació, regressió). |
Tema 4. Números índexs i taxes de variació |
En aquest tema es consideren conceptes tant propers a la nostra vida quotidiana com les variacions en l’evolució de diferents magnituds econòmiques, els índexs de preus, o la diferència entre valors nominals (o corrents) i valors reals (o constants). |
Tema 5. Fonaments de probabilitat |
S’introdueixen conceptes claus de probabilitat per tal de poder assimilar amb garanties el contingut de l’assignatura Estadística II |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Classe de presentació |
Sessió Magistral |
Sessió magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Tractament de dades mitjançant full de càlcul |
|
Descripció |
Pes |
Proves de Desenvolupament |
Segona part de l'examen 60-70% de l'avaluació: desenvolupament de qüestions i problemes sobre els continguts de l'assignatura |
60-70% nota final |
Proves objectives de tipus test |
Alternativament, la primera part de l'examen pot ser tipus test:
Preguntes amb 4 respostes possibles (1 sola correcte). Les respostes incorrectes resten 1/3 del valor de la pregunta, les respostes en blanc no resten. |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
Primera part examen 30-40% de l'avaluació: preguntes curtes de resposta única |
30-40% nota final |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria serà similar a la primera |
Bàsica |
|
DOMINGO, C. /Coord.) (2006): "Exercicis d'estadística empresarial". Universitat Rovira i Virgili, 2006 col. EINA, 36. MARTINPLIEGO, F.J. (2004): "Introducción a la estadística económica yempresarial (Teoría y práctica)". Thomson. MONTIEL,A.M., RIUS, F., BARON, F.J. (1997): "Elementos básicos de estadísticaeconómica y empresarial" Prentice Hall. PEREZ, C. (2002): "Estadística a través deExcel". PrenticeHall. |
Complementària |
|
ARANDA, J., GOMEZ, J. (1999): "Introducción a laestadística económica y empresarial". DM. ARNALDOS,F. et al. (2003): "Estadística descriptiva para economía y administraciónde empresas". AC. Altres recursos Pàgina web de l' Instituto Nacional de Estadística (www.ine.es) i de l’Institut Català d’Estadística (www.idescat.net)
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
MATEMÀTIQUES EMPRESARIALS II/16041013 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MATEMÀTIQUES EMPRESARIALS I/16041012 |
|
|