DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura MACROECONOMIA I Codi 16041010
Ensenyament
Administració i Direcció d´Empreses (2002)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Economia
Coordinador/a
GUAITOLI -, DANILO
Adreça electrònica antonio.quesada@urv.cat
danilo.guaitoli@urv.cat
nuria.gras@urv.cat
Professors/es
QUESADA ARANA, ANTONIO
GUAITOLI -, DANILO
GRAS NOGUÉS, NÚRIA
Web
Descripció general i informació rellevant Introducció a la teoria macroeconòmica bàsica

Competències
Codi  
A5 Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut
A6 Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia.
A7 Derivar de les dades informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals.
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Transmetre les tècniques i els conceptes bàsics de l'anàlisi macroeconòmica A5
A6
A7
B1
B2
2. Exercitar la capacitat d'anàlisi respecte de problemàtiques lligades al funcionament de les economies A6
A7
B1
B2
B3
3. Conèixer les variables i relacions que descriuen la realitat macroeconòmica A5
A6
A7
4. Determinar l'efecte sobre el funcionament i evolució d'una economia de pertorbacions exògenes A6
B1
B2
B3
5. Analitzar l'impacte de polítiques macroeconòmiques sobre el funcionament i evolució d'una economia A6
B1
B2
B3
6. Entendre com el resultat del funcionament d'una economia depèn de la interacció de les parts que la componen A6
B1
B3
7. Ser conscient de la importància de la realització de problemes i exercicis per a entendre els continguts teòrics de l'assignatura A6
A7
B1
B2
B3
B4

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1. VARIABLES MACROECONÒMIQUES 1.1 DESCRIPCIÓ DE LES PRINCIPALS MAGNITUDS MACROECONÒMIQUES
1.2 COMPTABILITAT NACIONAL
1.3 INCIDÈNCIA DEL SECTOR PÚBLIC EN L’ECONOMIA
TEMA 2. RELACIONS MACROECONÒMIQUES 2.1 MERCAT DE BÉNS I SERVEIS
2.2 EL MODEL RENDA-DESPESA, MODEL KEYNESSIÀ BÀSIC
2.3 MERCAT MONETARI
2.4 MERCAT DE DIVISES
TEMA 3. ANÀLISI MACROECONÒMICA EN EL CURT I MITJÀ TERMINIS 3.1 CONTINGUT DE LA DA
3.2 CONTINGUT DE L'OA
TEMA 4. INCIDÈNCIA DE LES POLÍTIQUES MACROECONÒMIQUES 4.1 POLÍTICA FISCAL
4.2 POLÍTICA MONETÀRIA
4.3 POLÍTICA CANVIÀRIA
4.4 POLÍTICA D’OFERTA

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels objectius i continguts bàsics de l’assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització d’exercicis i problemes a l’aula
Resolució de problemes, exercicis Resolució de problemes de forma autònoma per part de l'estudiant

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Resolució de dubtes i qüestions dels estudiants

Avaluació
  Descripció Pes
Proves pràctiques Opció 1: examen final

Opció 2: avaluació continuada (dos o tres proves parcials)
Opció 1: 100%

Opció 2: la nota serà la mitja de les proves parcials
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Opció 2 (avaluació continuada): Per a obtenir la nota final es realitzarà la mitja de les notes obtingudes en les proves parcials; per aprovar l'assignatura caldrà obtenir una nota mitja superior a 5 (amb un mínim d'un 3 en cada prova). La realització d'una prova comporta l'aplicació de la Opció 2 i la renuncia a la Opció 1. En segona convocatòria el 100% de la nota final de l'assignatura es determina a l'examen final.


Fonts d'informació

Bàsica

Parkin, Michael (2004): Economía, 6a edició. Pearson: Mèxic.

Stiglitz, JE I Walsh, CE (2004). Macroeconomia, 2a edició, Ariel, Barcelona

 

Complementària

Abel, A., Bernanke, B., Macroeconomía, 4a ed., Pearson, 2004.

Recomanacions


 
Altres comentaris
• Assistència regular a les sessions teòriques. • Estudi de l’assignatura amb regularitat, disciplina i constància. • Conscienciar-se de la importància de posar a prova els coneixements suposadament adquirits en l’estudi teòric intentant la resolució de les llistes de qüestions, exercicis i problemes publicades com a material docent de l’assignatura.