DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) MÀRQUETING DE SERVEIS Codi 16042217
Ensenyament
Administració i Direcció d'Empreses (2002)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
GENÉ ALBESA, JAUME
Adreça electrònica jaume.gene@urv.cat
Professors/es
GENÉ ALBESA, JAUME
Web http://jaumegene.com
Descripció general i informació rellevant
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
1. Naturaleza y clasificación de los servicios 1.1. Naturaleza.
1.2. Los servicios en los productos ampliados.
1.3. Clasificación.
1.4. La servucción y sus elementos.
2. Características diferenciales de los servicios 2.1. Intangibilidad.
2.2. Inseparabilidad.
2.3. Heterogeneidad.
2.4. Caducidad.
3. Dimensiones del marketing de servicios 3.1. Marketing Tradicional.
3.2. Marketing Interactivo.
3.3. Marketing Interno.
4. Problemas específicos del marketing de servicios 4.1. Sistema de interacción.
4.2. Diferenciación.
4.3. Productividad.
5. La Calidad del Servicio 5.1. Definición.
5.2. Influencia de los elementos de la servucción.
5.3. Diseño para la calidad.
5.4. Modelo de diagnóstico de la calidad.
5.5. Mejora de la calidad.
6. Estrategias de marketing 6.1. Conceptualización del servicio.
6.2. Estructuración del servicio.
6.3. Comercialización del servicio.

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació tant en primera com en segona convocatòria consistirà en un examen amb un pes del 100% de la nota final.

1ªconvocatòria – 1r Quadrimestre: 07/01/2014 al 17/01/2014

2n Quadrimestre: 19/05/2014 al 30/05/2014

2ªconvocatòria – 1r i 2n Quadrimestre: 13/06/2014 al 27/06/2014

Consulteu el calendari d'exàmens a la guia docent.


Fonts d'informació
Bàsica

Zeithaml, Valerie y Bitner, Marie Jo (2001): Marketing de Servicios. Ed. McGraw-Hill.

 

Philip Kotler, John Bowen, James Makens (1997): Mercadotecnia para hotelería y turismo. Ed. Prentice Hall.

 

Muñoz Oñate, F. (1994): Marketing Turístico. Ed. Centro de Estudios Ramón Areces.

 

Altes Machin, C. (1993): Marketing y Turismo. Introducción al Marketing de empresas y destinos turísticos. Ed. Sintesis.

Complementària

Lovelock, C. (1997): Mercadotecnia de Servicios. 3ª Ed. Prentice Hall

 

Landa Bercebal, F.J. (1991): Estrategia competitiva para las empresas del sector turístico. Consejeria de Economía y Hacienda. Junta de Andalucía.

 

Chias, J. (1991): El Marketing son personas. Ed McGraw-Hill.

 

Eiglier, P.; Langeard, E. (1989): Servucción. El marketing de los servicios. McGraw-Hill.

 

Martín Armario, E. (1993): Marketing. Ed. Ariel.

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent