DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) DIRECCIÓ ESTRATÈGICA Codi 16042021
Ensenyament
Administració i Direcció d'Empreses (2002)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Troncal Quart Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
VIDAL SUÑÉ, ANTONI
Adreça electrònica antoni.vidal@urv.cat
Professors/es
VIDAL SUÑÉ, ANTONI
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1 EL MARC DE LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA 1.1. Concepte d’estratègia: Què és l’estratègia?
1.2. La direcció estratègica com a funció de l’administració general
1.3. Concepte de negoci i nivells de l’estratègia
1.4. Procés de la direcció estratègica
1.5. El sistema d’objectius estratègics: visió i missió
TEMA 2 ANÀLISI INTERNA DE L’EMPRESA 2.1. Objectius i finalitats de l’anàlisi interna
2.2. La cadena de valor
2.3. Anàlisi de recursos i capacitats
2.4. La gestió d’intangibles: gestió del coneixement
2.5. Avaluació estratègica dels recursos i capacitats
TEMA 3 ANÀLISI EXTERNA DE L'EMPRESA 3.1. Conceptualització de l’entorn
3.2. Tècniques d’anàlisi de l’entorn general
3.3. Anàlisi de l’estructura de la indústria: les forces competitives de Porter
3.4. La segmentació estratègica: els grups estratègics
3.5. Estratègies de defensa i d’atac
TEMA 4 FORMULACIÓ DE L'ESTRATÈGIA COMPETITIVA 4.1. Tipologies d’estratègies competitives genèriques: Miles i Snow, Porter, Miller
4.2. L’avantatge competitiu en costos
4.3. L’avantatge competitiu en diferenciació
4.4. L’ampliació de l’avantatge competitiu: el rellotge de l’estratègia
4.5. La innovació de valor i els oceans blaus
TEMA 5 FORMULACIÓ DE L'ESTRATÈGIA CORPORATIVA 5.1. Vies per al creixement de l’empresa: Estratègies d’expansió i diversificació
5.2. Concepte d’UEN: Gestió d’empreses diversificades
5.3. Matrius de gestió de la cartera de negocis
5.4. Estratègies de cooperació i d’internacionalització
5.5. Estratègies tecnològiques i de gestió de la innovació

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació tant en primera com en segona convocatòria, i addicional si és el cas, consistirà en un examen amb un pes del 100% de la nota final.

L'examen consistirà en dues parts: 1) una part teòrica tipus test, que pondera el 50% de la nota final, i 2) una part pràctica de casos i exercicis, que pondera l'altre 50% de la nota final).


1ªconvocatòria – 1r Quadrimestre: 07/01/2014 al 17/01/2014

2n Quadrimestre: 19/05/2014 al 30/05/2014 (en cas de convocatòria addicional)

2ªconvocatòria – 1r i 2n Quadrimestre: 13/06/2014 al 27/06/2014

Consulteu el calendari d'exàmens a la guia docent.

Durant la realització de les proves integrals (exàmens), tant de la 1a convocatòria com de la 2a convocatòria i, si és el cas, de la convocatòria addicional, els estudiants no podran tindre al seu abast cap tipus de dispositiu de comunicació i transmissió de dades (en el seu cas, hauran d'estar apagats i guardats).


Fonts d'informació
Bàsica

BUENO CAMPOS, E. et al. (2006): Dirección estratégica: Desarrollo de la estrategia y análisis de casos. Madrid: Pirámide.

GRANT, R. M. (2006): Dirección estratégica: Conceptos, técnicas y aplicaciones. Madrid: Thomson-Civitas. Última edició.

NAVAS, J. E. I GUERRAS, L. A. (2007): La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones. Madrid: Thomson-Civitas. Última edició.

Complementària

JOHNSON, G.; SCHOLES, K. i WHITTINGTON, R. (2006): Dirección estratégica. Análisis de laestrategia de las organizaciones. Madrid: Pearson Prentice Hall. Últimaedició.

PORTER,M. E. (1985): Estrategia competitiva. Técnicas para el análisis de los sectores industriales y de la competencia. México: CECSA.

PORTER,M. E. (1987): Ventaja competitiva. Creación y sostenimiento de un desempeño superior. México: CECSA.

PORTER,M. E. (1999): Ser competitivo: Nuevas aportaciones y conclusiones.Bilbao: Deusto.

THOMPSON, A. A. Jr.; PETERAF, M. A.; GAMBLE, J. E. y STRICKLAND, A. J. (2012): Administración estratégica: Teoría y casos. México:McGraw-Hill. Última edició.

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent