DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) MÀRQUETING DE SERVEIS Codi 16042217
Ensenyament
Administració i Direcció d'Empreses (2002)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
RYAN ., GERARD ANTHONY
Adreça electrònica jaume.gene@urv.cat
gerard.ryan@urv.cat
Professors/es
GENÉ ALBESA, JAUME
RYAN ., GERARD ANTHONY
Web http://jaumegene.com
Descripció general i informació rellevant Aplicació del marketing al sector serveis
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
1. Naturaleza y clasificación de los servicios 1.1. Naturaleza.
1.2. Los servicios en los productos ampliados.
1.3. Clasificación.
1.4. La servucción y sus elementos.
2. Características diferenciales de los servicios 2.1. Intangibilidad.
2.2. Inseparabilidad.
2.3. Heterogeneidad.
2.4. Caducidad.
3. Dimensiones del marketing de servicios 3.1. Marketing Tradicional.
3.2. Marketing Interactivo.
3.3. Marketing Interno.
4. Problemas específicos del marketing de servicios 4.1. Sistema de interacción.
4.2. Diferenciación.
4.3. Productividad.
5. La Calidad del Servicio 5.1. Definición.
5.2. Influencia de los elementos de la servucción.
5.3. Diseño para la calidad.
5.4. Modelo de diagnóstico de la calidad.
5.5. Mejora de la calidad.
6. Estrategias de marketing 6.1. Conceptualización del servicio.
6.2. Estructuración del servicio.
6.3. Comercialización del servicio.

Atenció personalitzada
Descripció
Solució de dubtes al despatx del professor

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En primera i segona convocatòria, l'avaluació consistirà en un únic examen final, amb el 100% de la nota, amb preguntes objectives de tipus test.


Fonts d'informació
Bàsica

Zeithaml, Valerie y Bitner, Marie Jo (2001): Marketing de Servicios. Ed. McGraw-Hill.

 

Philip Kotler, John Bowen, James Makens (1997): Mercadotecnia para hotelería y turismo. Ed. Prentice Hall.

 

Muñoz Oñate, F. (1994): Marketing Turístico. Ed. Centro de Estudios Ramón Areces.

 

Altes Machin, C. (1993): Marketing y Turismo. Introducción al Marketing de empresas y destinos turísticos. Ed. Sintesis.

Complementària

Lovelock, C. (1997): Mercadotecnia de Servicios. 3ª Ed. Prentice Hall

 

Landa Bercebal, F.J. (1991): Estrategia competitiva para las empresas del sector turístico. Consejeria de Economía y Hacienda. Junta de Andalucía.

 

Chias, J. (1991): El Marketing son personas. Ed McGraw-Hill.

 

Eiglier, P.; Langeard, E. (1989): Servucción. El marketing de los servicios. McGraw-Hill.

 

Martín Armario, E. (1993): Marketing. Ed. Ariel.

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent